Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
25-12-10, 03:47
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigMus
Okej, förstår. Tack för dina svar. Förhoppningsvis går det här smidigare än jag föreställer mig.

Har ingen dammsugare med dammsugarpåse så blir svårt att byta ut den efter varje gång, men plastbehållare är ju lätta att skölja ur. Tror jag kommer lägga handdukar på deras vanligaste sovplatser istället för att tvätta filtarna varje dag.

Största "boven" är väl egentligen sängen. Det känns inte realistiskt att tvätta allt varje dag. Får fokusera på att minska smittspridningen så mycket som möjligt som Silvestris skrev, inte att helt utplåna sporerna.

Läste att djur som genomgått en infektion blir mer motståndskraftiga mot svampen. Så förhoppningsvis kommer det gå.

Ja det är mycket lättare att skölja ur en sådan behållare!

Handdukar är lättare att tvätta och tål högre temperaturer!

Ja det finns mycket att göra som ändå inte kommer att bli så ansträngande, det löser du!

Håller tummarna för att det värsta ska gå över så fort som möjligt!
Citera
25-12-10, 05:58
Medlem
Mögel hus !!!

En flicka sover ibland hos sin pojkvännen och hon fick alltid ringorm på sin kropp..
Varje ggn.

Tills läkare sade att det är mögel hus.

Hon slutade komma till honom och ringorm försvann helt...

Mögel hus hos pojkvännen och hans föräldrarna... De har inte ringorm lr utslag .. De har bättre immun än flickan....
Citera
25-12-10, 08:04
Medlem
Haft flera katter å aldrig hört talas om detta, nån sa mögrlhus å det kan ju va tänkbart fast det brukar lukten avslöja. foder kan nog va en orsak med, kattens bästa föda är väl smådjur den tar själv tex.
Citera
25-12-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvestris
Veterinärer får visst använda manukahonung och de flesta butiker hos veterinärkliniker säljer manukahonung. Det kan vara super vid viss sårbehandling, men det är inte tillräckligt för ringorm (som du säkert vet inte orsakas av bakterier utan av svamp).

Jag fick bort den helt med att badda honungen på och sätta bandage runt den varje dag iallafall.
Citera
25-12-15, 23:52
Medlem
Liten uppdatering: Har påbörjat behandling nu. Äldsta katten, den enda med symptom, har fått sin första dusch med specialschampoo och det ser redan mycket bättre ut. De andra två kommer jag inte duscha så länge de inte visar några symptom. Den äldsta har duschat många gånger i sitt liv och verkar nästan uppskatta det varma vattnet.

Medicinen var INTE populär. Så jag blandar den med flytande kattgodis istället för att ge direkt i munnen. Med det + laxolja slank det ner utan problem.

En annan positiv sak är att deras favoritsäng gick utmärkt att tvätta i 60 grader två gånger trots att tvättlappen sa något annat.

Dammsuger och dammtorkar pö om pö. Huset är 240m² så det går inte att göra på en dag.
Citera
25-12-16, 00:42
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigMus
Liten uppdatering: Har påbörjat behandling nu. Äldsta katten, den enda med symptom, har fått sin första dusch med specialschampoo och det ser redan mycket bättre ut. De andra två kommer jag inte duscha så länge de inte visar några symptom. Den äldsta har duschat många gånger i sitt liv och verkar nästan uppskatta det varma vattnet.

Medicinen var INTE populär. Så jag blandar den med flytande kattgodis istället för att ge direkt i munnen. Med det + laxolja slank det ner utan problem.

En annan positiv sak är att deras favoritsäng gick utmärkt att tvätta i 60 grader två gånger trots att tvättlappen sa något annat.

Dammsuger och dammtorkar pö om pö. Huset är 240m² så det går inte att göra på en dag.

Bra kämpat!
Citera
25-12-16, 04:29
Avstängd
TS - ringorm är bara en ytlig svampinfektion. Man får ett svampdödande medel att dutta på huden, och sedan försvinner det. Gäller katter också. Dammsuga/tvätta de textilier du kan och släng resten. Ring(svamp)ormen kommer liksom inte sitta kvar i golvtiljorna.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in