Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-12-09, 21:15
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Varför?
Har man varit kär några gånger i livet så vet man att det går över efter tag i förhållande. Man har inte ständigt pirr i magen när man träffar sin älskling osv.
Ganska många länder runt Afrika och Mellanöstern samt Z folket har arrangerade giftermål. Man utveckla en annan form av känslor så småningom oavsett vad man tycker från början. Det viktiga är inte alltid vara kär och ha det där pirret varje gången man möter personen. Det viktigaste är hur man fungerar ihop.
Vad är det för meningen att byta partner varje halvår när pirret försvinner och vardagen börjar. ¨
Vad är det för meningen att ha pirr i magen om man inte fungerar bra ihop?

Varför inte söka efter bra egenskaper och ha en snäll partner som man litar på som man kan prata med om vad som helst.

Det var därför jag skrev kär/älskar. Du verkar beskriva en platoniskt bekvämlighet och att det skulle vara likvärdigt ett kärleksfullt förhållande. Förstår att vissa får nöja sig, men att du ska pådyvla din bekväma förnöjsamhet på din ovetande partner känns nästan grymt.
Citera
2025-12-09, 21:58
Medlem
Män kan det.
Jag är man och skulle kunna knulla det mesta bara för att få spruta.

Kvinnor måste oftast känna nåt för sin sexuella partner och så har det alltid varit.
Tänk om kvinnor hade varit som män och bara velat knulla 3 gånger om dagen och inte bry sig ett skit om vem dom knullar med?
Varje tjej och kvinna från. 12-35 hade varit gravid och haft jävligt många barn när dom var 40.
Citera
2025-12-10, 05:44
Medlem
Så länge fittan är skön så…sen om man är kär så är väl det en schyst bonus. Men i dagens samhälle ska man inte förvänta sig för mycket av dagens ”självständiga” kvinnor.

Bara man fungerar på ett vardagligt plan så
Citera
2025-12-10, 08:53
Medlem
jjujjus avatar
Jag har märkt att för mig är det precis det som väcker lusten. Det skulle vara jobbigt annars då jag inte är en sexdriven person, jag fungerar mer psykiskt. Min man behöver vara en djupt imponerande typ rent psykiskt med ett starkt intellekt annars kommer kärleken ifrån min sida att dö ut.

I’m in love with his mind, the appearance is sekundärt Och så måste jag erkänna att jag ser ner på folk som styrs av bara lust och till vilket pris som helst, så att det kvittar vem det är. Integritet och kärleken till sig själv kommer först och med den så kan jag även älska dig.
Citera
2025-12-10, 13:12
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Kan du vara tillsammans med någon du gillar men inte är kär i?
Måste du ha känslor för den du har sex med?

Hur viktigt är kärleken eller sex för dig?

Är det viktigare för tjejer att ha känslor för sin partner eller för att ha sex än tvärtom?

För mig som kille så är det inte speciellt viktigt att vara kär, en bonus självklart men för mig räcker det att jag klicka med personen, vi kommer överens för att bli tillsammans.

Resonerar folk olika gällande detta pga ålder?

Efter ett halvårs förhållande är man inte "kär" längre, så då blir frågan irrelevant.
Det jag dock ser som ett måste, är att man är hyfsat trygg med personen. Det är svårt att vilja ligga med någon som går bakom din rygg och som kan tänkas använda saker emot dig.
Citera
2025-12-10, 13:12
Medlem
Naturligtvis vill jag vara kär i min partner. Behöver inte vara kär i, eller ens ha känslor för, snubbar jag har sex med. Däremot blir jag totalt ointresserad av andra män när jag har känslor för någon. Såpass att jag till och med kan bli irriterad om någon annan visar intresse för mig.
Citera
2025-12-12, 04:54
Medlem
Incendios avatar
Skulle snararecsöga att vara kär inte räcker för att ha sex.
Citera
2025-12-12, 08:53
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Skulle snararecsöga att vara kär inte räcker för att ha sex.

Det har du alldeles rätt i. Är inte mannen sugen och styv så blir det inget åka av, allt hänger på honom.
Citera
2025-12-12, 12:46
Medlem
Citat:
Kan du vara tillsammans med någon du gillar men inte är kär i?
Måste du ha känslor för den du har sex med?

Hur viktigt är kärleken eller sex för dig?

Är det viktigare för tjejer att ha känslor för sin partner eller för att ha sex än tvärtom?

För mig som kille så är det inte speciellt viktigt att vara kär, en bonus självklart men för mig räcker det att jag klicka med personen, vi kommer överens för att bli tillsammans.

Resonerar folk olika gällande detta pga ålder?
Förutsätter att du talar om en långvarig relation. Jag skulle inte klara av att bara gilla någon för att dela min fritid, boende, ekonomi, storhelger, vakna upp med, lägga sig med, etc. För mig måste det finnas mer än gilla.
De jag gillar är dem jag hänger med som vänner och bekanta.
Citera
2025-12-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Efter ett halvårs förhållande är man inte "kär" längre, så då blir frågan irrelevant.
Det jag dock ser som ett måste, är att man är hyfsat trygg med personen. Det är svårt att vilja ligga med någon som går bakom din rygg och som kan tänkas använda saker emot dig.

Precis folk som måste vara kär verkar inte begripa att den fasen går över och då måste andra saker fungerar som att man är trygga ihop osv.
Citera
2025-12-12, 13:46
Medlem
EnflygandeKos avatar
Det tycker jag faktiskt. Varje gång jag har haft ett OnS så har det känts väldigt stelt och osexigt. Bästa sexen jag har haft är det med någon jag är bekväm och trygg med dvs förhållanden.
Citera
2025-12-13, 11:00
Bannlyst
För att ha sex krävs väl inte mer än attraktion egentligen, men det i sig kräver ganska mycket…

För att ta en partner krävs mycket mer än att bara vara kär. Edit: men visst, det också…
Senast redigerad av Tesomiw 2025-12-13 kl. 11:16.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in