2025-12-09, 14:20
Medlem
Kan du vara tillsammans med någon du gillar men inte är kär i?
Måste du ha känslor för den du har sex med?

Hur viktigt är kärleken eller sex för dig?

Är det viktigare för tjejer att ha känslor för sin partner eller för att ha sex än tvärtom?

För mig som kille så är det inte speciellt viktigt att vara kär, en bonus självklart men för mig räcker det att jag klicka med personen, vi kommer överens för att bli tillsammans.

Resonerar folk olika gällande detta pga ålder?
Citera
2025-12-09, 14:25
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Har varit det nån gång, men eftersom man inte var 100% kär så var jag otrogen då och då.

Citat:

Hehehe, absolut inte.
Citera
2025-12-09, 14:29
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Jag skulle inte få ut så mycket av sex med någon jag inte fann attraktiv. Skulle känna mig smutsig efteråt.
Citera
2025-12-09, 14:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Är det viktigare för tjejer att ha känslor för sin partner eller för att ha sex än tvärtom?

För mig som kille så är det inte speciellt viktigt att vara kär, en bonus självklart men för mig räcker det att jag klicka med personen, vi kommer överens för att bli tillsammans.

Självklart kan jag det med det underlättar att jag älskar min kvinna!
Citera
2025-12-09, 14:33
Medlem
Kleiners avatar
Det ska vara 100 % uppriktigt från båda sidor. Att man vill ha varandra lika mycket. Har man det då faller allt annat på plats.

Man måste ingenting förutom att väljer varandra lika mycket.

Citat:

Citera
2025-12-09, 14:36
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Kuken är både blind och helt känslokall, utöver detta är jag inte en emobög så det går bra att knulla utan trams.
Citera
2025-12-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Jag skulle inte få ut så mycket av sex med någon jag inte fann attraktiv. Skulle känna mig smutsig efteråt.

Fast nu handlade tråden om känslor eller inte för att antingen ha sex eller ha partner.

Så jag förutsätter att du attraheras av personen på något sätt oavsett om det är känslor eller inte inblandat.
Citera
2025-12-09, 15:01
Medlem
Glostrups avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Kuken är både blind och helt känslokall, utöver detta är jag inte en emobög så det går bra att knulla utan trams.
Ni båda visar hur man kommer ut som homosexuell utan att faktiskt säga det. Starkt av er, och lycka till!

Vad gäller ämnet, fysisk åtrå kan förstås uppstå utan att det finns djupare känslor men den sortens förhållanden håller sällan i längden. Om jag inte älskade min partner så skulle jag inte vara tillsammans med henne, och hon skulle alltså inte längre vara min partner, så frågeställningen faller där.

Så, ja, kärlek är viktigt för mig i ett förhållande och det gör sexet ännu bättre.
Citera
2025-12-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Ni båda visar hur man kommer ut som homosexuell utan att faktiskt säga det. Starkt av er, och lycka till!

Vad gäller ämnet, fysisk åtrå kan förstås uppstå utan att det finns djupare känslor men den sortens förhållanden håller sällan i längden. Om jag inte älskade min partner så skulle jag inte vara tillsammans med henne, och hon skulle alltså inte längre vara min partner, så frågeställningen faller där.

Så, ja, kärlek är viktigt för mig i ett förhållande och det gör sexet ännu bättre.

Du verkar vara klipsk du som tror man är bög för att man inte känner att man måste vara kär i sin partner. Att man prioritera andra saker än kärlek.
Citera
2025-12-09, 15:05
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Du verkar vara klipsk du som tror man är bög för att man inte känner att man måste vara kär i sin partner. Att man prioritera andra saker än kärlek.
Nej, jag bara kommenterade på vad du skrev - att bara du ”klickar” med en person så kan du ha sex med den. Missförstå mig inte, jag tycker att det är en fin inställning.
Citera
2025-12-09, 15:12
Medlem
Citat:

Bra fråga....
Jag har nu blivit 60+.
Nu förstår jag äntligen kvinnors sexuallitet. Att ha samlag med någon du icke älskar eller håller av är att som att runka i en fitta.Det klar du själv.
Att få sex utan känslor av en kvinna är lika intressant som att titta på Formula ! / Fotboll.
Det är just detta som skrämmer kvinnor....
Citera
2025-12-09, 15:40
Medlem
Min syn på det hela är att ni MÅSTE vara ett par innan ni har sex och det handlar om tradition är bara dagens ungdom som är så äckliga att dem har sex innan dem blir ihop. Att ha sex utan att vara i en äktenskaplig relation är vidrigt och är enbart för små slemmiga kräk!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in