Citat:
Ursprungligen postat av
JohnTigris
Priset vet jag inget om men om TS heter Omar Shohej och är 44 år och kom till Sverige för 20 år sedan så kan det verka tveksamt att Jan-Inge 39 är barn eller anhörig om de inte delar bostad...
Om du har flera avslag så kan även risken öka för att de skall tro att TS bara griper efter halmstrå för att få sin icke berättigade vilja igenom.
Nu är det ju JAG som är TS och jag vet vad jag heter. Det är inte Omar.
Detta handlar som sagt om motorcyklar, inte övningskörning med bil. Övningskörning för B-behörighet är, tror jag också, nästan alltid föräldrar och barn eller någon annan nära släkting, typ farfar eller liknande. Att övningsköra med någon annan i det fallet, kan jag medge framstår som en liten smula misstänkt.
I motorcykelvärlden är det helt annorlunda. De flesta som tar A2/A-behörighet är vuxna och har flyttat ut från sina föräldrar. Där är det betydligt vanligare att man kör med personer som man kanske inte har något annat gemensamt med än just att köra hoj. Därför blir det en helt annan sak. Det är inte alls lika suspekt att Omar Sjottahejti är handledare åt Karl-Banan Jansson.