Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-08, 17:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Till exempel var svarta människor slavar. Förr betraktades de inte som människor, utan som föremål – djur. Detta är inte rasism, utan ett konstaterande av historiska fakta.

Islam är en terroristreligion. Islamisk doktrin är en våldsam religion som uppmuntrar terrorism mot icke-troende.

Därför måste de flesta muslimer antingen vara extremt religiösa i fattigdom eller bli terrorister, för det är islams lära. Det är också därför de flesta muslimska länder är fattiga.

Men när jag ser socialt framgångsrika muslimer eller svarta människor skryta med sin rikedom på sociala medier, blir jag otroligt avundsjuk.

Varför är svarta människor som en gång var slavar stolta över det?

Varför skulle potentiella terrorister skryta om det?

Jag har ofta dessa negativa tankar.

Jag anser att varje grupp borde ha sin egen roll. Precis som det är obekvämt för en svart person att bära en forskares uniform...

Vad är dina tankar om detta ämne?

Vad menar du med att de är stolta över det?

Hade de något val?
Citera
2025-12-08, 17:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Till exempel var svarta människor slavar. Förr betraktades de inte som människor, utan som föremål – djur. Detta är inte rasism, utan ett konstaterande av historiska fakta.

Islam är en terroristreligion. Islamisk doktrin är en våldsam religion som uppmuntrar terrorism mot icke-troende.

Därför måste de flesta muslimer antingen vara extremt religiösa i fattigdom eller bli terrorister, för det är islams lära. Det är också därför de flesta muslimska länder är fattiga.

Men när jag ser socialt framgångsrika muslimer eller svarta människor skryta med sin rikedom på sociala medier, blir jag otroligt avundsjuk.

Varför är svarta människor som en gång var slavar stolta över det?

Varför skulle potentiella terrorister skryta om det?

Jag har ofta dessa negativa tankar.

Jag anser att varje grupp borde ha sin egen roll. Precis som det är obekvämt för en svart person att bära en forskares uniform...

Vad är dina tankar om detta ämne?

Att du är en liten rasistisk intelligensbefriad lågpanna med noll självkänsla tänker jag!
Citera
2025-12-08, 17:47
Medlem
Smekarn87s avatar
Det är en skyddsmekanism. Du känner dig otillräcklig för du haft alla möjligheter att lyckas men ändå blivit omkörd. Det är en sorts inkräktare tanke hjärnan kan skapa helt själv. Muslimer btw! Det finns många platser på jorden där det finns både muslimer och olja det är EN anledning till att inte hänga upp sig på det. Sedan menar jag bestämt att religiös sammanhållning absolut kan leda till att ett småföretag är lättare att driva om man vet att den utökade familjen är där och stöttar.
Citera
2025-12-08, 17:59
Medlem
Du är en s.k. hatare. När du ser andra människor som har det bättre än dig blir du arg eftersom du själv är misslyckad. Detta gäller förstås inte enbart rasism utan all form av hat. Fråga dig själv vad du kan göra för att sluta vara avundsjuk och gör något åt saken, annars blir livet endast plågsamt och meningslöst (och då kan du fråga dig om det är värt att genomlida en hel livstid).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in