Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-08, 16:21
Medlem
Till exempel var svarta människor slavar. Förr betraktades de inte som människor, utan som föremål – djur. Detta är inte rasism, utan ett konstaterande av historiska fakta.

Islam är en terroristreligion. Islamisk doktrin är en våldsam religion som uppmuntrar terrorism mot icke-troende.

Därför måste de flesta muslimer antingen vara extremt religiösa i fattigdom eller bli terrorister, för det är islams lära. Det är också därför de flesta muslimska länder är fattiga.

Men när jag ser socialt framgångsrika muslimer eller svarta människor skryta med sin rikedom på sociala medier, blir jag otroligt avundsjuk.

Varför är svarta människor som en gång var slavar stolta över det?

Varför skulle potentiella terrorister skryta om det?

Jag har ofta dessa negativa tankar.

Jag anser att varje grupp borde ha sin egen roll. Precis som det är obekvämt för en svart person att bära en forskares uniform...

Vad är dina tankar om detta ämne?
Senast redigerad av borrow 2025-12-08 kl. 16:23.
Citera
2025-12-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Till exempel var svarta människor slavar. Förr betraktades de inte som människor, utan som föremål – djur. Detta är inte rasism, utan ett konstaterande av historiska fakta.

Islam är en terroristreligion. Islamisk doktrin är en våldsam religion som uppmuntrar terrorism mot icke-troende.

Därför måste de flesta muslimer antingen vara extremt religiösa i fattigdom eller bli terrorister, för det är islams lära. Det är också därför de flesta muslimska länder är fattiga.

Men när jag ser socialt framgångsrika muslimer eller svarta människor skryta med sin rikedom på sociala medier, blir jag otroligt avundsjuk.

Jag anser att varje grupp borde ha sin egen roll. Precis som det är obekvämt för en svart person att bära en forskares uniform...

Sök hjälp. Det är det viktigaste du kan göra.
Citera
2025-12-08, 16:29
Medlem
Onanikrems avatar
Nej, jag blir inte avundsjuk på svarta människor som har blingbling, de är ju fortfarande svarta människor. Ungefär som att sminka en g**s.

Vet inte varför du blir avundsjuk, kanske för de har något du inte har men skulle vilja ha?
Citera
Medlem
zombie-nations avatar
Hur skulle varje folk ha en roll? I allas samhälle behövs ju flera roller. Ska alla i Afrika vara slavar? Haha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Sök hjälp. Det är det viktigaste du kan göra.

Självklart vet jag också att det här är en felaktig idé, så jag känner mig ibland skyldig.
Citera
2025-12-08, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, jag blir inte avundsjuk på svarta människor som har blingbling, de är ju fortfarande svarta människor. Ungefär som att sminka en g**s.

Vet inte varför du blir avundsjuk, kanske för de har något du inte har men skulle vilja ha?

Egentligen diskriminerar jag inte svarta människor, men konstigt nog blir jag arg varje gång jag ser rika svarta människor.
Citera
2025-12-08, 16:38
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Egentligen diskriminerar jag inte svarta människor, men konstigt nog blir jag arg varje gång jag ser rika svarta människor.
Något du får jobba med.

Finns väl några levande och döda svarta jag känner beundran för, ingen av dem hängde på sig tjocka guldkedjor eller blingbling. Hendrix, Phil Lynnot, Morgan Freeman bla. men är inte direkt avundsjuk på dem för det, två av nämnda dog alldeles för tidigt.
Citera
2025-12-08, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Något du får jobba med.

Finns väl några levande och döda svarta jag känner beundran för, ingen av dem hängde på sig tjocka guldkedjor eller blingbling. Hendrix, Phil Lynnot, Morgan Freeman bla. men är inte direkt avundsjuk på dem för det, två av nämnda dog alldeles för tidigt.

Våldsamma och starka svarta ledare som Idi Aman och Mugabe verkar skrämmande men också beundransvärda, men konstigt nog blir jag arg när jag ser svarta Hollywoodskådespelare eller sportspelare. Jag hatar det eftersom det verkar som om de blev rika utan någon ansträngning.
Senast redigerad av borrow 2025-12-08 kl. 16:52.
Citera
2025-12-08, 17:01
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Våldsamma och starka svarta ledare som Idi Aman och Mugabe verkar skrämmande men också beundransvärda, men konstigt nog blir jag arg när jag ser svarta Hollywoodskådespelare eller sportspelare.
Stör mig inte mycket om de "Hollywoodskådespelarna" inte är inkvoterade bara för att ha med en svart, eller grundhistorien ändras bara för att ha en svart i en av huvudrollerna. När det gäller sport så får man bara köpa att de är bra på det de gör. (så länge de inte dopar sig) Vissa etniciteter har bättre förutsättningar att springa långt och länge, det bara är så. Pygméer har det inte, så alla svarta har inte förutsättningarna att bli distanslöpare.

Idi A. var ju komplett bindgalen massmördare, så ingen att beundra direkt.
Citera
2025-12-08, 17:13
Medlem
HBTKuks avatar
Det är svårt att förstå vad du menar. Kan det vara ett mindervärdeskomplex för att du själv tycks vara en ganska svagbegåvad rasist, och att det då skaver när du ser människor som i din värld är undermänniskor utprestera dig inom alla områden?

Citat:
Precis som det är obekvämt för en svart person att bära en forskares uniform...
Citera
2025-12-08, 17:28
Medlem
HerrKralls avatar
Citat:

Låter som din roll i det hela är inavlad white trash.
Citera
2025-12-08, 17:29
Medlem
laughingducks avatar
Citat:

Du vet om det är 2025 nu ?

Å inte ”1800” tal
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in