Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 05:25
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Du kommer inte tjäna miljoner utan hårt arbete.
Jag har redan jobbat HÅRT.
Kroppskador har jag fått men ser inga miljoner.
Handlar väl mer om att vara smart med siffrorna.
Citera
Igår, 05:27
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Istället för att knega kan en måla, kolla på en spännande serie på tv, njuta, se bittra personer utanför vänta på bussen i regnet. Vad är så himla roligt med att knega? Vad får du ut av det? Det är skönt att slippa vara styrd av klockan. Knegare gör bara chefen sin rikare.
Knegare uppfyller ett syfte mer än att bara göra en chef eller ägare rik. Har det slagit dig att det är nödvändigt med vägarbetare, byggarbetare, ingenjörer, läkare, lärare, sjuksköterskor, brandmän, poliser, IT-tekniker, bönder, chaufförer, lagerarbetare, matproducenter, sanitetspersonal, tunnelbaneförare, ambulanspersonal, elektriker osv osv osv?

Hur skulle ditt liv se ut utan ordentliga vägar, sjukvård osv?

Vem fixar mat till dig som du kan köpa, tillaga och äta om ingen producerar maten och forslar den till butikerna där du vanligtvis köper den? Ska du leva på äpplen, bär, rötter? Fiskar eller jagar du? Föder du upp egna djur? Odlar du? Har du ens en brunn med rent fräscht vatten?
Citera
Igår, 05:30
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Jag har redan jobbat HÅRT.
Kroppskador har jag fått men ser inga miljoner.
Handlar väl mer om att vara smart med siffrorna.
Njae. Det krävs hårt arbete, sparande och en massa annat. Ytterst få har ynnesten att bli miljonärer utan hårt arbete. Du kan iofs vinna en storvinst eller rekryteras som modell eller dylikt men de chanserna är så mikroskopiskt små att det är löjligt att ens nämna dem.
Senast redigerad av Cineasten Igår kl. 05:32.
Citera
Igår, 05:40
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
A ja, får väl läsa inläggen igen.
Men svenskar har så jävla spydigt och dissrespektfullt sätt att säga såna saker att man blir förbannad.

Mitt tips till myndigheterna är att titta på ungdomarnas starka sida istället för att tvinga dom till sånt dom ändå är kassa på.
När jag var i gymnasieåldern så fick jag socbidrag OM jag gick på gymnasiet.
Det fanns tre saker i mitt liv då, träning : gym och kampsport och båda gick ganska bra, körning : en kontaktperson lärde mig köra, och sen det där jävla gymnasiet.
Hade de sponsrat mig enbart på träning och körning istället för haft som villkor att jag skulle gå gymnasiet, så hade jag kunnat bli en bra vakt eller väktare ända sen dess.

Gymnasiet brände ut mig totalt och sket sig ändå i slutändan.

Skyller inte allt på det, men bara kände för att skriva ner det.
Du kanske skulle satsat på något mer än bara gymmet och den övriga träningen? Fysisk träning är bra men räcker inte i arbetslivet såvida du inte blir professionell atlet av något slag.

Arbetsmarknaden är extremt tuff idag med skyhög arbetslöshet så du får vara beredd att testa sånt som inte verkar kul först. Du kanske inser att du hade fel innan du testade det?
Om du inte vill arbeta överhuvudtaget fastän du kan göra det ska du inte klaga eller kräva något av samhället.

Det vore skillnad om du var såpass handikappad att du omöjlkgt kan arbeta. Kanske förlamad, cancersjuk med svåra smärtor, svårt traumatiserad vilket gör att ditt psyke är totalsabbat mm. Men att du inte vill jobba. Fine. Svält då.
Citera
Igår, 11:04
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Kanske är det så att man förlikat sig med sin livslott? Man förskönar situationen som om det vore något självvalt.

Precis på samma sätt som en del som är barnlösa eller singlar gör.

Man försöker föra logiska tankemönster för att rättfärdiga sin egen situation och sitt beteende.

Jag tror vi alla håller på med liknande beteende. Vi blir tidigt itutade att man ska gå upp och åka iväg på förskola/skola, prestera osv. utan så mycket egentlig reflektion över vad vill egentligen håller på med.
Enklare än så här är det inte!!

De flesta av oss vita behövs som en kugge i samhälls maskineriet.
Skulle tro att de av oss som har klarat av högre utbildningar har haft tur i livets lotteri för de allra flesta människor man går förbi på stan är med all sannolikhet tämligen ointelligenta och också helt omedvetna om det pga av att de i sin umgängeskrets har likasinnade individer där alla kan sitta framför teven och veta betydligt bättre om det mesta.
Lite som de som tar lån för vardags konsumtion och sen klagar på att företagen som lånar ut pengar åt dem inte gör ordentliga kontroller av deras möjligheter att betala tillbaks när första brevet från fogden dimper ner och det blir dagsatt ansöka om skuldsanering.
Senast redigerad av LKKINGEN Igår kl. 11:14.
Citera
Igår, 13:01
Medlem
Citat:
Blev föreslagen cad/cam-operatör.
Visst, om jag lyckas slipa mina mattekunskaper.
Längesen sist jag räkna trigonometri.

Du har rätt. Kan hända att jag sökt för lite, om alls, när det gäller enkla kontorsjobb.
Gett upp i förväg. Får kämpa på med det, helt enkelt.
Det vore livets ironi om jag vart anställd på arbetsförmedligen, ba. Haha.
Det finns säkert en mängd arbeten som kan passa, t.ex handläggare, ordermottagare, inköpare, receptionist, bibliotekarie etc. Dock kräver vissa av dessa jobb någon typ av utbildning, vilket jag uppfattat det som att du inte har?

Jag tycker det verkar som att du generellt sett inte kämpar särskilt mycket. Du "vill" och "önskar" mycket, men gör få saker för att faktiskt komma dit du vill.
Du skriver om att du hatar att jobba, men har knappt ens försökt hitta ett jobb/bransch du trivs med.
Du skriver att du vill tjäna miljoner på börsen, men verkar knappt spara.
Du skriver att du vill leva off grid och vara självförsörjande, men har inte ens tagit reda på hur man lagrar potatis.

En del av anledningen till att andra verkar trivas mer med sin tillvaro kanske helt enkelt är för att de har ansträngt sig mer för att skapa en tillvaro de trivs med. Vad tror du om den möjligheten?
Citera
Igår, 14:30
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomfront
Det finns säkert en mängd arbeten som kan passa, t.ex handläggare, ordermottagare, inköpare, receptionist, bibliotekarie etc. Dock kräver vissa av dessa jobb någon typ av utbildning, vilket jag uppfattat det som att du inte har?

Jag tycker det verkar som att du generellt sett inte kämpar särskilt mycket. Du "vill" och "önskar" mycket, men gör få saker för att faktiskt komma dit du vill.
Du skriver om att du hatar att jobba, men har knappt ens försökt hitta ett jobb/bransch du trivs med.
Du skriver att du vill tjäna miljoner på börsen, men verkar knappt spara.
Du skriver att du vill leva off grid och vara självförsörjande, men har inte ens tagit reda på hur man lagrar potatis.

En del av anledningen till att andra verkar trivas mer med sin tillvaro kanske helt enkelt är för att de har ansträngt sig mer för att skapa en tillvaro de trivs med. Vad tror du om den möjligheten?

Kan det vara så att ni Flashbacksvennar lever för att klanka ner på andra för att känna er bättre? Sen så är få av er miljonärer men ni beter er som om ni vore världens jävla höjdare.
Citera
Igår, 16:28
Medlem
Citat:
Kan det vara så att ni Flashbacksvennar lever för att klanka ner på andra för att känna er bättre? Sen så är få av er miljonärer men ni beter er som om ni vore världens jävla höjdare.
Om jag ignorerar din otrevliga ton så är svaret att det absolut finns användare på fb som tycker det är kul att klanka ner på andra, men det finns även användare som faktiskt försöker ge konstruktiv kritik.

Du verkar bli väldigt defensiv så fort någon påpekar eventuella brister i ditt agerande, eller ger tydliga förslag på hur du kan ändra ditt beteende för att få bättre resultat. Så någonstans antar jag att du vet om att du själv är ansvarig för att du lever i den situation du gör, det är positivt. Nästa steg är att du börjar agera konstruktivt istället och gör något för att förbättra ditt liv.
Vad hade du velat göra om säg 5 år? Har du någon plan för att komma dit?
Citera
Igår, 16:34
Medlem
Citat:
Jag är miljonär, sparat för att min ålderdom ska kunna funka okej. Varför tycker du att det är fel?
Citera
Igår, 20:51
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomfront
Om jag ignorerar din otrevliga ton så är svaret att det absolut finns användare på fb som tycker det är kul att klanka ner på andra, men det finns även användare som faktiskt försöker ge konstruktiv kritik.

Du verkar bli väldigt defensiv så fort någon påpekar eventuella brister i ditt agerande, eller ger tydliga förslag på hur du kan ändra ditt beteende för att få bättre resultat. Så någonstans antar jag att du vet om att du själv är ansvarig för att du lever i den situation du gör, det är positivt. Nästa steg är att du börjar agera konstruktivt istället och gör något för att förbättra ditt liv.
Vad hade du velat göra om säg 5 år? Har du någon plan för att komma dit?

Visst har jag ansvar men att påstå att Sverige skulle vara ett ypperligt och perfekt samhälle är ren ram lögn. Överdrivet komplicerat samhälle, in my opinion.
Citera
Igår, 20:53
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag är miljonär, sparat för att min ålderdom ska kunna funka okej. Varför tycker du att det är fel?

Har inget emot dig, så länge du inte behandlar mig illa.
Men svenskar har ett medfött behov av att vara spydiga och fientliga.
Och de som inte har det är för toleranta och tar in massa muslimer och zigenare.
Citera
Igår, 21:35
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Njae på dig själv, jävla svenne. En kunnig människa vet hur man flippar pengar utan att slava på bygget som en "allvetande" jävla dumsvenne.
Vi säger så. Sluta arbeta och svält ihjäl. Good riddance
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in