Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2025-12-09, 20:48
Medlem
flytandelyckas avatar
Status är enbart viktigt för folk med dåligt betalda jobb
Citera
2025-12-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
I artikeln:
– Det är allt fler utrikes födda som har sökt sig dit och därför blivit allt viktigare för kompetensförsörjningen i välfärden, säger Bodil Umegård, chef för SKR:s data- och analyssektion.
En stor andel har inte sökt sig dit frivilligt (vården), utan blivit pushade för att inte mista bidraget och sedan är det verkligen ingen kompetensförhöjning.
Exakt så
Citera
2025-12-10, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, av någon anledning är tandsköterskorna etniska svenskor! Skumt egentligen. Men det som kännetecknar dessa är att de är rätt korkade.

En passus: jag gick en gång en kurs på ett studieförbund som även hade den teoretiska delen av utbildningen för tandsköterskor. Vi pratade i gruppen om att flytta vår kafferast så vi skulle slippa ha den samtidigt med tandsköterskeeleverna, för det gick helt enkelt inte, och vi fick det beviljat också - läraren förstod oss.

Ljudnivån i fikarummet när tandsköterskeeleverna var där, var så hög att man inte kunde höra sina egna tankar. De skrek, flabbade, tjöt - det var värre än en hönsgård! Och man såg på dem att det saknades en hjärna bakom ögonen.

Vill man läsa en bok i lugn och ro får man gå till biblioteket.

Var det inte du som även kunde se vilka barn det var som skulle bli promiskuösa i vuxen ålder? Är det din överutvecklade hjärna som gett dig dessa förmågor eller är det bara fördomar från din sida?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2025-12-10 kl. 14:10.
Citera
2025-12-10, 14:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vill man läsa en bok i lugn och ro får man gå till biblioteket.

Var det inte du som även kunde se vilka barn det var som skulle bli promiskuösa i vuxen ålder? Är det din överutvecklade hjärna som gett dig dessa förmågor eller är det bara fördomar från din sida?

Det är min livserfarenhet. Jag har gaydar, WT-dar och många andra -dar. Och de slår aldrig fel.
Citera
2025-12-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är min livserfarenhet. Jag har gaydar, WT-dar och många andra -dar. Och de slår aldrig fel.

Ok, typ som när Greta Thunberg kan se koldioxid då.

En person full i sin egen övertygelse.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in