2025-12-07, 21:35
Avslutad
På polymarket där du kan investera pengar i två möjliga utfall, ja eller nej, så har oddset för att Trump kommer avhemlighetstämpla UFO-filer innan årets slut skjutit i höjden på ett ögonblick.

Tydlig insider-trading och en stark indikation på att det kommer hända.

https://polymarket.com/event/trump-declassifies-ufo-files-in-2025?tid=1765139201309

Så, vad tror vi?

1.Kommer det hända?

2.Vad innehåller mappen?

Jag är försiktigt positiv till detta då Trump hittills inte gett några indikationer på att det är någon spännande information där, men han kanske inte läst allt tills nyligen.
Frågan är om det faktiskt leder till någon slags disclosure denna gång på riktigt.
Citera
2025-12-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
På polymarket där du kan investera pengar i två möjliga utfall, ja eller nej, så har oddset för att Trump kommer avhemlighetstämpla UFO-filer innan årets slut skjutit i höjden på ett ögonblick.

https://polymarket.com/event/trump-declassifies-ufo-files-in-2025?tid=1765139201309

Så, vad tror vi?

1.Kommer det hända?

2.Vad innehåller mappen?

Jag är försiktigt positiv till detta då Trump hittills inte gett några indikationer på att det är någon spännande information där, men han kanske inte läst allt tills nyligen.
Frågan är om det faktiskt leder till någon slags disclosure denna gång på riktigt.

Vad menar du med försiktigt positiv?

Positiv till offentliggörandet av UFO-akter, eller positiv som i att du tror att utfallet kommer ske, d.v.s att han offentliggör dem?

Personligen tror jag på en fet djävla nothingburger, som vanligt, även om jag hoppas på en riktigt "disclosure".
Citera
2025-12-07, 22:10
Moderator
tobess avatar
För det första tror jag inte det finns något jätteintressant där. Om det på riktigt skulle finnas något sådant hade det läckt för länge sedan.

För det andra tror jag att det mestadels beror på vilka skandaler som kommer fram inom närmaste tiden och om det behövs någon distraktion eller inte.
Citera
2025-12-07, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Vad menar du med försiktigt positiv?

Positiv till offentliggörandet av UFO-akter, eller positiv som i att du tror att utfallet kommer ske, d.v.s att han offentliggör dem?

Personligen tror jag på en fet djävla nothingburger, som vanligt, även om jag hoppas på en riktigt "disclosure".

Försiktigt positiv menat att jag tror det kommer hända inom en snar framtid men tveksam till om det kommer vara något intressant vi får reda på i slutändan, men med förhoppning om att det är det.
Citera
2025-12-07, 23:33
Medlem
Glostrups avatar
Om oddset skjuter i höjden så innebär det väl att sannolikheten för ett släpp har sjunkit kraftigt?
Citera
2025-12-08, 00:32
Medlem
kalkryggars avatar
Han kommer inte släppa det bara sådär. Han är smart nog att spara sånt så han kan använda det som distraktion när han gjort bort sig med annat som han brukar göra.
Citera
2025-12-08, 05:44
Medlem
Han kommer inte att "avhemligstämpla" någonting.

Möjligtvis kommer han att häva hemlighetsstämpeln i nämna fall.

Allra troligast är att inget kommer att hända alls, apelsinen pratar och pratar - men sedan blir det inte något mer.
Citera
2025-12-08, 06:02
Medlem
Citat:

Så, vad tror vi?

1.Kommer det hända?

2.Vad innehåller mappen?

Kom igen. Bestäm dig.
Citera
2025-12-08, 10:49
Medlem
Trump har pratat om UAP tidigare hos Joe Rogan etc men visade då ett svalt intresse.

Han skulle avslöja allt när ''drönar'' vågen pågick i NJ och kritiserade Biden administrationen.

'' they know but just dont want to tell the people the truth''. DT.

Sedan blev han vald och det gick som det gick, ingenting avslöjades och Trump kom med undanflykter.

Så från hans personliga sida verkar det inte särskilt hoppfullt.

Fast mycket pågår tydligen bakom kulisserna sedan Age of Disclosure dokumentären släpptes och det kanske får Trump att tänka om? Nu är tiden inne?

En insider från Marco Rubios personal skall ha hävdad nu i dagarna.

''we are heading towards massive disclosure''.

Vad mera kan man basera sannolikheten på att det skall ske? Åren för Disclosure spås ju vara 2027-2030. Fast så tidigt som på 90 talet gick ryktet om år 2025. Har det kanske vart planerat länge?

Jim Goodall, an aviation journalist with firsthand sources who have worked at the classified base, gave an interview in the mid-1990s where he discussed top-secret technologies at the site that 'would make George Lucas envious.'

'Well, there's a lot of things going on there that I won't be able to tell you until the year 2025.''

The mention of '2025' could refer to an executive order by then-President Bill Clinton, which established a 25-year timer for the 'automatic declassification' of government secrets.

Goodall's accounts align with claims made on the record by Ben Rich, the late director of Lockheed Martin's classified Skunk Works division.

'Ben Rich told me twice before he died,' Goodall recounted, ''We have things at Area 51 that you and the best minds in the world won't even be able to conceive of for another 30 or 40 years—and they won't be made public for another 50.''
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-14214745/area-51-secret-government-classified-information-2025.html
Citera
2025-12-08, 11:00
Medlem
Citat:
Frågan är också ifall det gör någon skillnad. Avklassificera ufo-filer måste kunna leda fram till bevis, annars till ingen nytta?
Citera
2025-12-08, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Kom igen. Bestäm dig.

Svårt att läsa?
Skriver ju tydligt att jag tror att det kommer hända, alltså att informationen släpps, men att det inte kommer vara särskilt intressant eller leda till någon större disclosure.

Vad tolkar jag det på? Att jag utgår från att om det finns något att släppa så har Trump redan läst/sett det för länge sedan och ändå har han vid intervjuer, hos exempelvis Joe Rogan, sagt saker som "UFOn har aldrig riktigt varit min grej".

Så, om han skriver sådant samtidigt som han har sett filerna så tolkar jag det som att det inte var något jättespännande.

Men man vet aldrig, kanske han fått se först nu när vunnit andra gången och inte hade sett allt när han gjorde dessa uttalanden.

Ser dock en stor risk för att det släpps och är "tråkigt" och inte leder någonvart samt att folk då bara kommer peka på undanmanöver för epstein-filerna och dislosure hamnar långt i bakgrunden igen.
Citera
2025-12-08, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Frågan är också ifall det gör någon skillnad. Avklassificera ufo-filer måste kunna leda fram till bevis, annars till ingen nytta?

Ja, precis. Därför jag är "försiktigt positiv".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in