Citat:
Ursprungligen postat av
imar74
Hej,
2018 köpte jag en ny Ford Fiesta. Det fanns radio i den i en skärm på paneler fram som även kunde innehålla vägkarta. Något program för det fanns däremot inte i den. När min hustru köpte en ny bil i förra månaden så fanns samma sak men det var färdigt med vägkartorna som fungerar utmärkt. Då tänkte jag att jag kan leta upp någon gratis karta att lägga in.
Nu har jag jobbat med detta en stund utan att lyckas. När jag googlade så fick jag uppgift om att jag kunde använda Google map. Jag kan berätta att jag har mobiltelefonen kopplad till bilen så det ringer där när mobilen ringer. Google maps finns i telefonen och telefonen och bilen är också sammankopplade. Jag vet inte exakt hur jag skall gå tillväga men när jag i bilens display söker efter appar svarar den att det inte finns några. Vad gör jag för fel?
På något ställe står det att nyare bilar kan övergången skötas genom luften men i de något äldre behöver man koppla telefon med bilen för att få det att fungera. Jag behövde inte göra så när det gällde telefon till bilen. Det gick med Bluetoth.
Tacksam för hjälp
Enligt Google AI.
Så här kommer du igång:
Kontrollera din SYNC-version: Se till att din Fiesta har SYNC 3, vilket de flesta modeller från 2016 och senare har.
Förbered din telefon: Ladda ner den senaste versionen av Android Auto-appen från Google Play Store och se till att din telefon kör Android 5.0 (Lollipop) eller senare.
Anslut: Parkoppla din telefon med SYNC-systemet (ofta via Bluetooth först).
Aktivera i SYNC: Gå till inställningarna på bilens pekskärm, välj "Inställningar" (Settings), sedan "Aktivera Android Auto" (Enable Android Auto).
Anslut via USB: Anslut din smartphone till bilens USB-port. Följ instruktionerna på skärmen för att godkänna användarvillkor och inställningar.
Använd: När det är inställt ansluts Android Auto automatiskt via USB och visar dina appar på skärmen, vilket gör att du kan använda Google Maps, skicka meddelanden och lyssna på musik säkert.
https://ford.se/tjanster/ford-sync/lar-kanna-sync