Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2025-12-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Fattar inte vad du gör på ett diskussionsforum?, diskutera är ju bortom din fattningsförmåga.
Det är officiella siffror som länderna själv redovisar.
Du menar att du är så korkad att du litar på ryska siffror om ryska fängslade för åsiktsbrott i Ryssland?
och du litar på engelska siffror om fängslade för åsiktsbrott i England?
och du menar att alla läsare ska ta dig på allvar med det här och dessutom ingen länk?

Hahaha! Lycka till!
Citera
2025-12-09, 20:21
Avstängd
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Helt klart är det bra att sätta dit dom som vill begränsa yttrandefriheten
Det är ironisk humor på hög nivå. Men jag är inte så säker på att om det var ironiskt från din sida.
Citera
2025-12-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Statistics show growing arrests for "speech crimes" in the UK, with figures suggesting over 30 arrests daily (around 12,000 yearly) for offensive online content under laws like the Communications Act 2003,

Enligt AI.

Speech är inte detsamma som åsikt (AI kan hjälpa dig med engelska om det behövs), och Communications Act 2003 behandlar inte åsikter heller...
Citera
2025-12-09, 22:33
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Det är ironisk humor på hög nivå. Men jag är inte så säker på att om det var ironiskt från din sida.

Varför tycker du det är ironsiskt att sätta dit dom som vill begränsa yttrandefriheten?
Tycker du det är ironsiskt att vilja sätta dit dom som begår brott också?
Citera
2025-12-09, 23:29
Avstängd
Bilderberg78s avatar
Citat:
Varför tycker du det är ironsiskt att sätta dit dom som vill begränsa yttrandefriheten?
Tycker du det är ironsiskt att vilja sätta dit dom som begår brott också?
Veckans bidrag till Svenska nyheter. Satirprogram med Messiah Hallberg
Citera
2025-12-09, 23:49
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Veckans bidrag till Svenska nyheter. Satirprogram med Messiah Hallberg

ok jag fattar inte om du är emot mina åsikter eller för dom, bög.
Citera
2025-12-10, 22:10
Medlem
Citat:
ok jag fattar inte om du är emot mina åsikter eller för dom, bög.
Skulle tippa att lag och ordning har omvänd betydelse som så mycket annat i vänstervärlden med dess begreppsförvirring och upp och nervända verklighet. Det mest ironiska är väl när demokrater som införde ett tvättäkta totalitärt samhälle med hela paletten av vad det innebär under covid, försöker kalla andra för fascister.
Citera
2025-12-11, 07:47
Medlem
Herostratoss avatar
Det är inte bara i EU som yttrandefriheten är hotad. Det är ju bara att läsa Trumps utbrott på Truth Social för att begripa det. Ingen trevlig värld vi lever i.
Citera
2025-12-11, 08:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det är inte bara i EU som yttrandefriheten är hotad. Det är ju bara att läsa Trumps utbrott på Truth Social för att begripa det. Ingen trevlig värld vi lever i.
Fascismen upplevs hotat och därav gråter församlingen.

Trumps ego är sårat och därför ägnar han sig åt censur vid personkritik och är dubbelmoralen personifierad relaterat till yttrandefrihet.

Tur han har sitt forum, men inte undra på att han somnar mitt i kabinettmötet trots att Rubio öser smicker över Daddy som kompensation.

Måndag 1 december kl 21 till 00.
158 inlägg från Trump på Truth Social.

Jimmy Fallon:
"Tja, jag tror att vi vet vart Venezuelas kokain har tagit vägen."
Citera
2025-12-11, 11:56
Medlem
Citat:
Utveckla gärna. Trump med flera var avstängda från flera platformar uder fascist-tiden med Biden, men vad får han (eller någon annan) inte skriva på sitt eget Truth Social? Förstår inte.
Senast redigerad av ManManne 2025-12-11 kl. 11:59.
Citera
2025-12-11, 16:19
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Utveckla gärna. Trump med flera var avstängda från flera platformar uder fascist-tiden med Biden, men vad får han (eller någon annan) inte skriva på sitt eget Truth Social? Förstår inte.
Bland annat kallar han NYT som skrev att han dragit ner på tempot och kunde bevisa det för ”förrädare” och att tidningen borde förbjudas/läggas ner. Den tunnhudade narcissisten DJT lever i det förgångna och tar otroligt illa vid sig av dålig press i gammelmedia.
Citera
2025-12-11, 17:09
Medlem
Citat:
Bland annat kallar han NYT som skrev att han dragit ner på tempot och kunde bevisa det för ”förrädare” och att tidningen borde förbjudas/läggas ner. Den tunnhudade narcissisten DJT lever i det förgångna och tar otroligt illa vid sig av dålig press i gammelmedia.

Med yttrandefrihet säger folk saker som man inte gillar att höra ibland och även sådant som de själva ångrar. Det är förväntat när man har yttrandefrihet.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in