2025-12-05, 13:27
Avslutad
Klasstillhörighet handlar mindre om lön och mer friheten till ledighet. Om man jobbar 5 dagar i veckan hela sin ungvuxna liv till pension har man mer eller mindre jobbat konstant.

Det betyder att man när man är i pension har man jobbat hela år. Den ekonimska stabiltet som medel som enligt min defintion oftast är idrottare, dollarmiljonärer eller andra typer av entrenör och överklass då kan det handla om Amazon grundare eller andra typer av generationsmiljadärer som är nästan 0.1% av samhället som oberoende av världsekonomi eller andra omstädnigheter ändå har sina tillgångar.

Det är inte komplext men en riktig medelklass finns inte på samma sätt och det är mer vanligt att en medelklass och en överklass har mer i likhet än med en arbetarklass. Jag skulle säga att arbetarklass behöver jobba sig till sin lön och kan leva ett fint liv samtidigt som en medelklass oftast behöver hålla i sina pengar mer och kanske vara mer innovativ i sitt skapande. Däremot behöver inte överklass oro sig på samma sätt utan kan anställa och ibland ha både medelklass och arbetarklass under sig för att verkliga sin ide och mål.

Att denna diskution är viktigt att belysa är för att en arbetarklass i dagens samhälle är den enda stora klump som finns i samhället. Man kan klätra sig upp få bättre lön och kanske bättre villkor men det tar inte ifrån faktan att man ägnar alla sin vakna tid till jobb. Jag tror bara att poltiker samt olika former av genraldirektörer är de sanna medelklass i dagens samhälle om man tänker jobbmässigt. För om arbetarklassens viktiga roll hade tagits på allvar hade inte en myndighet som har i uppgift att anställa invånare varit så ansvarslösa.

Just därför tycker jag att att arbetare ska få bättre villkor när det kommer till jobb och att samhället ska förbättra hälsan för sina medborgare.
Senast redigerad av Sotamunkar 2025-12-05 kl. 13:36.
Citera
2025-12-05, 13:29
Avstängd
BengtGunthers avatar
falskt tror inte på detta
Citera
2025-12-05, 15:52
Medlem
Jag såg inte ett enda frågetecken i ditt inlägg.

Men ja, så gott som alla är arbetarklass. De behöver jobba för sin livsstil. Därför borde 99% rösta på partier som uttryckligen säger sig värna om arbetare! Konstigt nog sker inte detta.

Att det röstas på partier som vill göra de rika rikare, och låta arbetare klara sig själva mer, är självdestruktivt. Dessa partier är moderaterna, liberalerna, kristdemokraterna och centern.

Det mest sorgliga är att sossarna, inte längre prioriterar svenskar dvs deras väljare, att svenska arbetare ska få det bättre. Sossarna verkar tro att Sverige är fixat, det är ett paradis för arbetare, och nu ska vi jobba för utlänningar, migranter, osv. Det är galenskap. Därför förlorar sossarnas väljare till SD, för det är enda chansen att vrida fokus mot Sverige.
Citera
2025-12-05, 16:28
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Medelklassklättrare, har så mycket att förlora.

De ängslas konstant över om huruvida de ger rätt signaler för få rätt jobb och rätt ligg.

Därför röstar den välbeställda medelklassen rött. Sossarna står för trygghet och bekräftar att det moraliskt var rätt att leasa svindyr elbil och att kalla sig feminist och antirasist.

Arbetarklassen, har inte samma press på sig. De kan kosta på sig att med ett garv rösta på Jimpan.

Klart arbetarklassen skall ha bästa villkor. De är Sveriges sista hopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in