Citat:
Missade att svara på det sista. Det är absolut en rimlig förklaring till att han lämnas kvar. Och det är kanske också deras tanke om hur dödsfallet ska förklaras. Han har trillat helt enkelt. Många gamla som gör det. Men problematiskt för mig är fortfarande hur det kommer sig att de bara går.
Systrarna vill ju få det till att det är c:s vänner som gjort det någon som heter Ahmed och ett tiii namn nämns. Jag tycker det låter konstigt att c isf skulle ringa lillebror mattias att snabbt åka till huset om hon hade legat bakom det.
Poliserna tänkte att gubben var förvirrad och dement
Hur menar du med att de kom var för sig? De är ju på plats och slår honom samtidigt
Jag tror de inte ville göra sig av mig kroppen för de tänkte han tar blodförtunnande och kommer dö av att blodet åker ur snabbt och sedan kan man hävda att han trillade själv el att någon rånade honom. Det är inte svårt att dö efter att man trillat om man går på blodförtunnande. Finns massa sånnna dödsfall och det vet ju de som jobbar med gamla
Poliserna tänkte att gubben var förvirrad och dement
Hur menar du med att de kom var för sig? De är ju på plats och slår honom samtidigt
Jag tror de inte ville göra sig av mig kroppen för de tänkte han tar blodförtunnande och kommer dö av att blodet åker ur snabbt och sedan kan man hävda att han trillade själv el att någon rånade honom. Det är inte svårt att dö efter att man trillat om man går på blodförtunnande. Finns massa sånnna dödsfall och det vet ju de som jobbar med gamla
Och jag minns kanske fel, men jag har för mig att han varierar sin berättelse här i slutet av misshandeln. Någon gång är det bara slaget med tillhygget. En annan gång berättar han om flera slag och sparkar. Stämmer det eller snurrar jag till det?
Efter att intensivt i närkamp gemensamt ha försökt ha ihjäl honom så får han nu en smäll av en av dem, varpå han försöker ligga still och hålla andan. Och ingen av dem kontrollerar puls eller någonting alls. De bara går. De verkar heller inte rusa ut i panik, utan de går. Säger de något till varandra? Jag tror inte det. Är inte det lite märkligt? Man bara gemensamt bestämmer sig för att gå helt plötsligt. Och hur var det med låsen? Var dörrarna låsta eller olåsta? Kunde de låsas på det sätt som stämmer med pappans berättelse?