Jag vet inte om det är 100% relevant, men ändå, alltid kanske det hjälper någon. Jag beställde en ny pannlampa med tillbehör i från Silva nyligen. Silva är (har åtminstone varit) lite av en legend i branschen, men min upplevelse nu är att märket sunkat ner sig.
Beställde en
Smini Fly +
utbytbart huvudband +
Smini Black Rear Light.
Sminin är bra, jag är nöjd överlag, även om den är väldigt plastig. Men det alternativa huvudbandet är helt felkonstruerat. När jag fick det var jag övertygad om att jag fått ett måndagsexemplar som var felmonterat fram-o-bak i från fabriken, men efter flera vändor fram och tillbaka med Silvas support så menar dom att det ska vara så. Jag är fortfarande skeptisk, men säger de att det är så så.. Oavsett jag rekommenderar ingen att köpa det. Det skaver något helvetiskt och är svårt att justera. Det är absolut inte värt pengarna.
Den första Rear Lighten jag fick glappade något sanslöst i clipset där bak, alltså där det är tänkt att man ska fästa den. Efter att jag fotograferat och skickat tillbaka den så medgav dom att jag fått ett måndagsexemplar och de skickade skyndsamt ut en ny. Denna var exakt likadan som den förra. Nu börjar ju varningsklockorna att ringa.
Påtalade det för Silva och de hade inget riktigt bra att säga mer än att de nog hade en ”dålig batch” i tillverkningen. Eeh.. de betalade åtminstone tillbaka beloppet och lät mig behålla den. Så det var ju snällt av dom. Men jag hade hellre haft en 100% produkt.