2025-12-04, 16:59
Medlem
Otis.P.Jivefunks avatar
Kamrater!

Förr så hade vi Decathlon där man kunde handla billiga och bra skor och ställ mm. Men de har ju lagt ner i Sverige sedan två år tillbaka. Så vad gör man nu?

Som exempel: Jag vägrar gå till Intersport och betala 3x priset för ett ställ som jag ändå kommer svettas ned och kräla runt i gyttjan med. Känns totalt ovärt och onödigt, plus att deras utbud känns väldigt begränsat.

Drömmen vore om det fanns något i stil med gamla Decathlon. Någonting i stil med Zalando för alla skofashister, fast för outdoor och löpning. Med fria frakter och returer. Där man kan beställa både skor och kläder (+ annan utrustning?) och känna sig säker. Kravet är att det ska vara prisvärt. Dvs inga små nischade affärer med premiumpriser.

Har ni några tips var man ska vända sig till idag när man söker löp-kläder online?

Och vet ni inte, så för diskussionens skull, var handlar ni er utrustning? Tips för att komma så billigt undan som möjligt?
Citera
2025-12-04, 17:02
Medlem
Har du kollat outdoorexperten.se? Ofta kampanjer och reor.
Annars är väl xxl.se typ som decathlon var.
Senast redigerad av Nypan-sr 2025-12-04 kl. 17:04.
Citera
2025-12-04, 17:07
Avstängd
Sagodjurs avatar
oavsett vart du handlar i slutändan så kan det nog vara smart att vänta till ev mellandagsrea
Citera
2025-12-04, 17:16
Medlem
mikaelss avatar
Handla hos proffsen, Löplabbet eller Runners Store för skor.
Kläder funkar Stadium för. Eller tom H&Ms nya Move-linje.
Citera
2025-12-04, 18:33
Medlem
BernardLoutres avatar
Någon här som vet, kan man handla från Decathlon i ett annat EU-land och få det skickat till Sverige?
Citera
2025-12-04, 19:24
Medlem
Otis.P.Jivefunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Någon här som vet, kan man handla från Decathlon i ett annat EU-land och få det skickat till Sverige?
Mm. Berätta gärna om någon testat det.

Fast jag skulle tro att det inte går. De har ju som sagt lagt ner sin verksamhet i Sverige, och då har de också säkerligen spärrat möjligheten att få saker levererade hit.
Citera
2025-12-04, 19:38
Medlem
Kajahs avatar
Stadium Outlet tycker jag brukar ha bra grejer.
Citera
2025-12-04, 19:39
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otis.P.Jivefunk
Mm. Berätta gärna om någon testat det.

Fast jag skulle tro att det inte går. De har ju som sagt lagt ner sin verksamhet i Sverige, och då har de också säkerligen spärrat möjligheten att få saker levererade hit.

Vilken tur att jag är utomlands nu! Var faktiskt inne på Decathlon och handlade förra veckan.
Citera
2025-12-19, 23:09
Medlem
Otis.P.Jivefunks avatar
Jag vet inte om det är 100% relevant, men ändå, alltid kanske det hjälper någon. Jag beställde en ny pannlampa med tillbehör i från Silva nyligen. Silva är (har åtminstone varit) lite av en legend i branschen, men min upplevelse nu är att märket sunkat ner sig.

Beställde en Smini Fly + utbytbart huvudband + Smini Black Rear Light.

Sminin är bra, jag är nöjd överlag, även om den är väldigt plastig. Men det alternativa huvudbandet är helt felkonstruerat. När jag fick det var jag övertygad om att jag fått ett måndagsexemplar som var felmonterat fram-o-bak i från fabriken, men efter flera vändor fram och tillbaka med Silvas support så menar dom att det ska vara så. Jag är fortfarande skeptisk, men säger de att det är så så.. Oavsett jag rekommenderar ingen att köpa det. Det skaver något helvetiskt och är svårt att justera. Det är absolut inte värt pengarna.

Den första Rear Lighten jag fick glappade något sanslöst i clipset där bak, alltså där det är tänkt att man ska fästa den. Efter att jag fotograferat och skickat tillbaka den så medgav dom att jag fått ett måndagsexemplar och de skickade skyndsamt ut en ny. Denna var exakt likadan som den förra. Nu börjar ju varningsklockorna att ringa.

Påtalade det för Silva och de hade inget riktigt bra att säga mer än att de nog hade en ”dålig batch” i tillverkningen. Eeh.. de betalade åtminstone tillbaka beloppet och lät mig behålla den. Så det var ju snällt av dom. Men jag hade hellre haft en 100% produkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in