Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-04, 11:05
Medlem
GustavBustav1916s avatar
tjena jag vaktna efter att ha druckit kvällen innan och nu har min dator stora jävla svarta linjer på båda sidorna av skärmen hur fixar jag detta? den har blivit kvadratisk iztället för en hederlig vanlig rektang
Citera
2025-12-04, 11:12
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavBustav1916
tjena jag vaktna efter att ha druckit kvällen innan och nu har min dator stora jävla svarta linjer på båda sidorna av skärmen hur fixar jag detta? den har blivit kvadratisk iztället för en hederlig vanlig rektang

Är det likadant vad du än gör?

Ett grafikfel orsakat av endera trasigt grafikkort eller att Windows uppdaterades medans du sov. Kolla det sistnämnda.
Citera
2025-12-04, 11:13
Medlem
a-mortals avatar
Prova annan skärm.
Om felet kvarstår byt GPU.
Om felet kvarstår torka av linjerna på dina glasögon.
Citera
2025-12-04, 11:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavBustav1916
Du har fylleknapprat på tangentbordet och oavsiktligt ändrat skärmupplösningen via nån snabbknappkombination.
Citera
2025-12-04, 11:46
Medlem
StorFetAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du har fylleknapprat på tangentbordet och oavsiktligt ändrat skärmupplösningen via nån snabbknappkombination.
Brukar inte ge svarta linjer runt om, bara en suddig bild. Troligtvis så har M$ fått för sig att uppgradera grafikdrivrutinen till nåt som inte fungerar så nu faller den tillbaka till den generiska som brukar ha sådana fel. Om TS inte använder en TV skärm eller linkande som bildskärm för då kan han ha fylleknappat på fjärrkontrollen och ställt in på ett sätt som ger sådana linjer.
Citera
2025-12-04, 11:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Brukar inte ge svarta linjer runt om,
Det gör det visst det. Om du har en widescreen och ändrar upplösningen till 640x[whatever] så får du en svart ram på båda sidor av skärmbilden.
Citera
2025-12-04, 11:56
Medlem
Kan du logga in i Windows? Högerklicka på skrivbordet och ändra upplösningen till den rätta? 1920x1080?
Citera
2025-12-04, 12:42
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Tror jag också.

Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Brukar inte ge svarta linjer runt om, bara en suddig bild. Troligtvis så har M$ fått för sig att uppgradera grafikdrivrutinen till nåt som inte fungerar så nu faller den tillbaka till den generiska som brukar ha sådana fel. Om TS inte använder en TV skärm eller linkande som bildskärm för då kan han ha fylleknappat på fjärrkontrollen och ställt in på ett sätt som ger sådana linjer.

Beror lite på vilken skärm TS har, är det en bredbild och man sen lyckats ställa in inställning för vanlig skärm så får man de två svarta linjerna på sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in