2025-12-03, 13:11
Medlem
Jag har hittat en 100 grams haschkaka på min sons rum. Han är 15,5 år gammal.
Den är stenhård, tagit en pytteliten bit och sen slängd i en byrålåda.
Han har rökt i flera år och soc är inkopplad. Tar även tabletter. Har misstänkt ett tag att han hjälper en vän och sälja , springpojke. Men denna kakan bara ligger där? Legat där orörd i en vecka. Kan liksom inte tänka att det är hans heller för han får inga pengar.
Vad ska jag göra? Hjälper liksom inte att prata med honom. Ringer jag polisen får han kanske en skuld efter sig?
Haschet är stenhårt och ser gammalt ut, luktar inget heller.
Citera
2025-12-03, 13:13
Avstängd
Sagodjurs avatar
rådgör med pappan... oops
Citera
2025-12-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
rådgör med pappan... oops
Hans pappa bor en bit i väg och vill mest sätta ungen på nån form av arbetsläger. Han är inte så ansvarstagande heller.
Citera
2025-12-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faggelito
If it dont smell its probably not hasch.

It will always smell även om det är old.

Ask din son vad fan it is för något
Det är en bild utanpå som det står Amnesia gold..
Citera
2025-12-03, 13:52
Medlem
Citat:
Open it and smell?

Burn en liten bit, it will 100000% smell om det är real hasch.

Oavsett talk to him!
Jo men det luktar nu när jag testat igen. Inte mkt men ändå.
Citera
2025-12-03, 14:11
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Ta haschet ifrån han.
Kommer han och frågar så är det läge att höra varför han har så mycket och om han är inlindad i något som han inte bör eller kan utgöra en risk för dig, han själv eller andra.

Så klart kommer han säga nej, men du kan gå på en magkänsla, och börjar han vara panikslagen för att haschet är borta, då vet du att han är inlindad i något jävligt dåligt.

Ringer du polisen på han så kan han riskera en skuld, ringer du inte så kan han riskera en skuld eller värre, bli sedd som konkurrent och ligga på bårhuset med tanke på hur klimatet ser ut idag.

Oavsett så bör polis kopplas in, eller liknande för att försöka få ett stopp om han är inlindad i gäng. Säger inte att det är lösningen, men vad har du för andra alternativ som förälder?
Citera
2025-12-03, 14:23
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepslina
Hans pappa bor en bit i väg och vill mest sätta ungen på nån form av arbetsläger. Han är inte så ansvarstagande heller.

Och avsaknaden av denna disciplin hos dig är nog orsaken till att grabben sysslar med knark i dag. Dessa ungdomar behöver en inrutad vardag för att fungera, vilket du dock har misslyckats med att ge honom. Men för att återknyta till ämnet, så tycker jag att du skall konfrontera din son med kakan. Red ut på svart och vitt vad det är för något, huruvida han kommer att hamna i onåd om du förverkar den m.m. Återkom sedan med resultatet därav, så kan vi diskutera nästa steg.

/AI
Citera
2025-12-03, 15:39
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Han säljer! 100 g hasch har ingen i en byrålåda som inte säljer! Eller någon som förvarar det hos honom!

Svårt dilemma men om du tar haschet ifrån honom så kommer han stå i skuld till några! Hur ska han förklara varför hans bricka hasch plötsligt försvunnit på ett sätt dom godtar?! Det kommer dom inte göra!

Hoppas det ordnar sig för er!
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2025-12-03 kl. 15:44.
Citera
2025-12-03, 16:01
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Han har rökt i flera år och soc är inkopplad. Tar även tabletter. Har misstänkt ett tag att han hjälper en vän och sälja , springpojke. Men denna kakan bara ligger där? Legat där orörd i en vecka. Kan liksom inte tänka att det är hans heller för han får inga pengar.
Vad ska jag göra? Hjälper liksom inte att prata med honom. Ringer jag polisen får han kanske en skuld efter sig?

Skulden skulle ligga på runt 5-7000kr för 100g hasch, så det är inga stora belopp han skulle vara skyldig om du tar det
Citera
2025-12-03, 16:02
Avslutad
Citat:
What menar du ens? Im typing in svenska och english? Är det problem med det? Så jag har förmyndare because the way im writing?

Ja lägg ner tramset nu

Citat:

Din son är förlorad, lika bra skicka iväg pojken till familjehem och skaffa ny unge. Tråkigt men det här är verkligheten, han är inte längre din son och din son respekterar inte dig längre som sin förälder.
Citera
2025-12-03, 16:55
Medlem
otellos avatar
En bekant jobbar på psyket, där var det en intagen som sålde "hasch" som egentligen var torkat bajs.
Jag tycker du ska byta ut sonens hasch mot torkat bajs, för att lära honom en läxa.
Senast redigerad av otello 2025-12-03 kl. 16:57.
Citera
2025-12-03, 16:56
Medlem
otellos avatar
Citat:
Låter väl inte så dåligt? Tough love osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in