Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-06, 20:15
Medlem
AlkoholfriHbtqiBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det är typ 2.3kw så effekt finns , går fortare än med platta o få vattnet o koka.

Är uppåt 2 timmar med en CP250 flaska.

Värt o tänka på att om det är kallt så måste flaskan hållas varm, ren butan i dessa flaskor o dom slutar gasa nedåt nollan

Intressant! Googlade lite kring effekt på spisar och om det är samma sak man mäter så är ju 2kW rätt bra med kräm! Trodde jag inte om den lille.

Tack för tips för förvaring.
Citera
2025-12-06, 20:16
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholfriHbtqiBar
Tack för tippset! Kommer nog köra på något som går att koppla in i min befintliga tub direkt ändå, känns säkrare.

Kolla hos firmor som säljer båt/husbilsinredning - ofta rostfria hardcoregrejer som kan stå ute o är gjorde för P flaskor

Exempel

https://www.hjertmans.se/sv/produkt/varme-kyla/gasolkok-cadac-2-cook-pro-stove
Citera
2025-12-07, 13:01
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholfriHbtqiBar
Tack för tippset! Kommer nog köra på något som går att koppla in i min befintliga tub direkt ändå, känns säkrare.
PanGourmet 85 cm har jag, lite djupare än tex Muurikka.
Citera
Igår, 20:24
Medlem
AlkoholfriHbtqiBars avatar
Något sånt här tänker jag skulle kunna stå på min lilla rostfria bänken ute. Någon som har använt liknande? Det är alltså bara en ring att ställa kastrullen på. Är det vettigare med dom varianter som ser ut att kanske vara mer isolerade under till (dom som ser ut mer som en riktigt gasspisplatta, tex som 448 länkade ovan)?

https://www.bagarenochkocken.se/p/garcima-gasbrannare-m-300-gasol-med-1-ring_38026/

Ugh vad bagarens hemsida suger. Går inte att sortera eller söka ordentligt och dålig info om produkterna. Fy fan alltså. Slut på rant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in