Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Det är väl alltid stressigt inom spedition. Ibland mer. Ibland mindre. Men saker ska ut och saker ska in. Jag ser det inte som en röd flagga enbart. Det är en del av jobbet precis som att ett jobb på akuten är stressigt. En del gillar det. Andra inte.
Så det viktigast är hur just du hanterar sånt.
Jag tycker att du har en bra arbetsmetod. Att du tar ett steg bakåt och ser helheten. Gör en bedömning av vad som är viktigast. Var du ska lägga energin just den dagen.
En del har nämligen inte den förmågan. Kan inte själva sortera ut det livsnödvändiga eller det som kan vänta till nästa dag. Och de går under. Så var tacksam över den gåvan.
Det är ju alltid en chock att börja på ett nytt jobb. Det känns som att man inte kommer att kunna lära sig allt. Stressnivån är i taket. Men som regel blir det vardag av det där också. Till slut sitter det i ryggmärgen.
Har jag fått frågan? Ja. Jag sa att jag gillar stress som ger resultat. Där jag får beta undan saker. Det ger mig en kick.
Lycka till. ❤️
Ja absolut, jag vill ha att göra och inte sitta och rulla tummarna. Bara det inte blir som mitt exempel med min kollega som fick a-kunden själv, där det var överväldigande mycket. Även fast det inte blev så illa för mig så blev det ändå lite för mycket mot slutet av förra jobbets liv. Började få magkatarr då man prackades på 4 extra kunder, så det gick ifrån bra arbetsbörda till att man plötsligt kände att de 8 timmarna man jobbade inte riktigt räckte, och där inkorgen byggdes upp orimligt snabbt.
Är ju väldigt lätt att man låter lat eller slapp när det handlar om stress, men inte det det handlar om. I alla fall inte för mig.
Är just när man gör ett jobb, och sen när man kollar inkorgen efter så ligger det tre jobb, och sedan när man är klar med ett av dem så ligger det tre nya, som det blir problem. Då läggs det ju på en hög snabbare än man kan hantera det och stressen går från hälsosam till ohälsosam.