Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-09, 15:21
Medlem
Hur orkar människor ursäkta Joakims beteende gång på gång på gång? Hur många personer till ska han hänga ut innan människor förstår att den gemensamma nämnaren är Joakim själv? Tror aldrig jag varit med om en människa som sätter på sig själv en sån stor offerkofta och samtidigt varit den som lyckats vara inblandad i drama varje gång.
Citera
2025-12-09, 16:00
Medlem
ruckaalis avatar
Alltså energidrycksauran över alla dessa människor...
Citera
2025-12-09, 16:03
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det hela är ganska likt nivån på Flashback många gånger..
Inte det minsta tycker jag.
Invektiven på flashback kommer ju med viss värme och retsamhet, som att fisa när man passerar syrran under en familjemiddag.
De här galningarnas kommentarsfält och privata sms har en galen "sekteritisk" ton som aldrig skådats tidigare.
Det hade aldrig passerat flashbacks moderering.

Det är det som är det ironiska när anjo har benämnt startad trenden "sekten" men inte förstår att det är han som är lärjungen.

Outrot i ep2 tror jag säger ganska mycket om hur de kommer knyta ihop säcken.
Men kommer sluta där man började.
Med sektledaren.

Om vi ska kasta diagnoser så att kalla sig YouTubes Janne josefsson tyder på megalomani och utan sjukdomsinsikt när man inte kan ångra något.
Citera
2025-12-09, 16:09
Medlem
Stämmer ju inte riktigt han varit i gång i säkert 15 år. Han höll ju på med vidriga saker i hans ungdom som han la upp på youtube som gjorde han väldigt känd typ äta könshår osv. Han hade ett samarbete med hon Hannah Widerstedt som uttryckte en massa extrema saker som folk blev helt galna på, hon fick nog 1000 tals hot om dagen. Folk fattade ju inte att hon sa så för att bli känd, inget hon heller stod bakom.

Joakim har varit riktigt trasig människa länge och helt förstörd, fattar hur mycket han drack förr i tiden. Jag har ju följt han sen kungarna på Tylosand det är väl typ 20 år nu. Det är först för typ 10 år sen han blev normal och mer mogen i sammanband med spökjakt osv.

Jag tycker dom han smutskastar ska självklart få försvara sig. Varför ska bara Joakim får uttrycka sina åsikter och speciellt negativt om sin familj.

Oavsett vem som har rätt och fel så upplever ju Jocke trauman från sin barndom. Sen kanske inte dom han anklagar håller med men något har ju uppenbarligen gått snett.
Citera
2025-12-09, 16:21
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Stämmer ju inte riktigt han varit i gång i säkert 15 år. Han höll ju på med vidriga saker i hans ungdom som han la upp på youtube som gjorde han väldigt känd typ äta könshår osv. Han hade ett samarbete med hon Hannah Widerstedt som uttryckte en massa extrema saker som folk blev helt galna på, hon fick nog 1000 tals hot om dagen. Folk fattade ju inte att hon sa så för att bli känd, inget hon heller stod bakom.

Joakim har varit riktigt trasig människa länge och helt förstörd, fattar hur mycket han drack förr i tiden. Jag har ju följt han sen kungarna på Tylosand det är väl typ 20 år nu. Det är först för typ 10 år sen han blev normal och mer mogen i sammanband med spökjakt osv.

Jag tycker dom han smutskastar ska självklart få försvara sig. Varför ska bara Joakim får uttrycka sina åsikter och speciellt negativt om sin familj.

Oavsett vem som har rätt och fel så upplever ju Jocke trauman från sin barndom. Sen kanske inte dom han anklagar håller med men något har ju uppenbarligen gått snett.
Väldigt moget att hålla på med spökjakt.
Citera
2025-12-09, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
För mig som inte vet vilka dom här människorna är så känner man verkligen sig som en gammal gubbe som inser att man inte kan någonting om eller förstår den verklighet ungdomarna lever i.

Det första avsnittet var väl ändå ”intressant” ur det perspektivet att en son har riktat mycket grova anklagelser mot sin mor och etablerad media har sedan i åratal okritiskt kört den historien och förstört livet för mamman.

Det andra avsnittet är bara deprimerande att se. Jag orkade inte koncentrera mig eller engagera mig i alla turer och all dramatik. Något slags mänsklighetens förfall. Imbecilla individer som lever i komplett destruktivitet. Och hundratusentals lika sinnesslöa ”följare”.
Man undrar hur samhället ens kan fungera alls med tanke på hur otroligt många som är så förståndssvaga.

Tragisk dokumentär. Det värsta är hur det drabbat den här Linnéas syskon, systern och brodern för att inte glömma hundvalpen. Massa muppar och babbar som sitter med skjutvapen och ska knolla och jappa. Fy fan vilket slödder. Sverige består uppenbarligen av miljontals sådana här ”människor”.

Håller med. Känner mig gammal men inser att dessa människor är i min egen ålder. Vad fan är detta för folk? Linnéas mamma ger inte normalt intryck men i övrigt undrar man hur dessa kan få något utrymme alls i offentligheten.
Citera
2025-12-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Som sagt, då borde man bevisa det istället för en video som inte bevisar något alls.
Jag förstod inte att du var en hjärntvättad sektmedlem.

Här har du bevis som duger för alla utom hjärntvättade sektmedlemmar

Jockiboi bryr sig inte om att Jonna försökt ta självmord
https://youtu.be/M-jwA2MN8dY?si=x65xJKqhw4Je9HLj

Hanna visar upp konversationen
https://youtu.be/XNLcSv2e0GI?si=bgFdZ7BL5dK1wpP8
Citera
2025-12-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Väldigt moget att hålla på med spökjakt.

Stor grej som lockar många tittare. Mestadels yngre.
Hans spökjakter är väl mer i underhållningssyfte. Och han gör det bra.
Finns ju även dom som sitter och reagerar på sådana videos och låtsas bli rädda.
Det om något kan jag tycka är väldigt moget
Citera
2025-12-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jag förstod inte att du var en hjärntvättad sektmedlem.

Jag vet ingenting om joakim lundell. Oavsett om man gillar eller ogillar honom ska man väl posta saker som bevisar något, inte något som inte bevisar ett skit? Postar man saker som inte bevisar något tyder ju snarare det att man inte är opartisk som jag, utan enbart att du är en hatare.
Citera
2025-12-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naomi-works
Hur tänkte Jacke egentligen där, sitta med stora pupiller och bli intervjuad 😯
Jag vet inte om pupillstorleken är naturlig eller beror på droger, men det är en av konsekvenserna drevet förde med sig och som Joakim varit helt införstådd i. Jacke tog ett återfall den period under drevets när sekten siktade sig in på honom och hela hans sambos familj med dagliga uthängningsvideos proppade med lögner, för det mesta från flera håll.

Trots att Jocke visste att Jacke hamnade i ett återfall har Jocke uppmuntrat Anjo och Rask att gå ännu hårdare på genom att skicka trafik till kanalerna, ställa upp i flera intervjuer om Jacke, skicka ut material till sekten för att bygga content, chattar mellan Jocke och Jacke, berätta saker som Anjo återberättar på sin kanal med mera.
Citera
2025-12-09, 17:05
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Stor grej som lockar många tittare. Mestadels yngre.
Hans spökjakter är väl mer i underhållningssyfte. Och han gör det bra.
Finns ju även dom som sitter och reagerar på sådana videos och låtsas bli rädda.
Det om något kan jag tycka är väldigt moget
Jag hoppas att det är i underhållnings syfte, eller om han tror spökjaktern är lika riktigt som monsterblod osv,.
Omenpojken.
Citera
2025-12-09, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jag vet inte om pupillstorleken är naturlig eller beror på droger, men det är en av konsekvenserna drevet förde med sig och som Joakim varit helt införstådd i. Jacke tog ett återfall den period under drevets när sekten siktade sig in på honom och hela hans sambos familj med dagliga uthängningsvideos proppade med lögner, för det mesta från flera håll.

Trots att Jocke visste att Jacke hamnade i ett återfall har Jocke uppmuntrat Anjo och Rask att gå ännu hårdare på genom att skicka trafik till kanalerna, ställa upp i flera intervjuer om Jacke, skicka ut material till sekten för att bygga content, chattar mellan Jocke och Jacke, berätta saker som Anjo återberättar på sin kanal med mera.

Nej, det tror jag inte men OK. Hela familjen är pundare och så stora pupiller är aldrig normalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in