2025-12-02, 22:32
Medlem
Mitt barn är i en ålder där en mobil inte används dagligen, men ändå är bra att ha tillgänglig vid behov. Jag har en gammal iPhone 7 som verkar vara i hyfsat skick, bortsett från batterikapaciteten.

Jag funderar på att byta batteri själv. Är det värt det? Vilket batteri är mest prisvärt, säkert och har okej kvalitet?
Citera
2025-12-02, 22:47
Medlem
jtds avatar
Stöds telefonen fortfarande ? Kanske inte är batteriet men uppdatering som dränerar batteriet som händer iPhones efter 4-5 år. Obrukbar oavsett batteriet. Annars går det bra med en liten mejsel. Lirka upp skiten bak sen se du til å ha bra lim kolla amazon lycka till
Citera
2025-12-02, 23:05
Medlem
Iphone säljer inga reservdelar så det blir CE-batteri (China Export)

Har för mej det är torsch-mejsel till baksidan sen en några skruvar till och lyfta med sugpropp, försiktigt få bort original-tejp till gamla batteriet innan man får bort det och kan relativt sätta in nya batteriet

eventuellt måste man lossa någon kontakt förutom det till batteriet
Citera
2025-12-03, 14:48
Medlem
Raggarspinns avatar
Ett batteri till iP7 ligger på en hundring. Verktyg och tejp till batteriet för ytterligare en hundring. Man bör byta LCD-tejp när man har lossat skärmen för att bibehålla vattentåligheten. Så ett batteribyte kostar ca 250kr. Om det är värt att lägga dessa pengar på en nio år gammal mobil låter jag vara osagt.
Apple använder pentalobe till skruvarna i botten och philips elller tri-point för övriga skruvar. Batteritejpen har en flik som man drar i så släpper den dubbelhäftande tejpen utan problem. Försök inte att bryta loss batteriet med skruvmejsel/kniv eftersom batteriet då lätt skadas och tar eld!
Senast redigerad av Raggarspinn 2025-12-03 kl. 14:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in