Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-03, 12:59
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Med tanke på att berusning har funnits sålänge mänskligheten funnits får man kanske anta att det finns något mänskligt att vilja berusa sig ibland helt enkelt.

Måste man göra detta med livsfarliga piller?
Citera
2025-12-03, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Du har inte förstått problemet alls va? Det du precis skrev skulle väl aldrig någon människa säga något annat om.

Problemet vi försöker diskutera i dessa delar är ju att vi nu 40 år senare fått svart på vitt att det inte är så enkelt som att bara förbjuda saker så vips försvinner dom.

Målet med ALLA diskussioner här inne är ju HUR man hanterar problemet som vi uppenbart INTE kommer till bukt med så enkelt som vissa verkar tro, även fast ni har 40 års bevis framför er, det räcker ju liksom inte, istället skall ni in här och börja klanka ner och visa er högfärdiga när folk påpekar fakta, och det är ju precis sånna personer som ER som är hela anledningen till att vi står där vi står idag.

Kom med något konstruktivt som inte härleder i HÖGRE STRAFF, för det är precis det vi sett INTE fungerar varken här eller i någon annan del av världen heller.

Snömos - har inte sagt något alls om "högre straff" eller dylikt. Seså - ta nu dina piller och sjunk in i evighetens dunkel...
Citera
2025-12-03, 13:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede

Vad tycker du är ett rimligt alternativ till piller?
Citera
2025-12-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khunphet
Vad tycker du är ett rimligt alternativ till piller?

Det vet jag inte då jag inte vet allas behov. Men, att knapra piller är oftast en väldigt dålig idé - särskilt då det nästan alltid blandas med andra berusningsmedel eller mediciner...
Citera
2025-12-03, 13:04
Medlem
Citat:
Snömos - har inte sagt något alls om "högre straff" eller dylikt. Seså - ta nu dina piller och sjunk in i evighetens dunkel...

Byt ut det mot FÖRBJUDA så kanske hjärnhalvorna kopplar.
Citera
2025-12-03, 13:05
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Nu vet jag inte om alla dessa räknas som "livsfarliga", muskimol verkar ju inte vara jättefarlig som jag förstår det. Men absolut, hade denna bedömning om vad som ska narkotikaklassats berott på dess skadeverkningar hade jag ändå förstått logiken. Nu är det mest att kan du bli påverkad är det livsfarligt, vilket knappast gäller i många fall. Sen är det ju dessutom så att när jättefarliga analoger dyker upp så är det ju för att försöka ersätta de mer etablerade drogerna som är olagliga. Allt är kopplat till policy.
Citera
2025-12-03, 13:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Nu vet jag inte om alla dessa räknas som "livsfarliga", muskimol verkar ju inte vara jättefarlig som jag förstår det. Men absolut, hade denna bedömning om vad som ska narkotikaklassats berott på dess skadeverkningar hade jag ändå förstått logiken. Nu är det mest att kan du bli påverkad är det livsfarligt, vilket knappast gäller i många fall. Sen är det ju dessutom så att när jättefarliga analoger dyker upp så är det ju för att försöka ersätta de mer etablerade drogerna som är olagliga. Allt är kopplat till policy.

Muscimol används som medicin i många andra länder. Särskilt inom psykiatrin.
Även inom alternativ medicinen.
Citera
2025-12-03, 13:17
Medlem
Det går inte att diskutera slika ämnen på Flashback med drogliberalisterna - ni blir helt rabiata när något berusningsmedel, livsfarligt eller ej, tas bort från den legala marknaden... Misströsta ej - ni finner säkerligen något annat, som ni alltid gjort.

Återkom gärna när ni jobbat nära missbrukare i 25 år och sett ALLA piller som funnits och finns, komma och gå - och sett ett tiotal av dessa missbrukare dö. Och kom nu inte och påstå att det är ofarligt, era nötter. Du är möjligtvis enkom en brukare ända fram tills att du blir en missbrukare - men, det händer väl aldrig någon på Flashback, host, host (läs drogforumet)...

Ni behöver inte svara på detta inlägg då jag redan nu lämnar er till ert öde - går inte att diskutera med väggar och nötter.

Vi ses på ett inskrivnings- och kartläggningsmöte nära dig...
Citera
2025-12-03, 13:26
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Det går inte att diskutera slika ämnen på Flashback med drogliberalisterna - ni blir helt rabiata när något berusningsmedel, livsfarligt eller ej, tas bort från den legala marknaden... Misströsta ej - ni finner säkerligen något annat, som ni alltid gjort.

Återkom gärna när ni jobbat nära missbrukare i 25 år och sett ALLA piller som funnits och finns, komma och gå - och sett ett tiotal av dessa missbrukare dö. Och kom nu inte och påstå att det är ofarligt, era nötter. Du är möjligtvis enkom en brukare ända fram tills att du blir en missbrukare - men, det händer väl aldrig någon på Flashback, host, host (läs drogforumet)...

Ni behöver inte svara på detta inlägg då jag redan nu lämnar er till ert öde - går inte att diskutera med väggar och nötter.

Vi ses på ett inskrivnings- och kartläggningsmöte nära dig...
Detta är ett diskussionsforum så att diskutera är en del av det - antingen skriver man för att diskutera eller så skriver man inte alls.

Det finns nog ingen här som påstår att det inte finns skadeverkningar från droger, skillnaden är bara att det finns en stor okunskap i Sverige om vad som är den mest skademinimerande politiken. Rättsmässigt vill jag påstå att Sverige har den mest skademaximerande narkotikapolitiken, som kan exemplifieras med vår höga narkotikadödlighet trots höga straff..

Poängen är alltså att straff inte fungerar för att minimera skadeverkningar. Inte att droger är helt ofarliga.
Citera
2025-12-03, 13:27
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Återkom gärna när ni jobbat nära missbrukare i 25 år...

Som jag skrev i ett tidigare inlägg i en annan tråd;
Du låter som en brandman som vill förbjuda byggnader och fordon.

Poängen är inte att folk ska få knarka fritt, utan att fokuset ska flyttas från rättssystemet till sjukvården, och att den avskräckande effekten som kriminaliseringen eventuellt medför ska bytas ut mot information och utbildning. Detta då kriminaliseringen medför mera problem än vad den löser.
Citera
2025-12-03, 13:36
Medlem
Citat:
Så det behövs fler berusningsmedel i samhället då? Jag jobbar inom missbruk- och psykiatri och har sett mången gå under pga. alla dessa förbannade piller som flödar över marknaden... Nej, mig får du/ni ingen sympati från.
Nej du jobbar inte med detta för annars hade du haft en verklig människosyn som ser människan och inte en brottsling.
Tror snarare att du är inlagd själv...
Citera
2025-12-03, 14:52
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:

Fråga dig själv, det är du och dina gelikar som driver fram livsfarliga piller genom att narkotikaklassa ALLT som kan ge viss effekt oavsett om det är farligt eller ej. Och då kommer nästa drog, och nästa, den ena farligare och jävligare än den andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in