2025-12-03, 11:23
Medlem
Svettigutsugares avatar
otello

Har väl ingen betydelse om du anställd soldat dumjävel.
Tror du alla människor i Sverige som går att göra värnplikten och annat gör det för att man ska kriga mot ryssen?

Du verkar ju riktigt dum i huvudet jag kan tala om för att de flesta som går mig för svaret och värnplikten gör det för att de känner att en slags pliktkänsla mot Sverige inte för att leka soldater och kriga i ett krig som inte angår dem!!

Men du verkade så ivrig så åk för helvete nu din fegis.
Jag donerar enbart pengar till välgörenhet för djur.
Ukraina vore nog det sista stället jag skulle ens fundera på att donera något till!

Nu handlar det om att jag dessutom inte pigg på att betala pisslandet Ukraina några av mina skattepengar med heller så därför är det med rätta jag och fler är förbannade på Sverige öser pengar utan att ha någon kontroll.

Ta och googla Alibaba när det gäller Ukraina så får du se han och hans 40 rövare som har försnillat över en miljard kronor från oljebolaget i landet.
Går rakt i fickorna till dvärg fan zelenskji
2025-12-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Putin styr inte genom framgång, han styr genom rädsla. Men kom ihåg att kriget mot Ukraina också är ett sätt att hålla det ryska folket under kontroll – genom att skapa en fiende utanför landets gränser. Det är ett gammalt knep: skyll allt på väst, skapa hat, och folk glömmer att fråga varför de själva har det så dåligt. Men världen måste se igenom det här. Ryssland är världens största land. Det sista de behöver är mer land. Det de behöver är sanning, frihet och ansvar.

Nato/EU styr inte genom framgång, dem styr genom rädsla. Men kom ihåg att kriget mot Ryssland också är ett sätt att hålla det europeiska folket under kontroll – genom att skapa en fiende utanför unionens gränser. Det är ett gammalt knep: skyll allt på Ryssland, skapa hat, och folk glömmer att fråga varför de själva har det så dåligt. Men världen måste se igenom det här. Eu är världens största handelsblock . Det sista de behöver är mer land. Det de behöver är sanning, frihet och ansvar.

Skrev om det lite så du får nått att fundera på ,men tror nog du är för indoktrinerad för att kunna tänka utanför din värdegrund.
2025-12-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Precis. Eller motsvarande 139 000 sjuksköterskor. Skattemedel som är borta för evigt.

Ironin i att det i huvudsak är gamlingar som applåderar detta är öronbedövande.
Ja det är förjävligt.

Allt är Putins och hans underlydandes fel, allt detta är orsakat av att Putin fick den döfödda och ondskefulla idén att invadera Ukraina, idén var så befängd och korkad att t o m en del insatta bedömare inte trodde Putin kunde vara så dum i huvudet, tills det visade sig att han är just så dum i huvudet.

Således bör räkningen gå till Putin och den ryska maktapparaten som i princip består av maffia inklusive oligarker, integrerat med de ryska "säkerhetstjänsterna". Krigsskadestånd är ett sätt att lösa det, enklast är förstås att beslagta ryska tillgångar i Sverige.

Bra idé du har hörru. Har du fler bra ideer hur vi kan få tillbaka de pengar med vilka vi stött Ukraina och vår egen säkerhet?
2025-12-03, 12:43
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Har väl ingen betydelse om du anställd soldat dumjävel.
Tror du alla människor i Sverige som går att göra värnplikten och annat gör det för att man ska kriga mot ryssen?

Du verkar ju riktigt dum i huvudet jag kan tala om för att de flesta som går mig för svaret och värnplikten gör det för att de känner att en slags pliktkänsla mot Sverige inte för att leka soldater och kriga i ett krig som inte angår dem!!

Men du verkade så ivrig så åk för helvete nu din fegis.
Jag donerar enbart pengar till välgörenhet för djur.
Ukraina vore nog det sista stället jag skulle ens fundera på att donera något till!

Nu handlar det om att jag dessutom inte pigg på att betala pisslandet Ukraina några av mina skattepengar med heller så därför är det med rätta jag och fler är förbannade på Sverige öser pengar utan att ha någon kontroll.

Ta och googla Alibaba när det gäller Ukraina så får du se han och hans 40 rövare som har försnillat över en miljard kronor från oljebolaget i landet.
Går rakt i fickorna till dvärg fan zelenskji
Vad inbillar du dig att vi har soldater till? Ska man som anställd och avlönad soldat sitta och rulla tummarna?
Du har inte mycket val annat än att bidra genom skattesedeln, som tur är styrs Sverige av principfasta människor med empati. Gråt lite så känns det bättre, vatnik.
2025-12-03, 12:54
Moderator
Ancistruss avatar
Politik: utrikes --> Rysslands invasion av Ukraina 2022
/Moderator
2025-12-03, 13:34
Medlem
Vilket gnäll från rysstrollen om detta.

Vi skänker biståndspengar till Ukraina ca 0.3% av sveriges budget.
Inget av dessa pengar skulle gått till skola, vård a-kassa eller vad ni inbillar er.

Så nu troll, vilket land ska vi skicka dessa miljarder till eftersom de enligt er inte ska till Ukraina??
2025-12-03, 13:40
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vad är ditt problem?

Människor som är enfaldiga nog att tro att det går att börja bygga ett försvar när man är under angrepp.

De är, å andra sidan, inte bara mitt problem utan hela samhällets.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Självklart har jag bilförsäkring, men inte på en bil som är avställd?

Så Sverige är "avställt"? Vi har inga territorialgränser, inga nationella intressen, ingen befolkning att freda och ingen industribas att skydda?
2025-12-03, 13:49
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sten.Hard
Nato/EU styr inte genom framgång, dem styr genom rädsla. Men kom ihåg att kriget mot Ryssland också är ett sätt att hålla det europeiska folket under kontroll – genom att skapa en fiende utanför unionens gränser. Det är ett gammalt knep: skyll allt på Ryssland, skapa hat, och folk glömmer att fråga varför de själva har det så dåligt. Men världen måste se igenom det här. Eu är världens största handelsblock . Det sista de behöver är mer land. Det de behöver är sanning, frihet och ansvar.

Skrev om det lite så du får nått att fundera på ,men tror nog du är för indoktrinerad för att kunna tänka utanför din värdegrund.
Att du spelar offer och projicerar är klassiskt vatnik-beteende. Det är diktaturen Ryssland som invaderar och plundrar fredliga grannländer, inte tvärtom. Vatnik.
Senast redigerad av otello 2025-12-03 kl. 13:53.
2025-12-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raddigibollen
Det är som att spela schack med en bonde mindre, blir inte lika många vinster efter det, även om det "bara är en bonde".
Att offra en bonde är nödvändigt för att vinna i schack.

Sen är det väl ändå 4d-schack som spelas, har jag förstått. Är inte lika säker på strategierna där.
2025-12-03, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sten.Hard

Tvärtom. Europa blundade för ryssen, påstod att vi levde i den eviga fredens tid, drog ner på försvaret och hävdade att hela världen är våra vänner.

Europa blundade för ryssen 2008 och 2014. Europa ursäktade lönnmord och sabotage utförda i Europa.

Även när det blev allt för uppenbart att Ryssland är ett skräpland och en fiende så drar sig Europa från att banka näven i bordet.

Är det någon som inte behöver mer land så är det världens största imperialist Ryssland, precis som Batagare skrev.

Men tror nog du är för indoktrinerad för att kunna tänka utanför din värdegrund. Det blir så när man injicerar rengöringsmedel och bygger sin världsbild på vad AI-botar och indier skriver på twitter.
2025-12-03, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Du har sett nåt på TV och därmed blivit övertygad om att Ukraina är vårt broderland, att de är som oss... Snacka om att vara mottaglig för hjärntvätt.

Bortom tramset och propagandan finns dock de hårda fakta, som visar vad Ukraina är för ett land.
Och det är det som betyder något.

Dessutom, att Ryssland också brottas med korruption är inget skäl för att Sverige skall acceptera att vältra miljarder över Ukraina.

Det är inte jag utan ni ryssar som tjatar om korruption, det är nämligen på korruption ni bygger ert samhälle. Vi andra gör något åt den. Ett verksamt sätt är att hjälpa Ukraina spöa Putin. Om du nu inte klarar av att ta till dig information på "tv" kan du kanske läsa? Här är en bok om hur Putins Rysslands korruption skitar ner även Sverige:

https://www.ginza.se/product/863463?utm_source=AWIN&utm_medium=369493&utm_campa ign=Comparison+Shopping+Service+%28CSS%29&aw_affid =369493&awc=30539_1764767734_5c22cb02a07315359c263 a80ba075beb
2025-12-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Det är inte jag utan ni ryssar som tjatar om korruption, det är nämligen på korruption ni bygger ert samhälle. Vi andra gör något åt den. Ett verksamt sätt är att hjälpa Ukraina spöa Putin. Om du nu inte klarar av att ta till dig information på "tv" kan du kanske läsa? Här är en bok om hur Putins Rysslands korruption skitar ner även Sverige:

https://www.ginza.se/product/863463?utm_source=AWIN&utm_medium=369493&utm_campa ign=Comparison+Shopping+Service+%28CSS%29&aw_affid =369493&awc=30539_1764767734_5c22cb02a07315359c263 a80ba075beb

Du, som hjärntvätttad, har den här ryssfixeringen som gör att du inte kan tänka klart. Det är ju Ukrainas korruption vi diskuterar. Att Ryssland också är korrupt (fast inte lika korrupt som kaoslandet Ukraina) är inget argument öht.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in