Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 07:21
Medlem
Hej! jag skulle vilja byta operativsystemet på min gamla Galaxy S8 exxinos.
Jag är ute efter ens snabb och lättinstarierad linox distro som inte har höglärotröskel.
Är tacksam om ny kunde länka till video eller något skrivit om det. Jag är en noob och vil inte förstora mobilen.

Tackpå förhand.
Sebastian.
Senast redigerad av Beringer Igår kl. 07:25.
Citera
Igår, 07:32
Medlem
Tror postmarketOS är vad du letar efter
Vill du ha video så sök på youtube :P
Citera
Igår, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Tror postmarketOS är vad du letar efter
Vill du ha video så sök på youtube :P

Tack!
Citera
Igår, 07:48
Medlem
triptykens avatar
Att byta till Linux är ju enormt svårt på telefoner och på grund av hårdvarubegränsningar inte så användbart just nu.

Annars kan du ju kolla på litet mer öppna och säkra Androidvarianter. Jag TROR att exempelvis e/OS som är baserat på lineage har för just den telefonen (kan inte lova men dom brukar täcka dom flesta galaxyvarianterna).

Inte exakt vad du vill - men nära?

EDIT: jodå! i deras device selector finns din telefon https://doc.e.foundation/devices
Citera
Idag, 09:58
Medlem
Ska kolla in det. Vill gärna använda min gamla s8 då den är trög i nuvarande skick
Citera
Idag, 17:11
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beringer
Ska kolla in det. Vill gärna använda min gamla s8 då den är trög i nuvarande skick

Lycka till! Det är inte helt enkelt att installera lineageOS, men en äldre trött telefon kan definitivt få lite nytt liv. Ett tips är att följa någon guide på youtube och att man ska vara medveten att telefonen kan bli brickad/obrukbar om man gör fel eller har otur. Jag har själv installerat lineageOS på en gammal Lenovo P2, som numera används som en väl fungerande Mp3/Podcast/ljudboksspelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in