Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
Tillmälen är generellt sett tillåtna så länge inläggen i övrigt är relevanta för ämnet, och inte leder tråden off topic
Dett är väl som det ska på ett yttrandefrihetsforum. Klart att det sänker nivån,.men det är Flashback for you.

Ok.

Att jag kallar en motdebattör i revisionismforat för pedofil är OT och leder tråden OT således. Håller med.

Att någon kallar mig nazist i revisionismforat när jag ifrågasätter specifika vetenskapliga påståenden som 30st stående per kvadratmeter, självbrinnande kroppar eller att det fanns 40000 läger är INTE OT utan då är det ok att kalla mig nazist?

Bara det faktum att revisionismforat är helt annekterat av dessa grindvakter som tillåts kasta epitet på den som ens yppar tvivel om just vetenskapliga frågerställningar som volymer eller metoder berättar mycket om hur feg modereringen är. Antingen är det yttrandefrihet med adekvat och unbiased moderering eller så är det inte.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb Igår kl. 09:07.
Citera
Igår, 11:21
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ok.

Att jag kallar en motdebattör i revisionismforat för pedofil är OT och leder tråden OT således. Håller med.

Att någon kallar mig nazist i revisionismforat när jag ifrågasätter specifika vetenskapliga påståenden som 30st stående per kvadratmeter, självbrinnande kroppar eller att det fanns 40000 läger är INTE OT utan då är det ok att kalla mig nazist?

Bara det faktum att revisionismforat är helt annekterat av dessa grindvakter som tillåts kasta epitet på den som ens yppar tvivel om just vetenskapliga frågerställningar som volymer eller metoder berättar mycket om hur feg modereringen är. Antingen är det yttrandefrihet med adekvat och unbiased moderering eller så är det inte.
grindvakter ? Vilka avses ?

Är det meningsmotståndare eller moderatorer?
Citera
Igår, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
grindvakter ? Vilka avses ?

Är det meningsmotståndare eller moderatorer?

Grindvakterna är 2-3 st. som har hängt där i ett decennium och som attackerar alla som ens gör ett försök till revisionistiska argument. D.v.s. att ifrågasätta någon del av förintelsen, oavsett om det är hela skedet eller då rent vetenskapliga påståenden.

Jag personligen ifrågasätter t.ex. att det får plats 30st per kvadratmeter i de s.k. gaskamrarna, att kroppar självbrann och att det fanns 40000 läger. ..det finns fler absolut vansinniga påståenden som när man pressar på och vill ha en vetenskaplig diskussion resulterar till att man blir kallad nazist.

Forat heter revisionism men inga revisionistiska åsikter tolereras som går emot narrativet utan de kastar då på folk epitetet nazist, givetvis som ett medel för att kväsa folks nyfikenhet med skam. Därav namnet grindvakter.

Moderatorerna tillåter forat effektivt bli ett 'antinazistisk' forum som kategoriserar all kritik mot rådande förintelsenarrativ som nazistiskt. Revisionism tillåts inte utan att först tillskriva sig narrativet till fullo, vilket gör forat meningslöst.

Om man tar en betänkestund och funderar på vad termen revision står för blir det rent patetiskt rent ut sagt.

Kanske lika bra att döpa om forat till "antinazistisk revisionism"? Det skulle avspegla skicket på det bättre.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb Igår kl. 11:45.
Citera
Igår, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Grindvakterna är 2-3 st. som har hängt där i ett decennium och som attackerar alla som ens gör ett försök till revisionistiska argument. D.v.s. att ifrågasätta någon del av förintelsen, oavsett om det är hela skedet eller då rent vetenskapliga påståenden.

Jag personligen ifrågasätter t.ex. att det får plats 30st per kvadratmeter i de s.k. gaskamrarna, att kroppar självbrann och att det fanns 40000 läger. ..det finns fler absolut vansinniga påståenden som när man pressar på och vill ha en vetenskaplig diskussion resulterar till att man blir kallad nazist.

Forat heter revisionism men inga revisionistiska åsikter tolereras som går emot narrativet utan de kastar då på folk epitetet nazist, givetvis som ett medel för att kväsa folks nyfikenhet med skam. Därav namnet grindvakter.

Moderatorerna tillåter forat effektivt bli ett 'antinazistisk' forum som kategoriserar all kritik mot rådande förintelsenarrativ som nazistiskt. Revisionism tillåts inte utan att först tillskriva sig narrativet till fullo, vilket gör forat meningslöst.

Om man tar en betänkestund och funderar på vad termen revision står för blir det rent patetiskt rent ut sagt.

Kanske lika bra att döpa om forat till "antinazistisk revisionism"? Det skulle avspegla skicket på det bättre.

Jag har varit inne och läst en del på det delforunet. Sättet som dessa grindvakter "attackerar" är genom att posta länkar och komma med motargument när diverse revisionister ifrågasätter saker.

Det är sällan någon ifrågasätter nåt som inte har ifrågasatts tusen gånger tidigare och redan utretts. När folk som ifrågasätter saker samtidigt är totalt döva och blinda för alla förklaringar som ges och bevis som plockas fram så är det lätt att till slut landa i att personen kanske inte är nyfiken, öppensinnad och "bara ställer frågor" utan snarare har politiska motiv eller sympatier som grund för sitt "ifrågasättande".

Om någon gör allt de kan för att rentvätta Nazitysklands händer så ligger det nära till hands att tro att personen har nazistiska sympatier.
Citera
Igår, 13:25
Medlem
Sagodjurs avatar
att kalla nån nazist, pedofil osv bör räknas som trams då det är irrelevant för diskussionen och bör modereras.

om inte moderatorerna klarar av att göra detta bör dom inte vara moderatorer. enkelt.

man kan inte hävda att irrelevant trams/personangrepp tillhör diskussionen.
Citera
Igår, 14:14
Medlem
Nu läser jag inte revisionistforumet men har deltagit i debatter i andra fora så jag har viss insikt i hur det brukar fungera.

Att komma med påståenden som om de vore nya när de i själva verket sedan länge är avklarade kommer att irritera de som har varit med under en tid. Nu vet ju inte jag om det är det TS har gjort men det förefaller väl sannolikt. Om man dessutom använder uttryck som ”så kallade gaskammare” så vet i alla fall jag vilken slutsats jag skulle dra. Förintelsen är förmodligen det mest studerade skeendet i historien så att det har smugit sig in konstigheter här och där är kanske inte så konstigt. Det betyder inte att allt är lögner.

En parallell kan väl dras till tjafsandet i Ukraina-forumet där samma saker tjatas om och om igen av ständigt nya konton. Det är otroligt irriterande.

I tråden om dumpen i BoB antyds det hela tiden att de som kritiserar dumpen är pedofiler och jag har inte sett någon gnälltråd här om det.

Ska man in och debattera får man tåla att klimatet ser ut som det gör men man får välja sina förolämpningar. Agerar du nazistapologet i forumet om revisionism så får du finna dig i att bli kallad nazist och kritiserar du dumpen i den tråden så får du finna dig i att bli kallad pedofil. Det är så det ser ut. Tvärt om är naturligtvis inte OK och är en helt annan sak.

My two cents, som amerikanen (eller australiensaren) skulle säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in