2026-10-08, 10:56
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIPsAndraKonto
Finns det en oro bland er att det kan gå riktigt illa då? För om man haft det tungt mentalt under säsongen, lär det inte bli enklare under hösten, speciellt när man ska lira i Europa med allt vad det innebär.
Det har jag ingen aning om, jag är ju baserad en bra bit från Strandvallen. Tror inte att Europa-spelet ska göra allt för mycket, inte för att Mjällby är bättre än andra på att dubblera utan för att problemet ligger på ett helt annat plan. Möjligt att miljöombytet kan göra gott till och med, även om vi inte såg det under dom senare kvalmatcherna.
Citera
2026-10-08, 11:58
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Senaste gången ni var så här stora favoriter måste vara 2018 när Berg hade lekstuga med er?
En av tre allsvenska segrar ni tagit emot oss senaste 20 åren. Den enda där vi stått som hemmalag.
Citera
2026-10-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
En av tre allsvenska segrar ni tagit emot oss senaste 20 åren. Den enda där vi stått som hemmalag.

Och vi har varit favoriter i majoriteten av dem skulle jag gissa. Det är det som ger mig hopp.

Det är två olika spöken som ställs emot varandra. Ni brukar fucka upp det när det vankas guldstrid och vi brukar förlora derbyn.

Jag tror på kryss och hade varit nöjd med det. Har givit upp guld så det gäller bara att säkra Europaplats nu och då är en pinne emot Bajen borta bra
Citera
2026-10-08, 13:57
Medlem
QuantumQuills avatar
Tycker det är lite märkligt att vi är så stora favoriter. Speciellt med tanke på att vi genom åren inte spelat så stor roll i derby, vem som är klar favorit. Vi har slagit gnaget som underdogs och vice versa flera gånger. Oddsen borde vara jämnare.

Vet inte om det är derbyspöket som påverkar oddssättningen nu för tiden, för även om Bajen ska vara favoriter så är det inte så stor skillnad.
Citera
2026-10-08, 16:06
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Tycker vi ställer upp med en libero i 1-4-3-2 system där Besara ställer och styr över hela banan i fri roll.

Vad professorn med relationism och liknande gör vet jag inte, men vafan - Lite kul ska vi väl ha?

Är det derby eller är det Allsvensk serielunk? För mig är det Allsvensk serielunk. Visst, man kan påstå att "rivalitet" mot djudar har gått up sedan invasionen (av Söderort), men som grönvit str8 up G så har jag inget otalt med främlingar. Man ser en guling, en blåing eller en röding då och då och skrattar lite, liksom?

Vi möter typ Halmstad BK? Tror på grönvit seger, även om det utifrån sett är derby och alla vet att allt kan hända i derbyn. Penningförflyttare och monetära marknader kan styra på förhand, men Verklighet kan stå emot.

Frihet för Bajenland mot massinvandringen. Alla måste ut ur mitt land, även de skötsamma djudar och allierade.

"Enough is enough", syrjoje och Shoryuken. Awoo
I avsaknad av annat får jag lyfta fram ovan som den enda värdiga hetsen i tråden inför El Plasticó. Till och med Tonyo uppför sig civiliserat vilket bevisar bara en sak. Det är AIK som tillför all krydda till en annars oerhört grå och smaklös liga.

Död och hat åt alla!
Citera
2026-10-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
I avsaknad av annat får jag lyfta fram ovan som den enda värdiga hetsen i tråden inför El Plasticó. Till och med Tonyo uppför sig civiliserat vilket bevisar bara en sak. Det är AIK som tillför all krydda till en annars oerhört grå och smaklös liga.

Död och hat åt alla!

Vi kommer bögknulla vraken med en galge i röven. Är det sådant där du vill höra? Gillar dig Teu, men håller med Kukräven om att sådant där bara är trams.

Erik är uppenbart påtänd igen och pratar om om att vi är judar och etnisk rensning osv…

Gillar hets, men går inte igång på just det där. Finns bättre uppviglare på Bajensidan.
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-10-08 kl. 17:14.
Citera
2026-10-08, 17:06
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Spelarna i Stockholms minsta klubb är rädda i Stockholm. Förklarar nog varför man bajsar på sig i derbyna.

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/gunnarsson-jag-blev-chockad-nar-jag-kom-till-sverige
Citera
2026-10-08, 18:30
Medlem
Teus avatar
Citat:
Vi kommer bögknulla vraken med en galge i röven. Är det sådant där du vill höra? Gillar dig Teu, men håller med Kukräven om att sådant där bara är trams.

Erik är uppenbart påtänd igen och pratar om om att vi är judar och etnisk rensning osv…

Gillar hets, men går inte igång på just det där. Finns bättre uppviglare på Bajensidan.
Om vår humor är för grov för din smak står det dig fritt att låta din mittbenamagic flöda i tråden, men denna radiotystnad och kumbaya med vraken inför derbyt är inte dignifierad.
Citera
2026-10-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Om vår humor är för grov för din smak står det dig fritt att låta din mittbenamagic flöda i tråden, men denna radiotystnad och kumbaya med vraken inför derbyt är inte dignifierad.

Haha, touché. 😊

Mittbenamagic sammanfattar mig väl
Citera
2026-10-08, 18:54
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Det är riktigt pinsamt alldeles oavsett. Om jag höll på Bajen hade jag bara lagt mig platt.

De flesta skäms över den förlusten iallafall och pratar inte om att degraderingshotade MAIF var i storform just då.

Sektbeteende att prata om MAIF:s fantastiska form för att försvara den insatsen. Allt för att inte behöva kritisera sitt eget lag.

Det är det där Kukräven håller på med som ni gillar att håna.

Självklart tung förlust. Men alla som likställer dagens Mjällby med dåvarande Mjällby är snett på det. Eller nuvarande Bajen under Rydström vs dåvarande Bajen med KK för den delen.
Senast redigerad av Valvanto 2026-10-08 kl. 18:57.
Citera
2026-10-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Självklart tung förlust. Men alla som likställer dagens Mjällby med dåvarande Mjällby är snett på det. Eller nuvarande Bajen under Rydström vs dåvarande Bajen med KK för den delen.

Whatever floats your boat
Citera
2026-10-08, 19:11
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Allt som skett under Kalle K är preskriberat. Hade vi haft Rydström hela säsongen hade vi vunnit guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in