https://djurgardsfamiljen.se/nyheter/artikel/29812/infoer-kalmar-djurgarden
Citat:
Samma undran angående Charlies första minuter i vår tröja?
Friskt. Tar för sig. Han har visat i Kalmar redan att han inte är rädd att ta dueller och springa mycket. Han passar väldigt bra in i vårt sätt att spela. Han går också rakt mot mål när han kan.
En sak som slår mig med honom är hur lugn och sansad han verkar vara?
Vi har väl tur att vi har både honom och Matias (Siltanen) två unga spelare som har ett lugn i sig. Lägger vi till övriga ungdomar som också är härliga människor är vi på en bra plats.
Sander (Ringberg)?
Samma svar som förra veckan. han växer in i det. Han tar för sig mer och mer. men jag ber om tålamod. Vi såg förra året hur Bo (Hegland) behövde lite tid på sig. Vi hoppas han ska få lite speltid snart. Men ingen stress.
Jag hörde av en vän som jag betraktar som kunnig som sa att han var snabbast i laget och överjävlig i en-mot-en spelet?
Han är duktig. Du kommer snart få se det.
Abdul Abdulmalik?
Han var med på första träningen idag. Man ser utväxlingen. Låg tyngdpunkt. Det ska bli väldigt intressant när han blir mogen för match hur han vrider och vänder på motståndarna. Han har egenskaper vi saknat lite. Vara riktigt bra på att göra sin gubbe. Vi kombinerar oss fram på ett bra sätt, men ännu ett verktyg i lådan är riktigt bra.
Förlåt för spam, men är så jävla taggad!
Här svarar Mathiasson om nyförvärv:
- Rosenqvist passar väldigt bra in i vårt spel.
- Ringberg snabb som fan + överjävlig i en-mot-en
- Abdulmalik riktigt bra på att göra sin gubbe
Lyckas vi hålla ut 1-2 omgångar till så kan det här bli riktigt bra.