2026-09-20, 16:12
Medlem
Det är genom gnisslande tänder man får konstatera att det blir en väldigt tung höst. Ser fram emot den spännande diskussionen ”bör vi lägga oss mot Sirius i omgång 29 eller inte, eller ska vi gå för Europa”… men det lär inte spela någon roll. Jag kommer nog aldrig orka på mig ett grattis, men Sirius håller inte i år. Det står jag för fortfarande.

Jag är tacksam över att vi inte torskade med 3-0 idag. Obegripligt uselt.
Citera
2026-09-20, 16:13
Medlem
Fint att slippa svara på frågor om Europa och dylikt nu när allt man har sagt har visat sig stämma.

Vad säger ni, ska vi bara gemensamt blåsa av säsongen?
Citera
2026-09-20, 16:15
Medlem
Djurgården, sämst när det gäller. Där spelade de bort alla ens teoretiska chanser.
Citera
2026-09-20, 16:18
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Läget?
Mental kollaps från vår sida. Vi släpper in 2 mål på Rinnes tavla + Abdulmaliks ovana. Därifrån blir det svårt såklart.

Nu krävs det troligen vinst i derbyt.
Citera
2026-09-20, 16:19
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Slipper vi trollet och hybrissnacket i tråden nu? Tydligen inte han fortsätter. 😹
Citera
2026-09-20, 16:26
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Det är genom gnisslande tänder man får konstatera att det blir en väldigt tung höst. Ser fram emot den spännande diskussionen ”bör vi lägga oss mot Sirius i omgång 29 eller inte, eller ska vi gå för Europa”… men det lär inte spela någon roll. Jag kommer nog aldrig orka på mig ett grattis, men Sirius håller inte i år. Det står jag för fortfarande.

Jag är tacksam över att vi inte torskade med 3-0 idag. Obegripligt uselt.
Nu är det bara vi som ens har en liten möjlighet att störa Sirius. Men jag tror gapet är för stort. Vinner vi idag ska vi ändå ta in 8 poäng på 8 matcher. Det innebär att vi förutom att slå Sirius ska ta in ytterligare två matcher av sju möjliga. Vi ska väl i princip gå rent för att ens ha den lilla chansen och det blir nog svårt.
Citera
2026-09-20, 16:28
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIPsAndraKonto
Vi är inne i en "process", förhoppningsvis tar den inte lika lång tid som det tagit er.

20 år snart för IFK Det känns verkligen som att vi sålde ett guld sommaren 2015, var det väl, och i backspegeln var väl det dumt.

Bottenstrider har varit spännande, men laget bara måste bli bättre.

Som Blåvit hoppas jag förstås att den nuvarande korta trenden fortsätter, men det finns inga garantier för det.
Citera
2026-09-20, 16:36
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
När man sparkade Billborn och inte hämtade in någon ny utan kör på med hans assisterande så kändes det som ett panikdrag för en klubb som inte riktigt har råd med två tränare på lönelistan. Men det går ju inte att förneka att det faktiskt har blivit riktigt bra.

Bra träff på sommarvärvningarna också, Sam är jävligt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Respekt till resan. Men har inte Blåvitt haft ett extremt lätt schema sedan JB tog över?

Om det nu finns "lätta" scheman, se på VSK som slog MFF.
Citera
2026-09-20, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Välkommen tillbaka. Förhoppningsvis gör inte OvissFramtid också comeback..

Tackar, tackar. Man vet aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Alla är inne i sina egna processer som dom hoppas på.

Nu förtiden räcker det inte att ha en egen process, utan det är ett krav för att ens teoretiskt vara med i tävlingen i toppen av allsvenskan.

Förut var det "rikast vinner" under en period. Nu är i vi mångt och mycket tillbaka till "den som gör det bäst vinner" så som det ska vara, missförstå mig rätt.

Håller med, mycket roligare när det är tävling om det. Jag personligen har alltid varit av den åsikten att jag vill se MFF vinna en stark allsvenska än att man springer ifrån och vinner på autopilot.

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
20 år snart för IFK Det känns verkligen som att vi sålde ett guld sommaren 2015, var det väl, och i backspegeln var väl det dumt.

Bottenstrider har varit spännande, men laget bara måste bli bättre.

Som Blåvit hoppas jag förstås att den nuvarande korta trenden fortsätter, men det finns inga garantier för det.

Känns som att ni jobbat bort de där jobbiga säsongsavslutningarna och blir bättre mot hösten. Det är något att bygga på iaf. Hade varit fint ifall ni kunde få bygga ordentligt nu och äntligen komma tillbaka där ni hör hemma.

Har inte riktigt hängt med men har det börjat ryktas något om vem som tar över Jansson?
Citera
2026-09-20, 17:46
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Kul att iallafall ett lag kunde hålla guldstriden vid liv.
Citera
2026-09-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Mental kollaps från vår sida. Vi släpper in 2 mål på Rinnes tavla + Abdulmaliks ovana. Därifrån blir det svårt såklart.

Nu krävs det troligen vinst i derbyt.

Okej, men Öis reducerade igår på tilläggstid så omgången är ändå bra.
Citera
2026-09-20, 18:33
Medlem
eternussermos avatar
Enkel match och i nästa match spelar vi bort diffen från Europa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in