Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-30, 20:21
Medlem
När man skrollar på socialamedier så som Tiktok, Instagram, Facebook osv... Så ser man att det är kaos från Malmö till Haparanda i vårt avlånga landa, Alla städer,byar och mindre samhällen jag besökt ser jag invandrare, Alla ser väl i stortsätt lika dan ut, Afrikaner, Iranier m.m. Sen ser man att det är exakt likadant i alla andra nordiska/europeiska länder.. England tex är ju förlorat sen en tid tillbaka, Sverige, Tyskland, Frankrike lika så.

Är det tomt nere i Iran/Irak eller hur ser det egentligen ut där nere nu?

Varför flyttar man inte hem igen??
Citera
2025-11-30, 20:33
Medlem
Sagodjurs avatar
iran har 92,4 miljoner invånare och sverige har 92,4 tusen iranier.

så 0,1 procent alltså.
Citera
2025-11-30, 21:11
Medlem
Ankan-mannens avatar
Folk flyr från Malmö till Israel, sägs det. Och det utan att staten behöver betala 350 000, och det kan vi och staten vara nöjda med.
Citera
2025-11-30, 21:14
Medlem
IanMcEwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur

så 0,1 procent alltså.
Intressant statistik om den nu stämmer vilket jag inte tror.

Om dessa 92 400 iranierna räknas som dem som anlänt Sverige och sedan fått barn som räknas som svenskar så har vi genast det tredubbla (egentliga) antalet iranier i Sverige.
Citera
2025-11-30, 21:17
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Intressant statistik om den nu stämmer vilket jag inte tror.

Om dessa 92 400 iranierna räknas som dem som anlänt Sverige och sedan fått barn som räknas som svenskar så har vi genast det tredubbla (egentliga) antalet iranier i Sverige.

Födda i Iran: Cirka 63 828 personer.
Födda i Sverige med minst en förälder född i Iran: Cirka 28 600 personer
Citera
2025-11-30, 21:19
Medlem
IanMcEwans avatar
Citat:
Födda i Iran: Cirka 63 828 personer.
Födda i Sverige med minst en förälder född i Iran: Cirka 28 600 personer
Okej. Nu är ju Iran dock knappast ett problematiskt folkslag till skillnad från många andra folkslag. Men det är mer riktat till trådstartaren.

För mig hade iranierna gärna fått vara fler på bekostnad av andra folkslag.
Citera
2025-12-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vearstingen
När man skrollar på socialamedier så som Tiktok, Instagram, Facebook osv... Så ser man att det är kaos från Malmö till Haparanda i vårt avlånga landa, Alla städer,byar och mindre samhällen jag besökt ser jag invandrare, Alla ser väl i stortsätt lika dan ut, Afrikaner, Iranier m.m. Sen ser man att det är exakt likadant i alla andra nordiska/europeiska länder.. England tex är ju förlorat sen en tid tillbaka, Sverige, Tyskland, Frankrike lika så.

Vad är det du far efter egentligen?

Det är väl inte för att hemlandet är överbefolkat man flyr? Det är väl för att det råder förtryck i hemlandet och om man flyr från det så är det ju inte speciellt rimligt att förvänta sig att man skall flytta tillbaks speciellt lättvindigt.
Citera
2025-12-01, 01:33
Medlem
Citat:

så 0,1 procent alltså.

En poäng iofs, men om jag gissar vad TS far efter så är det ju omvärlden i sin helhet man bör kolla på. En googling ger att det är 4 milj som lämnat Iran. Tar man räknat en promille på jordens befolkning så hamnar vi på 8 milj. Betydande mängd av befolkningen som verkar flytt, men trots det, flesta iranier (med råge) är kvar i iran.
Citera
2025-12-01, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vearstingen

Enligt FN är inte ens 3 procent av de som reser hit klassade som flyktingar.
Så enligt mig borde namnet flykting bytas ut till exempelvis ekonomiska turister.
Bättre att ha 97 procent rätt än att medvetet säga fel ord.
Detta vet alla 349 som sitter i riksdagen men det lär aldrig diskuteras någonsin tyvärr.
Citera
2025-12-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Folk flyr från Malmö till Israel, sägs det. Och det utan att staten behöver betala 350 000, och det kan vi och staten vara nöjda med.

Eftersom det är judar du verkar pratar om så har flyttlassen snarare gått från Malmö till Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in