Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Men jag fattar inte varför någon annan ska installera det? Du övervakar och postar till en discord. Varför ska fler göra det?
Tänkom jag inte hinner? Det var rena turen att jag satt vid Flashback på nyår här
(FB) Halv flaska vin, 20mg ikto, 500mg tram. Ska jag oroa mig?
Nu har inte TS i den tråden loggat in, så verkar inte ha hjälpt trots att jag var först på plats.
Sedan är knarkare livrädda för att ringa 112 när det verkligen gäller. Finns det flera som gör samma bedömning så kanske det är tillräckligt för att uppmana någon till att söka vård.
Förhoppningsvis är det tillräckligt ifall att någon annan får för sig att skriva "det där är inte så farligt, jag har tagit mer än så. Gå och lägg dig och sov istället". Och så loggar TS aldrig in igen.
Så varför ska man bevaka? Ja alltså, det är ett val. Inget tvång. Det viktiga är att nå fram i rätt tid och att budskapet om situationens allvar verkligen når till den som behöver det.
I detta fallet tog TS tiodubbla dosen mot vad han brukar. Därtill en farlig kombination. Nu i efterhand önskar jag att jag hade varit mer påstridig om att han skulle söka vård istället för att tjafsa med en annan användare.
Ska tilläggas att det postas väldigt få trådar i Drogakuten. Så man kommer inte bli spammad med aviseringar. Räkna med ungefär en i veckan, varvid de flesta går att ignorera. Man kommer se på trådtiteln om det är något akut. Förhoppningsvis.