2025-11-29, 19:40
  #1
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9pl1ed/polisinsats-pa-ostermalm

Aktiv klubb har storsamling i Stockholm.

Hur kommer det sig att dessa stolta vita pojkar inte vågar stå för sina åsikter fullt ut och maskerar sig?

Enligt polis går det lugnt till och de följer ordningslagar så det finns ingen riktig anledning till maskering?
Citera
2025-11-29, 19:47
  #2
Medlem
De flesta går på bidrag av olika slag. Att ha tid med att sprida nynazistiska åsikter en lördag, går inte ihop med att man ska stå till arbetsmarknadens förfogande för att få ut sina pengar i slutet av månaden. Du skriver under på heder och samvete, och att det är helg spelar ingen roll.
Citera
2025-11-29, 19:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9pl1ed/polisinsats-pa-ostermalm

Aktiv klubb har storsamling i Stockholm.

Hur kommer det sig att dessa stolta vita pojkar inte vågar stå för sina åsikter fullt ut och maskerar sig?

Enligt polis går det lugnt till och de följer ordningslagar så det finns ingen riktig anledning till maskering?

För att man inte vill förlora jobbet om detta kommer fram...
Citera
2025-11-29, 19:50
  #4
Avslutad
Verkar vara adidashögern om man tittar på bilderna
Citera
2025-11-29, 19:52
  #5
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Ska skrikas "hell seger" enligt Expressen.
Citera
2025-11-29, 19:54
  #6
Medlem
johnnys-senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
Hur kommer det sig att dessa stolta vita pojkar inte vågar stå för sina åsikter fullt ut och maskerar sig?

Är du dum i huvudet?
Citera
2025-11-29, 19:55
  #7
Avstängd
triptykens avatar
Random förslag till FB folk. Undvik AK den närmaste tiden... Låter flum jag vet, men AK centrala medlemmar har rika förlåtande föräldrar, dom kommer undan. Normala personer runt dom har inte samma skydd.

Bara för att hålla FB folk säkra
Citera
2025-11-29, 19:56
  #8
Medlem
Ca 70 pers. Vilken "storsamling".
Citera
2025-11-29, 19:57
  #9
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9pl1ed/polisinsats-pa-ostermalm

Aktiv klubb har storsamling i Stockholm.

Hur kommer det sig att dessa stolta vita pojkar inte vågar stå för sina åsikter fullt ut och maskerar sig?

Enligt polis går det lugnt till och de följer ordningslagar så det finns ingen riktig anledning till maskering?

Så länge som palestinademonstranter, ANTIFA och kommunisterna samt muslimerna maskerar sig så är det givetvis rimligt att alla som vill får maskera sig. Det ska självklart inte vara tillåtet att täcka ansiktet men så här ser pajaslagstiftningen ut:

Ordningslag (1993:1617)

2 kap. Allmänna sammankomster och offentliga tillställningar

Tillstånd att täcka ansiktet

7 a § Den som enligt 4 eller 5 § är skyldig att söka tillstånd eller anmäla en allmän sammankomst som avses i 1 § första stycket 1 får i samband med att en sådan ansökan eller anmälan görs begära att deltagare i sammankomsten ska få tillstånd att helt eller delvis täcka ansiktet.

En begäran ska vara skriftlig och ha kommit in till Polismyndigheten inom den tid som anges i 6 §.


5 kap. Särskilda bestämmelser vid vissa idrottsarrangemang

4 § 3 st. Förbudet i första stycket 3 gäller inte den som täcker ansiktet av religiösa skäl eller den som har skäl att täcka ansiktet i tjänsten eller för idrottsarrangemangets genomförande. Förbudet gäller inte heller om det med hänsyn till väderförhållanden, hälsoskäl eller övriga omständigheter är att anse som befogat att täcka ansiktet. Vid bedömningen av om det är befogat att täcka ansiktet ska risken för hot mot den allmänna ordningen och säkerheten särskilt beaktas.
Citera
2025-11-29, 19:58
  #10
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Ska skrikas "hell seger" enligt Expressen.
Är det nån som har koll på om Rebecka Fallenkvist har ett alibi för ikväll?
Citera
2025-11-29, 20:01
  #11
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
De hedrar Karl XII:s dödsdag, som är den 30 november pågår över midnatt.
Citera
2025-11-29, 20:03
  #12
Medlem
Zaedrewss avatar
De verkar kunnat hållit det hemligt. Att de skulle ut och gå var givet. Men vänsterdräggen kanske trodde det skulle bli imorgon och är därmed inte där. Utifrån att det alltså verkar gå lugnt till, så finns det alltså ingen motståndarsida där ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in