Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-29, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Parfym är jävligt dyrt i butiker, 50ml för 1000 spänn när man kan online hitta en flaska på 100ml på under 500. Sen undrar alla varför så få handlar i fysiska butiker idag

Det var andra tider 2015 då jävlar kunde man fynda om man var snabb men knappast idag 10 år senare

Vad har det med black friday att göra?

Olika pris på nätet vs i butik har det ju alltid varit.
Citera
2025-11-29, 20:23
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Var på gallerian idag och trodde jag skulle fynda något. Men istället för nedsatta priser möttes jag bara av massa lösdrivande babbar. Förstår nu vad Black står för.
Citera
2025-11-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Även media rapporterar att omsättningen i år sjönk runt 16.8% jämfört med tidigare. Riktigt dåliga erbjudanden som folk inte nappar på.

Nä är det lågkonjuktur så är det.

Svenska folket är luspanka efter flera år av ren stöld på räntor, bränsle, el och matpriser.

De är inte nöjda förrän de tagit alla våra pengar. Vi ska inte få behålla en krona av lönen. Det handlar bara om att hitta nya smarta sätt att lura oss konsumenter. Girig liberalism styr vår värld nu och värre kommer det bli
Citera
2025-11-29, 20:31
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Var på gallerian idag och trodde jag skulle fynda något. Men istället för nedsatta priser möttes jag bara av massa lösdrivande babbar. Förstår nu vad Black står för.

Ja ibland är det så illa jag tror jag är i Mogadishu.

Black Friday, Halloween, Burger King, McDonald's, Donald Trump, Coca Cola etc. är amerikanskt skräp som inte hör hemma i ett civiliserat samhälle.
Citera
2025-11-29, 20:33
Medlem
jools71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Upplever att det är totalt kass. Man vill inte sälja av lagret för att tjäna pengar utan försöker gå med extra vinst på varje affär. Girigt som fan, undviker black friday för egen del.
Det beror på vad du vill köpa. BTC har en rabatt på 30 %, det är ju ganska förmånligt. Om man tittar på priset för några månader sedan.
Citera
2025-11-29, 20:34
Medlem
Svar ja. Vill inte ha deras fejk-sänkta varor.
Citera
2025-11-29, 21:12
Medlem
Räcker ju att kolla Prisjakts prishistorik på varor så inser man att allt bara är en bluff.
Citera
2025-11-29, 21:44
Medlem
Bennystraffsparks avatar
Mycket skit men det går än att hitta guldklimpar. Fyndade galaxy buds 3 för 190 kr från samsungs hemsida
Citera
2025-11-29, 22:00
Medlem
Sinraths avatar
Som vanligt kan inte folk hålla mer än en tanke samtidigt.
Det finns många klipp att göra på black week/friday men dom deals som är bra är antingen saker som ryker direkt, är i väldigt begränsat antal eller kräver en eller flera rabattkoder. Köper man utan att ha haft koll på priset innan eller ens kollat prishistoriken på prisjakt så är risken att man inte gör något klipp.
Samsung hade te.x fjolårets S10 Ultra 5g för mindre än 4000kr på deras hemsida för några dagar sen om man använde rabattkod, inbyte (random trash grej gick bra) och abb från Hallon man kan säga upp direkt utan bindningstid. Övriga butiker la sin REA av plattan på ~8000kr så denna deal var bokstavligen halva rea priset. Kruxet är som vanligt att det blir rusning när det blir känt så det blev slutsålt på 30min. Sen att Samsung "värderar" plattan till 17.000 kr som ordinarie pris så man kan säga det är ~60% rabatt (innan man lägger på sina egna rabatter) är bara sjukt.

Dock håller jag med om att en överlägsen majoritet av prylar på "BF SALE" är i princip sällan bättre än 10-20% avdrag. Fysiska butiker är nog värre än online.
Citera
2025-11-29, 22:19
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Ja ibland är det så illa jag tror jag är i Mogadishu.

Black Friday, Halloween, Burger King, McDonald's, Donald Trump, Coca Cola etc. är amerikanskt skräp som inte hör hemma i ett civiliserat samhälle.

Halloween är inte amerikanskt
Citera
2025-11-29, 22:58
Medlem
Dan88s avatar
Halebop har 100 gb mobilabonnemang för 199kr. Det är billigt.
Citera
2025-11-29, 23:02
Medlem
Freebops avatar
Blir sämre för varje år som går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in