2025-11-29, 09:33
Medlem
Run3s avatar
Vad för föremål som inte är PK kan man pynta sitt hem med? Vad är det tuffaste ni har?

Tänker på saker som:

* Föremål från tredje riket med svastikor. T.ex. vykort och mynt med en swastika.
* Prydnader av elfenben.
* Exotiska skjutna djur.
* Repliker av vapen, typ AK47.
* Något som är tillverkat av afrikanska slavar, vad det nu skulle kunna vara.

Ge mig era bästa tips och berätta om vad för fräcka föremål ni har i era hem!
Citera
2025-11-29, 09:48
Medlem
Mina gammelfastrar hade en porslinsfigur föreställande en kolsvart negerpojke med röda läppar som käkade banan. Den ville jag ha i bokhyllan efter att de gått bort och vi fick ärva, men frugan lade in sitt veto.

Men det är ganska fjantigt att införskaffa saker "bara för att", utan någon personlig koppling. Hade en kollega som visade upp "sin" totekopf-ring, han formligen vibrerade av busig upphetsning..
Citera
2025-11-29, 09:54
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
En uppstoppad Adolf Hitler
En riktig antik elektrisk stol från USA med generator!
Riktiga AK - ej replikor!
Citera
2025-11-29, 10:00
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Pryd väggarna med stora flaggor och fanor, standar från fel länder och fel tidsepoker.

Undvik regalia från 3:e riket och föremål uppenbart från slavepoken. Det ger bara knäppa vibbar.

Tänk istället Generalissimo Francos España och lätta upp det milangtäriska med ett stort signerat väggfoto av duon Baccara från år 1974.

Portugal - epoken ännu under Prez Salázar kan bjuda parafernalia med knuff för den initierade.

Rhodesia. South Africa, innan kaoset.

Missa inte det borgerligt värdekonservativt intellektuella i bokhyllan.

Bildkonst på väggarna av Carsten Regild och därtill av Lars Hillersberg från post Puss.
Citera
2025-11-29, 10:02
Medlem
pn222jws avatar
Förslag: En inramad plansch "Tintin i Kongo".
Citera
2025-11-29, 10:17
Medlem
HBTKuks avatar
Jag har en höftledsprotes i finskåpet.
Citera
2025-11-29, 10:24
Medlem
Fettsugnings avatar
Gamla annonser av typen "Tvättäkta" med en neger på bild. Minns inte vilket företag som hade just den.
Citera
2025-11-29, 10:27
Medlem
Timoteuss avatar
En stor plansch på Carl Bildt?
Citera
2025-11-29, 10:50
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Förslag: En inramad plansch "Tintin i Kongo".
Den här typen av förslag tycker jag är bäst svar på frågan för det är klart att man kan komma på en massa skit som skickar en rakt in på psyket och/eller socanmälan men Tintin i Kongo på väggen är precis inom gränserna.
Citera
2025-11-29, 10:52
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Mina gammelfastrar hade en porslinsfigur föreställande en kolsvart negerpojke med röda läppar som käkade banan. Den ville jag ha i bokhyllan efter att de gått bort och vi fick ärva, men frugan lade in sitt veto.

Men det är ganska fjantigt att införskaffa saker "bara för att", utan någon personlig koppling. Hade en kollega som visade upp "sin" totekopf-ring, han formligen vibrerade av busig upphetsning..

Såg en tavla med en negerpojke som åt vattenmelon, skulle tagit den men de på jobbet blev pk.
Citera
2025-11-29, 11:18
Medlem
DoktorNos avatar
Lampskärmar med tatueringar, gärna med sifferserier, är ju en inredningsdetalj som inte är så vanligt förekommande.

Tavlor på väggarna med historiska fotografier från skallmätningarna av lappar, zigenare och sinnesslöa.

En urgröpt elefantfot som paraplyställ.

Det finns alla möjliga icke-PK föremål att pryda sitt hem med.

Men en Tintin i Kongo-tavla är, som tidigare sagt i tråden, en lysande inredningsdetalj.
Senast redigerad av DoktorNo 2025-11-29 kl. 11:25.
Citera
2025-11-29, 11:19
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vad för föremål som inte är PK kan man pynta sitt hem med? Vad är det tuffaste ni har?

Tänker på saker som:

* Föremål från tredje riket med svastikor. T.ex. vykort och mynt med en swastika.
* Prydnader av elfenben.
* Exotiska skjutna djur.
* Repliker av vapen, typ AK47.
* Något som är tillverkat av afrikanska slavar, vad det nu skulle kunna vara.

Ge mig era bästa tips och berätta om vad för fräcka föremål ni har i era hem!
Jag såg vid något tillfälle ett CD-ställ i form av en naturtrogen staty av en naken negress i full storlek. CD-skivorna stoppade man in i ett fack i ryggen på henne.

Fast en sån kan man ju inte ha nuförtiden. Ingen använder CD-skivor längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in