Citat:
Ursprungligen postat av
AdonBelivit
Om du inte kände till det så gäller lagar även myndigheter, blockerar dom min lur så har dom en stämmning på halsen med vändande post, någon ordning får det vara bland glinen nuförtiden!
Hur var jag otydlig?
Vilken lag menar du att PTS bryter.
Enligt deras föreskrifter måste operatörer säkerställa att alla deras kunder kan ringa 112 på deras nät.
Det innebär att operatörer alltså inte får tillhandahålla sina nät till mobiler som inte kan ringa 112 på deras nät.
Om din operatör inte längre lagligen kan tillhandahålla sitt nåt till din mobil så är det givetvis så att de måste stänga av din tjänst.
Operatörerna måste följa lagen.
Jag har väldigt svårt att se hur du skulle kunna vinna en tvist mot Comviq för att de stänger av din tjänst på grund av att lagen inte tillåter dem att tillhandahålla dig deras tjänst.
Man kan möjligen ha rätt till ersättning från säljaren av en mobiltelefon som har enbart 2/3G om telefonen såldes efter att det blivit känt att näten skall stängas ned och kunden inte informerats om vad det innebär.
Kunden skall också hållas skadefri på så sätt att om de inte längre kan använda tjänsten skall de inte behöva betala även om de har bundet abonnemang.