Citat:
Ursprungligen postat av
enlitenkorp
Seg förlust men inte direkt en nyhet att Häcken har svårt att lösa det när Anvegård är skadad. Får hoppas det är kortvarigt så att Häcken inte ger dem en dubbel
Matchen avgjordes helt enkelt på att Anvegård var borta och Hammarby hade bredare offensiv bänk när man har Lia och Nyhagen med
Fast jag skulle nog säga att det var vår trebackslinje, Loeck och Willes taktik för dagen som vann matchen. Att få Schröder att vara osynlig stora delar av matchen kräver extremt mycket av ett försvar.
Yes, Anvegård saknades idag men jag tror vi vunnit ändå , det var vårt spelupplägg som inte Häcken kom underfund med. Bra att Wille inte följde klubb policyn som säger att vi alltid ska spela med hög press oavsett motstånd. Jag tror också publiken föredrar segrar efter "tråkig" fotboll än förluster med "underhållande" fotboll .
Sen så tycks Schröder ha carte blanche av den svenska domarkåren att spela hur fult som helst. Hon borde redan i första halvlek haft två gula kort för sina efterslängar mot Alice Carlsson och Emilie Bragstad.