2026-05-16, 17:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Bra att Hammarby vann, bra att rivaliteten är så stark och det driver utvecklingen.
Citera
2026-05-16, 18:19
Medlem
Grattis Hammarby och välförtjänt och bra för rivaliteten i ligan även. Ganska tråkig inställning av Sadiku att stå och säga att Hammarby fegade som hennes matchkommentar. Jag menar det är inte förbjudet att använda en taktik som gör att man kan slå Häcken.
Citera
2026-05-16, 18:21
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Gråter av glädje och lättnad. Det har varit så mycket tvivel och negativitet som florerat runt laget i år. Vi leder allsvenskan och tar oss till Europacupfinal med ett till stora delar nytt lag och ändå allt detta gnäll internt.

Jag sätter detta cupguld som det viktigaste av de vi vunnit sen 2023. Visst publikfesten 2023 då vi vann vår första titel på 2000-talet var en otrolig upplevelse men det var ett år då allt bara gick vår väg. Segern idag var en arbetsseger mot ett Häcken som är mycket bättre än 2023 och börjat framstå som oövervinneliga.

Ser fram emot nästa möte på ett fullsatt Kanalplan i juni. Rivaliteten mellan Häcken och Bajen är bra för allsvenskan. På sikt kanske även MFF omfattas av den men jag tvivlar.
Citera
2026-05-16, 18:25
Medlem
QuantumQuills avatar
Vinnarmentalitet!

4 titlar på 3 år.
Citera
2026-05-16, 18:26
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Grattis Hammarby och välförtjänt och bra för rivaliteten i ligan även. Ganska tråkig inställning av Sadiku att stå och säga att Hammarby fegade som hennes matchkommentar. Jag menar det är inte förbjudet att använda en taktik som gör att man kan slå Häcken.

Jag gillar Sadiku och blev ganska förvånad över den ganska korkade kommentaren. Samtidigt så är det kanske naturligt att prata dumheter direkt efter en förlust.

Idag var det helt klart Wille som lagt upp den bästa taktiken
Citera
2026-05-16, 18:34
Medlem
1efter1s avatar
50-50-match och i grunden ett slumpmål. Det är väl egentligen inte orättvist i en sån här match där en måste bli vinnare. Det hade kunnat gå åt båda hållen. Grattis Bajen.
Citera
2026-05-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag gillar Sadiku och blev ganska förvånad över den ganska korkade kommentaren. Samtidigt så är det kanske naturligt att prata dumheter direkt efter en förlust.

Idag var det helt klart Wille som lagt upp den bästa taktiken

Vet inte jag har lite svårt att placera henne. Har lite svårt för Zlatan dialekten som låter konstgjord… Sen är det klart att Häcken har gjort ett jättebra jobb och har ett väldigt starkt lag just nu, men man kanske ändå ska ha kvar ena foten på jorden. Det är fortfarande Häcken hon tränar inte Barcelona. Och Europa Cup var en jättebra prestation av båda de svenska lagen, men man man måste ändå vara medveten om att det var i avsaknad av alla de bästa lagen.
Citera
2026-05-16, 19:02
Medlem
enlitenkorps avatar
Seg förlust men inte direkt en nyhet att Häcken har svårt att lösa det när Anvegård är skadad. Får hoppas det är kortvarigt så att Häcken inte ger dem en dubbel

Matchen avgjordes helt enkelt på att Anvegård var borta och Hammarby hade bredare offensiv bänk när man har Lia och Nyhagen med
Citera
2026-05-16, 19:21
Medlem
Underbart med seger! Riktig krigarinsats idag av alla.
Citera
2026-05-16, 19:52
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Gråter av glädje och lättnad. Det har varit så mycket tvivel och negativitet som florerat runt laget i år. Vi leder allsvenskan och tar oss till Europacupfinal med ett till stora delar nytt lag och ändå allt detta gnäll internt.

Jag sätter detta cupguld som det viktigaste av de vi vunnit sen 2023. Visst publikfesten 2023 då vi vann vår första titel på 2000-talet var en otrolig upplevelse men det var ett år då allt bara gick vår väg. Segern idag var en arbetsseger mot ett Häcken som är mycket bättre än 2023 och börjat framstå som oövervinneliga.

Ser fram emot nästa möte på ett fullsatt Kanalplan i juni. Rivaliteten mellan Häcken och Bajen är bra för allsvenskan. På sikt kanske även MFF omfattas av den men jag tvivlar.

Det mest glädjande är att se att Häcken är högst mänskliga i år. Vi raderade ut dom i ca 80 minuter innan dom började skapa chanser, men då stod Loeck i vägen.

Förra året var dom helt ostoppbara och året innan gjorde Rosengård en sjuk säsong. Nu lever hoppet på sm-guld i allra högsta grad igen.
Citera
2026-05-16, 19:53
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Vad menade hon med att Hammaby fegade? Vi gick ju för det redan från start?

Om något så var det väl Häcken som fegade?
Citera
2026-05-16, 20:00
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkorp
Seg förlust men inte direkt en nyhet att Häcken har svårt att lösa det när Anvegård är skadad. Får hoppas det är kortvarigt så att Häcken inte ger dem en dubbel

Matchen avgjordes helt enkelt på att Anvegård var borta och Hammarby hade bredare offensiv bänk när man har Lia och Nyhagen med

Fast jag skulle nog säga att det var vår trebackslinje, Loeck och Willes taktik för dagen som vann matchen. Att få Schröder att vara osynlig stora delar av matchen kräver extremt mycket av ett försvar.

Yes, Anvegård saknades idag men jag tror vi vunnit ändå , det var vårt spelupplägg som inte Häcken kom underfund med. Bra att Wille inte följde klubb policyn som säger att vi alltid ska spela med hög press oavsett motstånd. Jag tror också publiken föredrar segrar efter "tråkig" fotboll än förluster med "underhållande" fotboll .

Sen så tycks Schröder ha carte blanche av den svenska domarkåren att spela hur fult som helst. Hon borde redan i första halvlek haft två gula kort för sina efterslängar mot Alice Carlsson och Emilie Bragstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in