Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Wille tog en del felbeslut idag och han får nog delvis ta på sig skulden för kvällens misslyckande.
1. Hasund och Lia startade på fel sida av planen. Varför göra den switchen? Reidy/Lia gjorde det briljant på högerkanten mot Rosengård.
2. Thinna Lundgren är ingen startspelare. Kan inte Alice starta så är väl Arnardóttir det givna valet?
Sen så får man glädjas åt att Bajen tog sig samman efter 0-2 men fortfarande obegripligt att de inte vann. Visst Växjö har riktigt vassa kontringar men med det spelövertaget Bajen har så ska man görs mer än två mål.
Matchens höjdpunkt var väl annars när Loeck drog i väg bollen i huvudet på Thinna och det var centimeter från att bli ett riktigt klassiskt självmål. Det hade också varit historiskt på det sättet att inget svenskt lag har gjort mer än två mål på Bajen sedan september 2022. Det är ju inte direkt så att man väntar sig att Växjö ska spräcka den sviten.
Nu väntar final i gruppen mot Vittsjö på måndag och jag misstänker, eller hoppas i alla fall, att vi får se ett helt annat Bajen än idag.
Hade tråkigt så tog mig iväg till Kanalplan.
Åt två korvar. Den ena var god och det var kvällens glädjeämne.
Det är en kraftig underdrift att säga att Wille tog ut fel lag. Sånt här skit får han sluta med.
Brittiskan var fullkomligt urusel på vänsterkanten. Janzen, Lundgrens samarbete.. nej nu höll jag på att ljuga. Det fanns inget samarbete.
Sen att Loeck inte kan rädda 0-1 målet…
Bänkens tålamod med Rehnberg är helt otrolig. Tjejen är smal som en sticka, har obefintlig nackmuskulatur.
Lyckas hon nicka in bollen från halvmetern får man se det som en bedrift.
Hon kan inte placera sig korrekt och än mindre väggspela då hon har en bolltouch lik den bästa av betongpelare.
Springa kan hon och verkar ha lite teknik när bollen väl stannat upp, men inte hjälper det. Bajen behöver någon som faktiskt kan vinna bollen i ett överbefolkat straffområde.
Det är synd om tjejen. Arnardottir kändes farligare på ett par minuters speltid.
Känns som välgörenhet att spela henne, men att spela henne i en position hon inte behärskar är förstås inte det.
Testa henne på kanten, det köper jag, men spela förtusan henne inte som nia.