Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Tja, Bajen spelade semifinal i bandy och final i handboll sist det begav sig och tillhör de lag som drar mest publik,.
Vad gäller damfotbollen så tillhör Hammarby de klassiska lagen och ligger fyra eller etta i maratontabellen beroende på hur man räknar ( många lag har uppträtt under olika namn genom åren).
Men det finns absolut stora frågetecken runt von Heljne och hur intresserad han egentligen är av damlaget. Men med tanke på den supporterkultur som finns runt laget så tror jag han sitter extremt löst om han skulle försöka lägga ned satsningen. För sponsorer är damlaget viktigt för Hammarby som varumärke.
Smarson tror jag kan bli bra på sikt om von Hejne ger honom mer fria tyglar än idag. Men visst, Johan Lager saknas.
Jo, men att handbollen och bandyn fått ett pånyttfödelse kan ju tänkas ha ett samband med damfotbollen. Är ju faktiskt en ganska tydlig trend inom huvudföreningen att det inte satsas helhjärtat på ett flertal sektioner samtidigt.
Handbollen guld 2006-08, sedan tog istället bandyn ett par guld, men för cirka 5 år sedan var handbollen ur högstaserien och bandyn blev ett bottenlag. Samtidigt som Futsal nu genererade guld och stor publik. Så kraschade Futsal och har nu lagt ner samtidigt som handbollen återkom i högsta serien och blivit ett topplag, och även bandyn har lämnat bottenträsket och blivit bra igen. Samtidigt som damfotbollen visar tendenser till att få mindre del av uppmärksamheten efter sitt SM-Guld. Kanske, kanske inte, men en över 20 år tydlig trend skall väl inte helt ignoreras. När en sektion nått målet SM-Guld så skiftas fokus till en annan sektion.
Kanske damfotbollen nu drabbas av huvudföreningens ständiga skiftande av ”fokussektioner”? Jag tror väl egentligen inte det, men en viss oro borde väl ändå finnas.