2026-07-21, 19:56
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Förstått det som att de ser henne som tydlig mittback till höger och speciellt nämner att hon är grym passningsspelare och duellstark. Bör passa mycket bättre i ett spelförande lag också. I den där intervjun med sportchefen Spindari så beskrev han vad sökte i en mittback och jag tyckte faktiskt det lät som Mattsson på pricken. Lär ju scoutat henne redan då såklart. Var ju också tydlig med att de ville ha in offensiv spets. Garcia-nivå var orealistiskt enligt honom men precis under den nivån uttryckte han det.

Borde inte Holmgren vara aktuell snart. Har väl gått några månader sedan hon födde?

Ni bör försöka få in riktigt spets, bredd bör ni kunna få från akademispelarna. Sexa, vänsterback och striker. Rehnberg får ni försöka sälja.

Holmgren kommer som jag förstår det inte att spela i år. Det är alltid osäkert hur lång tid det tar efter en graviditet innan man ska spela.

Rehnberg är en bra spelare som fått en jobbig start. Skulle gärna se henne på en annan position där hennes begåvning bättre kommer till sin rätt.
Citera
2026-07-21, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Holmgren kommer som jag förstår det inte att spela i år. Det är alltid osäkert hur lång tid det tar efter en graviditet innan man ska spela.

Rehnberg är en bra spelare som fått en jobbig start. Skulle gärna se henne på en annan position där hennes begåvning bättre kommer till sin rätt.
Ok. Absolut full respekt för det, blir det en målvakt in på lån då eller vad tror du?

Renberg tror jag är en felrekrytering, ganska tydligt att Norrköping-supportrar inte höll henne speciellt högt. Hon glänste därför att Leidhammar, Milevojevic m.fl. försedde henne med bra lägen. Effektiviteten var ganska låg också. 6 mål på hela säsongen, Emma Engström har redan gjort 5 trots att hon har sämre medspelare och Norrköping är ett bottenlag i år. Såklart Renberg är ung och utvecklingsbar men jag tror inte hon är tillräckligt bra för att spela i Hammarby och ni behöver en spelare som Tandberg istället.
Senast redigerad av Ahmed945 2026-07-21 kl. 20:46.
Citera
2026-07-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ok. Absolut full respekt för det, blir det en målvakt in på lån då eller vad tror du?

Renberg tror jag är en del värvning, ganska tydligt att Norrköping-supportrar inte hölll henne speciellt högt. Hon glänste därför att Leidhammar, Milevojevic m.fl. försedde henne med bra lägen. Effektiviteten var ganska låg också. 6 mål på hela säsongen, Emma Engström har redan gjort 5 trots att hon har sämre medspelare och Norrköping är ett bottenlag i år. Såklart Renberg är ung och utvecklingsbar men jag tror inte hon är tillräckligt bra för att spela i Hammarby och ni behöver en spelare som Tandberg istället.

Du har nog helt rätt gällande Rehnberg. Man kan inte ta ifrån henne att hon arbetar hårt men det är inte lika betydande för ett spelförande lag med ensam anfallare. Vem fan ska göra målet de få gånger hon erövrar bollen? Mestadels lyckas hon skapa inkast.
Skulle passa bättre i ett lag som ligger på kontring. Sen kan hon knappt skjuta. Dem måste skrattat länge nere i Pekingland.
Citera
2026-07-22, 11:47
Medlem
Bajen lyckades med lite av en cherry on the top igår kväll. Man la ut en klappusel film om tjejernas läger i Kosta. Skippade helt förlustmatchen, ett par korta om vinsten. Halva klippet gick typ åt till en snubbe som snackade älg. Stärkte misstankarna om att något är generalfel kring damlaget.
Serien startar om på lördag och i Söderbönorna har typ en tredjedel av den tunna truppen knappt fått någon speltid alls under säsongen. Ja man har typ 13 spelare i truppen som spelat boll.
Horribelt dåligt av ledningen.
Yxan kan omöjligt vara nöjd med detta.
Citera
2026-07-22, 12:02
Medlem
Josephine Rybrink klar för BK Häcken:

https://bkhacken.se/nyhet/josefine-rybrink-klar-for-bk-hacken?fbclid=IwY2xjawTNdAVleHRuA2FlbQIxMQBicmlkET FWWGgzQ29qNHdTb2twT0F Nc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHoGzHXkKn 27UCjDBgGmh0DF7l-L1YX8OaameUOSN-P-Hox7ZILzRYn4UEq3 B_aem_hcAWBrNznlnwDOOAhhok8w
Citera
2026-07-22, 12:07
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Josephine Rybrink klar för BK Häcken:

https://bkhacken.se/nyhet/josefine-rybrink-klar-for-bk-hacken?fbclid=IwY2xjawTNdAVleHRuA2FlbQIxMQBicmlkET FWWGgzQ29qNHdTb2twT0F Nc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHoGzHXkKn 27UCjDBgGmh0DF7l-L1YX8OaameUOSN-P-Hox7ZILzRYn4UEq3 B_aem_hcAWBrNznlnwDOOAhhok8w
Stark värvning. Häcken går för guld.
Citera
2026-07-22, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Stark värvning. Häcken går för guld.

Jaa, kan måhända va så att coachingstaben insett att det i backlinjen har slarvats väldigt mycket både i sidled o ljudled och att spelet inte funkat som man vill.
Nu har man kopplingen Falk-Rybrink, så det blir en klar uppgradering.
Ska bli intressant se koppling Rybrink-Anvegård också.
Citera
2026-07-22, 13:36
Medlem
Citat:
Jaa, kan måhända va så att coachingstaben insett att det i backlinjen har slarvats väldigt mycket både i sidled o ljudled och att spelet inte funkat som man vill.
Nu har man kopplingen Falk-Rybrink, så det blir en klar uppgradering.
Ska bli intressant se koppling Rybrink-Anvegård också.
I svenska mått en stark värvning. En misslyckad sejour i Tottenham är inget att skämmas över. Tror ni att något mer händer i Häcken? AIK lär väl snart presentera en ny anfallare. I Kristianstad och Piteå gissar jag att inget händer? I Bajen borde något hända men inget tyder på det.
Hur ser det ut för Maja Bodin, något nytt rykte där?
Citera
2026-07-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
I svenska mått en stark värvning. En misslyckad sejour i Tottenham är inget att skämmas över. Tror ni att något mer händer i Häcken? AIK lär väl snart presentera en ny anfallare. I Kristianstad och Piteå gissar jag att inget händer? I Bajen borde något hända men inget tyder på det.
Hur ser det ut för Maja Bodin, något nytt rykte där?

Jag kanske är lite för mycket för en "quickfix" på mittfältet sen både Wickeneiser o Sampaio försvann, så blev det en nedgradering av kvalitet.
Ska man vara däruppe i toppen på inte bara OBOS Damallsvenskan utan även i Europa, då kan gäller det hitta spelare som har samma nivå som dom som man tappar.
Sampaio är väl inte tillbaks än på ett tag.
Dom nya som kom in har väl varit G+ men inte mer.
Och Sadikus spelstil har mest varit spel över backlinjen och till Schröder, Bah och möjligen Palmadottir.
Vi får väl se om det blir nån ändring av spelidé eller om hon fortsätter som det är.
Citera
2026-07-22, 16:26
Medlem
enlitenkorps avatar
Citat:
Jag kanske är lite för mycket för en "quickfix" på mittfältet sen både Wickeneiser o Sampaio försvann, så blev det en nedgradering av kvalitet.
Ska man vara däruppe i toppen på inte bara OBOS Damallsvenskan utan även i Europa, då kan gäller det hitta spelare som har samma nivå som dom som man tappar.
Sampaio är väl inte tillbaks än på ett tag.
Dom nya som kom in har väl varit G+ men inte mer.
Och Sadikus spelstil har mest varit spel över backlinjen och till Schröder, Bah och möjligen Palmadottir.
Vi får väl se om det blir nån ändring av spelidé eller om hon fortsätter som det är.
Omöjligt och veta när planen är att Rubensson är tillbaka efter sin graviditet och Fossdalsa Sörensen tillbaka efter sitt korsband men kommer det ingen mittfältare in så antar jag att det är ganska snart. Och bättre än de två som tillskott går nog inte att hitta. Men du har rätt om att nu när Sanvig har gått tillbaka till Frankfurt så är det väldigt tunt.
Citera
2026-07-22, 22:21
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Någon som varit och kollat träningarna på Kanalplan under veckan? Det har hänt vid flera tillfällen att nyförvärv dykt upp där innan de presenterats officiellt. Jag menar då bortsett från Westin som förhoppningsvis inte värvas med tanke på att hon inte lär platsa i den backlinje vi har.

Möjligen är det jag som är desperat nu och griper efter halmstrån. Jag vill se en riktig fuck-offvärvning dyka upp och helst då omedelbart.
Citera
2026-07-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Någon som varit och kollat träningarna på Kanalplan under veckan? Det har hänt vid flera tillfällen att nyförvärv dykt upp där innan de presenterats officiellt. Jag menar då bortsett från Westin som förhoppningsvis inte värvas med tanke på att hon inte lär platsa i den backlinje vi har.

Möjligen är det jag som är desperat nu och griper efter halmstrån. Jag vill se en riktig fuck-offvärvning dyka upp och helst då omedelbart.

Gjorde skottarna om henne till back? Mitt minne kanske sviker mig men var hon inte mestadels ytter eller nia i Bajen? Ett underligt äventyr till Skottland men som spelare kanske man vill testa vingarna och bo i en annan stad ett tag.
Free transfer och Bajens trupp tunn värre. Mer bredd än klass men skulle ändå ge lite tyngd till laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in