• 3
  • 4
Idag, 15:39
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag tror inte man kan göra något för de som verkligen är programmerade att göra riktigt dåliga saker. Men de som annars kanske hade glidit in i gängkriminalitet på ett bananskal, där tror jag vi ger en chans och visar alternativ och hur vuxna människor kan leva ett gott liv som laglydig.

Nej, de som är födda till psykopater eller bara hjärnskadade går inte att rädda, men det är sorgligt med alla som hjärntvättas eller tvingas in i AB Mord.
Citera
Idag, 16:15
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Dessa personer är ofta impulsiva och tänker inte på konsekvenserna. Så det är inte alls säkert att de skulle klara att tänka som du säger. Många lever bara i nuet.

Självklart finns det människor som förtjänar att må dåligt, har aldrig sagt något annat. Men det är inte självklart hur samhället ska agera i detta. Om man skapar ett omänskligt straffsystem skulle det spilla ut på resten av samhället och göra det mer fascistiskt. För mig är det inte en bra utveckling.

Hade det inte påverkat något annat i samhället så hade det varit mindre problematiskt hur man hanterar människor som är födda onda.

Ja, tydligen så löser svensk mesighet och dumsnällhet inte ett skit.
Är de impulsiva som djur får de skylla sig själva. Varför ska jag ha empati för dom?
Citera
Idag, 16:16
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Varför ha empati alls? Det är bara något som står ivägen för utveckling. Veka människor som måste vara ledsna, buhu.

Socialdemokraterna och alla minisossar har ju tydligen empati för kriminella. Mycket mer än för offren.
Citera
Idag, 17:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Socialdemokraterna och alla minisossar har ju tydligen empati för kriminella. Mycket mer än för offren.

Kanske högre upp. De gräsrotssossar jag känner har inte mycket till övers för kriminella.

Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Är de impulsiva som djur får de skylla sig själva. Varför ska jag ha empati för dom?

Vem har sagt att du ska ha empati för dem? Känner du att det är politiskt korrekt att ha empati för våldsamma människor?
Citera
Idag, 20:43
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Kanske högre upp. De gräsrotssossar jag känner har inte mycket till övers för kriminella.

Vem har sagt att du ska ha empati för dem? Känner du att det är politiskt korrekt att ha empati för våldsamma människor?

Är det inte jobbigt att vara med i ett parti där era åsikter ignoreras?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in