Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-29, 14:38
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Självklart pågår det ett folkutbyte. Som tur är så vill araber och afrikaner bara bo i storstäderna så min stad (under 25k invånare) är 90-95% svensk/europeisk.

Jag befarar att svenskar kommer bli tvungna att flytta från storstäderna inom några år.

Jag antar att du bor i en stad med förhållandevis få hyresrätter, för även småstäder i Sverige är annars kraftigt drabbade sen 2015 i synnerhet.
Citera
2025-11-29, 14:39
Medlem
Ganonitos avatar
Expo är ju kanske inte den mest pålitliga källan.
Citera
2025-11-29, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Haha är man rasist för att man inte vill byta ut den etniskt svenska befolkningen? Hur blåst är du egentligen. Hatar du dig själv så mycket att du vill se ditt eget folk sakta försvinna.

Notera också hur det bara är svenskar som inte får bry sig om sin egen befolkning i Sverige och sätta sig själva först. Araber och Afrikaner får prioritera sin befolkning både inom Sverige och i sina länder, men inte svenskar. Dessa tillåts vara nationalistiska, det ser vi tydligt med Palestina. Gör svenskar samma sak så är det "ondskefullt".

Propagandan ligger bakom som vanligt. När man jämför hur olika folkgrupper behandlas så är det väldigt tydligt att européer är gruppen som propagandan är riktad mot och som till varje pris ska tryckas ner.

Ordet "rasist" är ett vapen som används mot just européer för att tysta ner dessa så ingen ska ifrågasätta folkutbytet.
Citera
2025-11-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så har etnicitet med genetik eller med nationalitet att göra?

Om svaret är genetik så vill jag påminna om att wikin inte ens nämner det ordet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Etnisk_grupp

Och om svaret INTE är genetik så kan man alltså bli etnisk svensk fast man kommer från Finland och är inflyttad. Vilket naturligtvis är det korrekta svaret. Och ger lång näsa åt alla ariska rasister i tråden.

Vad yrar du om tror du att du kan bortse från genetiken? Blir jag en etnisk japan om jag flyttar till Japan?
En person som är född i Sverige av två somaliska föräldrar är ju av svensk nationalitet enligt passet men verkligen inte etnisk svensk. Det är där Sverige står nu nästan halva befolkningen är inte etniska svenskar. Ett solklart folkutbyte.
Citera
2025-11-29, 14:43
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Tvärtom det betyder oerhört mycket, tror du att alla som föds i Sverige och har svenskt pass verkligen är svenskar när dom i själva verket är andra generationens invandrare. Dom är enbart svenskar på pappret men knappast i praktiken.
Ett tips läs igenom tråden för du begriper verkligen ingenting.
Berätta hur du tänker när du jobbar med folk, på ditt jobb. "Etnisk svensk", "icke etnisk svensk"? "Kan jobba", "kan inte jobba"? Vad händer med en finländare som talar perfekt svenska? En person som har en mamma som är finländare? En riktigt dum svensk fom läfpar?

Dumma frågor? Svåra frågor? Det är därför jag frågar.
Citera
2025-11-29, 14:45
Moderator
Fear2bes avatar
När hela städer och hela stadsdelar har fått den svenska befolkningen nästan helt utbytt, skulle det vara en myt? Den enda som missar det är endera blind eller lever i en sjuk förnekelse av fakta, om det inte är så att de högst medvetet vill byta ut befolkningen och det är därför som de förnekar fakta - för att de ljuger.
Citera
2025-11-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Expo försöker bortdefiniera svenskarna som etnisk grupp därför att gränserna inte är glasklara och människor kan ha delvis olika uppfattning om vem som är svensk.

Det är som att påstå att färgen rött inte finns, därför att alla betraktare inte gör exakt samma bedömning av när det övergår i orange eller violett.

Plus lite guilt by association. Nazisterna tyckte att rött var en viktig färg så därför vore det ondska att vilja att rött ska fortsätta att finnas.

Och sedan använda detta som ursäkt för att kladda ner varenda röd stuga i Sverige med blått, grönt och lila - därför att det spelar ju ingen roll, för rött finns inte. Dessutom ville nazisterna bevara rött, alltså hatar du alla andra färger ifall du anser att rött ska finnas kvar.

Det är antingen stendumt eller kalkylerad ondska.

Kalkylerat. Detta har pågått i över 100 år.
Citera
2025-11-29, 14:46
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Korrekt. Malmö är en fantastisk stad. Finns ingen annan stad i Sverige som är så dynamisk.

"Insupa atmosfär är ett idiomatiskt uttryck som betyder att absorbera, ta in eller uppleva en viss stämning eller känsla i en miljö. Det används oftast när man vill -NJUTA - av en plats genom att ta in dess atmosfär på ett djupare plan"

Skitig gammal industristad med massa misär, vänsterslödder och dominanta MENA-gäng. Kallas inte för inte för Sveriges rövhål.

Folkutbytet firar sin största triumf i Malmö där svenskar är i minoritet. När jag kör förbi så tar jag yttre-ringvägen samt håller för näsan tills jag når friheten på andra sidan sundet.
Citera
2025-11-29, 14:47
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Vad yrar du om tror du att du kan bortse från genetiken? Blir jag en etnisk japan om jag flyttar till Japan?
En person som är född i Sverige av två somaliska föräldrar är ju av svensk nationalitet enligt passet men verkligen inte etnisk svensk. Det är där Sverige står nu nästan halva befolkningen är inte etniska svenskar. Ett solklart folkutbyte.
Japaner har ett japanskt utseende, var inte larvig, man kan inte smälta in där utan rakt svart hår. Men en norrman svensk och finländare kan se exakt likadana ut, det går inte att se skillnad. Så är det då ändå genetiken, fast den är samma, eller föräldrars födelseplats som bestämmer om en Norge-född är etnisk svensk eller inte om han bott i Sverige i 20 år och i Norge i 1 år?

Du vet att man med DNA inte kan säga att en människa är född i Sverige med svenska föräldrar? "Nordeuropa" eller "skandinavien" är det närmaste.
Citera
2025-11-29, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Här kan du läsa mer.

https://expo.se/nyhet/nej-svenskar-riskerar-inte-att-bli-i-minoritet/

I sin senaste stora rapport beräknar myndigheten att Sveriges befolkning under perioden fram till år 2070 (så långt som det finns prognos för i dagsläget) kommer att bestå av som mest 26 procent utrikes födda, en andel som väntas minska mot slutet av perioden. Kategorin ”utländsk bakgrund” görs inga prognoser för av SCB.

Jag är inte förvånad att du inte hade en källa.

Haha människor födda utanför Sverige samt människor med utländsk bakgrund inklusive tredje generationen är över 40% av Sveriges befolkning idag.
Hur tror du det ser ut 2070 då?
Citera
2025-11-29, 14:50
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Vad tycker du om att de slirar på sanningen med migrationskartan?

Menar du att det rätta sättet att räkna på det är att besöka olika städer/platser.

Det ger väl ingen rättvis bild av läget?

Migrationskartan ger en mer rättvis bild än MSM någonsin givit, det räcker för mig och alla sunda människor.

M 2026 (och alltså inte SD).
Citera
2025-11-29, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Er da ingen myte at det er et folkeutbyte på gang. Det kan alle som har øyner i hodet se. Problemet med statistikk på det er jo at ingen gjør noen skikkelig statistikk på det. SCB kunne selvsagt gjort og publisert en konkret statistikk over hvor mange etniske svensker det er kontra ikke etniske svensker. Det velger de å ikke gjøre, og det er selvsagt fordi den statistikken hadde bekymret mange.

SCB vill inte tydligt visa hur långt folkutbytet har kommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in