Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Väldokumenterat av en 5 årig besserwisser i en vuxen mans kropp!

Jag tänker stå på mig när jag har resonerat rätt. Att du inte kan ta det är för att du hatar män med självförtroende.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Glömde förresten att göra ytterligare en rättning. Du skrev 0,08 procent i fråga om den absoluta ökningen från 1,50 % till 1,58 %. Korrekt svar är 0,08 procentenheter. Inte 0,08 procent. Den relativa ökningen är 5,3 procent. Hur står det egentligen till med din kompetens i mellanstadiematematik?
Det är uppenbart att jag syftar på absolut ökning eftersom jag kritiserade feministerna för att enbart prata om de relativa ökningarna och tog upp ett citat om de absoluta ökningarna.
Jag citerade ju följande:
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
''Even so, the absolute chance of having a child with autism is low even for the oldest parents. The researchers in the 2017 study calculated that about 1.5 percent of children born to parents in their 20s will have autism, compared with about 1.58 percent of children born to parents in their 40s.''.
Det är alltså uppenbart ifrån mitt citat, min kommentar och sammanhanget som jag skrev min kommentar i att jag förstår att det handlar om en absolut ökning.
Tappert försök. Men nej, du har ingen rättning här överhuvudtaget. Det är jag som läxade upp feministerna om vikten av att plocka fram absoluta tal.... så nej, du har ingenting här att komma med.
Det här med procentenheter har du redan tagit upp. Lider du av demens?
Att jag inte skulle förstå vad en relativ ökning syftar på slås hål på snabbt genom att läsa mina tidigare kommentarer här på forumet. Se exempelvis följande kommentar:
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
*Svar till Merapi i en annan tråd*
Vad är problemet med att ljuga, Lupac? Att du ser väldigt dum ut när sanningen kommer fram.
Without lies, feminism dies.
Oj, vad duktig du är!
Du klarar av att dividera: 1,58%/1,5% = 1.053 (5,3 %) i relativ ökning. Bravo! Så duktig! vill du ha en medalj över att du klarade av en mellanstadieuträkning

?
Vem var det nu igen som tog upp 1,5 % och 1,58 %? Jo, det var jag. Sedan försöker du se kunnig ut genom att dividera 1,58 % med 1,5 % efter att jag har presenterat en artikel om absolut och relativ risk. Är du liksom dum i huvudet? Ja, tydligen. Vem tror du att du imponerar på? Det är en mellanstadieuträkning. Du behöver inte sitta och upprepa uppenbara saker.
Jag förstår att du är imponerad av den där pojken som du hävdade har autism (om han nu överhuvudtaget ens har det) och som du påstod var duktig på matte, ifall din nivå är så låg att du känner dig duktig av att dividera 1,58 % med 1,5 % och vill visa upp det här på forumet.
Citat:
Ursprungligen postat av
lupac
Nu gjorde du en strikt, bokstavlig tolkning av mitt satiriska citat ”underkänd och utkastad från lärosätet”. Neurotypiska människor springer inte storgråtande till ChatGPT och hysteriskt frågar om man verkligen kan bli underkänd och utkastad för att man skrivit ”absoluta tal” istället för ”absoluta skillnader” på en tenta.
Du har aldrig studerat på universitet/högskolan i hela ditt liv. Det är uppenbart. Det förklarar din oförståelse kring den vetenskapliga metoden, statistik och alla dina misstag som du gör här på forumet.
Jag undrar vad den här lilla pojken som du hävdar har autism (om han nu finns överhuvudtaget) skulle tycka om han i vuxen ålder fick reda på att du på ett anonymt forum en gång i tiden satt och försökte nedvärdera andra människor genom att anspela på att de har autism helt utan belägg. Tror du han skulle bli imponerad? Det tror inte jag. Jag tror han skulle ta avstånd ifrån dig. Att du inte skäms över dig själv? Snacka om att göra allting superpersonligt.
Kan du inte hantera att bli kritiserad, rättad och intellektuellt utmanad så har du inget att göra här på FB eller i något annat vuxet sammanhang.
Du uppvisar en slags dubbelnatur. Det är rätt så obehagligt. Du är trevlig mot den här pojken som har autism men bakom stängda dörrar, här på FB, så lyser ditt förakt mot autister igenom. Det är rätt så fascinerande. Lite som kapten klänning... han pratade om jämlikhet mellan könen han, bakom stängda dörrar så var han ett rovdjur.
Din kommentar är oerhört osmaklig. I synnerhet efter det du har berättat om den här lilla pojken.
En vuxen kvinna som blir så butthurt över smarta män att hon bara måste... kräka ur sig en anspelning om autism. Det är inte friskt.
Du borde ha lite mer visdom.