2025-12-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja han är definitivt väldigt studiesmart och disciplinerad, har kanske till och med fotografiskt minne. Och han är otroligt begåvad inom sina specialintressen som han övar på flera timmar om dagen, främst då musiken. Han har också haft turen att födas i en miljö där han får möjlighet att utöva och utveckla sina specialintressen.

Men intelligens är väldigt brett och tämligen "flytande". Jag skulle säga att det finns många fler sätt att vara intelligent och begåvad på än killen i yt-klippet.

Jag blir bara inte särskilt imponerad över att någon studerar matematik 1 årskurs högre. Det för mig är inte särskilt imponerande.
Citera
2025-12-04, 23:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Jag blir bara inte särskilt imponerad över att någon studerar matematik 1 årskurs högre. Det för mig är inte särskilt imponerande.

Nu pratar vi alltså om en 8 åring vars hjärna och överlag allmänna mognad har många års utveckling framför sig. Dessutom har vi ingen aning om hur "bred" och utvecklad hans intelligens är i övrigt.

Så bara släpp det. Dessutom berättade Lupac inte detta för att imponera på dig eller nån annan utan bara som ett allmänt instick i diskussionen om autism osv.
Citera
2025-12-05, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tror det beror på att republikaner oftare är korkade jämfört med demokrater. Fattiga och korkade republikaner tror de bor i paradiset nu när Trump och JD Vance sitter vid makten och har skickat amerikanska soldater till flera amerikanska storstäder med demokratiskt styre och ICE jagar bruna på gatorna.

Flera republikaner sitter troligen och myser nu vid tanken på project 2025 och att USA ska bli great igen. Återigen ska svarta och kvinnor veta sin plats och de bruna som snor alla jobben och bögarna som förgiftar barnen kommer vara borta och middagen kommer stå rykande varm på bordet när de kommer hem från det hårda slitet på fruktodlingarna och kycklingfabrikerna. Inga fler feta och sjuka amerikaner för alla vaccinationsprogram är nerlagda och all annan forskning också. Det räcker att RfK junior slickar på sitt finger och håller upp det i vinden så vet alla vilken självmedicinering som krävs för stunden. Typ hoppa jämfota 30 ggr och sen slå en död fisk 3 ggr i ansiktet på en svart katt. Och de katolska prästerna knullar småbarn som aldrig förr, lite aga och blödande anus har ingen mått dåligt av.

Så tro fan republikanerna uppger total lycka nu när de känner att de har medvind i seglen.

Om vi ser på kvinnor så kan vi se att de har mest mentala problem vid 20-årsåldern och minst vid över 50 år.

https://www.statista.com/statistics/252311/mental-illness-in-the-past-year-among-us-adults-by-age-and-gender/?srsltid=AfmBOor2d_eFpuOpATjwKbHkyREXi0nu0Zn6ZNAad tKEsS2Cu9OKWHlz

Det kan vara två anledningar på det antagligen har kvinnor fått sämre mental hälsa eller så läker de med tiden. Det kan också vara en kombination av de två sakerna.

Vad är det som läker kvinnor :

1. Mening

2. Kontakt

3. Kärlek

4. Självbestämmande.

Kvinnor efter en viss ålder omkring 20 år: har helt enkelt lättare få terapi genom delta i livet och mår bättre. Republikanska kvinnor skaffar inte så mycket utbildning men skaffar en man hon har kontakt med och som hon gillar vilket får henne i ett rehabiliterande tillstånd.

Sedan kan Demokratiska kvinnor ha mer kunskap om näringslära och annat som gör att de klarar sig bra ,fast det som fattas är att känslorna utvecklas inte lika bra ,eftersom de föredrar vara ensamstående utan några barn och helst ingen man ,men det är deras rätt de är ansvariga för sitt liv.
Citera
2025-12-05, 08:20
Medlem
Katarina1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Risken för att en kvinna mördas i sitt hem är nära noll om hon inte delar hemmet med en man.

Du har rätt. Enligt rapporten 2024 var tionde minut dödas en kvinna i hemmet. Hur kan vi vilja bo med män då? Varje kvinna måste ha försäkringskänsla och förstå att även om män är lugn i början av gemensamt liv det betyder inte att han kommer alltid att vara sån. Män är farligaste djur i världen. Det är dom som våldtar och mördar kvinnor och barn. Hur många män våldtogs av kvinnor? Även när kvinnor mördar män i 99 % fall gör dom det p.g.a. försvar mot män. Män som slår kvinnor, ni har ingen rätt att existera i denna världen och trampa jorden! Bättre att ni försvinner
Citera
2025-12-05, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katarina1991
Du har rätt. Enligt rapporten 2024 var tionde minut dödas en kvinna i hemmet. Hur kan vi vilja bo med män då? Varje kvinna måste ha försäkringskänsla och förstå att även om män är lugn i början av gemensamt liv det betyder inte att han kommer alltid att vara sån. Män är farligaste djur i världen. Det är dom som våldtar och mördar kvinnor och barn. Hur många män våldtogs av kvinnor? Även när kvinnor mördar män i 99 % fall gör dom det p.g.a. försvar mot män. Män som slår kvinnor, ni har ingen rätt att existera i denna världen och trampa jorden! Bättre att ni försvinner

Och ändå är det kvinnor som främst driver att vi ska ha in fler farliga män ,samt protesterar när kriminella män utvisas. Kvinnor är inte logiska i det hänseendet.

Ja det är extremt viktigt vi blir av med våldsamma män. Denna Regering vi har nu jobbar febrilt på detta medans t.ex MP inte ser det som någon risk med kriminella män.

Vad görs mer:

- Att man kan ha straff som gör att vissa kriminella inte blir utsläppta förens de är rehabiliterade ,bland kan de innebära de får vara inlåsta mycket länge.

- hårdare straff för personer som skadar kvinnor.

- de satsar pengar på att olika länder ska ta tillbaka sina män som skadar kvinnor.

Kvinnor måste förstå att de själva skapar sin framtid och inte borde rösta på vänstern eftersom de kommer göra Sverige mycket dåligt för kvinnor.
Citera
2025-12-05, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Och ändå är det kvinnor som främst driver att vi ska ha in fler farliga män ,samt protesterar när kriminella män utvisas. Kvinnor är inte logiska i det hänseendet.

Ja det är extremt viktigt vi blir av med våldsamma män. Denna Regering vi har nu jobbar febrilt på detta medans t.ex MP inte ser det som någon risk med kriminella män.

Vad görs mer:

- Att man kan ha straff som gör att vissa kriminella inte blir utsläppta förens de är rehabiliterade ,bland kan de innebära de får vara inlåsta mycket länge.

- hårdare straff för personer som skadar kvinnor.

- de satsar pengar på att olika länder ska ta tillbaka sina män som skadar kvinnor.

Kvinnor måste förstå att de själva skapar sin framtid och inte borde rösta på vänstern eftersom de kommer göra Sverige mycket dåligt för kvinnor.
Skulle kvinnor helt styras av logik skulle de inte ha med män att göra öht, oavsett männens härkomst.
Citera
2025-12-05, 09:40
Medlem
Citat:
Skulle kvinnor helt styras av logik skulle de inte ha med män att göra öht, oavsett männens härkomst.

Det är inte rätt. Män har inte bara kraft att förstöra för kvinnor : utan också. The power to heal ,tagit from en Roxette låt. Roxette är ett bra band eftersom de inriktar sig mot att människor ska älska varandra mer.

Kolla denna graf:

https://www.statista.com/statistics/666338/major-depressive-episode-among-us-women-by-age/

Man skulle kunna säga att män orsakar mycket av kvinnors lidande ,men de gör också att kvinnor mår bättre. Man kan anta att en kvinna som är gift med en man mår bättre och bättre. Vid 65 års ålder är det bara 4,2 % av kvinnorna som har en svår depression medans vid 20 år är det 21,2 %

Vad gör männen för att hjälpa kvinnor må bättre:

-En man finns där, de är nära hela tiden nästan ,t.ex på natten ,kvinnan kan ha en förbindelse ,som hon kan styra över ,vilket gör hon känner mer kärlek med en person.

- Hon behöver inte oroa sig så mycket det mesta löser sig för de använder bådas krafter.

- Beröring ,många personer betalar 1000-tals kronor för att bli masserade och är kvinnan gift har hon tillgång till någon som berör henne dagligen. Det är bra eftersom hon jämför iden hon har om sin kropp med känslan när någon rör henne resultatet blir att hon mer och mer älskar sin kropp.

Jag tror den här artikeln är bra ,bara ögnat igenom.

https://www.dailymail.co.uk/lifestyle/love-sex/article-15346039/The-relationship-sins-WORSE-cheating-TRACEY-COX-reveals-6-betrayals-you-wont-forgiven-for.html

Män och kvinnor kan tillämpa saker här som gör deras liv bättre.

-They're not there when you need them the most

- They're not even on your team

- They do a vanishing act

- They cut you off sexually – and make you the villain for minding

- They have no empathy for your feelings

Låter ganska sunt , kvinnor mår mycket bättre om männen är där när de behöver dem och är på deras sida ,iden är att man ska vara kraftfulla tillsammans. Lyssna på sin kvinnas känslor. Samt inte vara otrogen ,utan den som man är ihop med är viktigast vad gäller känslor och sex.
Citera
2025-12-05, 09:47
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Varför inte?
Citera
2025-12-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Varför inte?
Det klassiska, att har du en skål med 100 godisar framför dig och fem är giftiga kommer du antagligen inte arr äta en enda. Och nej det är är inte bara de bruna godisarna som är giftiga.
Citera
2025-12-05, 11:18
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det klassiska, att har du en skål med 100 godisar framför dig och fem är giftiga kommer du antagligen inte arr äta en enda. Och nej det är är inte bara de bruna godisarna som är giftiga.

Jag tror ditt ratio är ganska rimligt, jag har försökt att uppskatta det tidigare och landat på att ungefär 5% av alla män är potentiellt farliga för kvinnor. Och du har rätt, det är inte bara de bruna som är giftiga. Många bruna är jättebra.

Dock så är i alla fall fyra av de fem giftiga ganska lätta att identifiera. Om du väljer bort potentiella partners med missbruksproblem, antisociala personlighetsstörningar eller tidigare anmälningar för våldsbrott så har du nog sållat bort fyra av de fem farliga.

Skulle du sedan ändå ha oturen att gänga dig med en våldsam man som inte uppfyllt någon av riskfaktorerna så är det ganska enkelt att hinna lämna i tid. Det är uppenbart för alla utanför förhållandet vilken typ snubben är men sen var det det där med logik vs känslor... "Han har lovat att ändra sig" "Det var mitt fel" etc etc..
Citera
2025-12-05, 11:24
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Ja vad tror ni? Kommer vi ha en epidemi av ensamma bittra kvinnor i framtiden som valde bort män och barn eftersom dom är feminister eller hade för höga krav på en man. Hur stor procent av kvinnorna tror ni kommer leva ensamma utan barn och partner när dom är 40 år år 2045? Jag tippar på 50%. Unga kvinnor idag får lära sig från dagis att dom ska satsa på sig själva och förverkliga sina drömmar. I dessa drömmar existerar inte make och barn.

Absolut! Jag kommer dö ensam, i mitt stora, varma, snyggt inredda, prydliga och väldigt rena hus, som jag bekostat med mina egna pengar, skuldfri i mina silkesunderkläder (som ingen man förstört genom att tvätta dem i tvättmaskin). Mina vänner kommer sörja mig, jag kommer ha en fin begravning, livet kommer ha varit bra. Inga barn som kommer bråka om mitt arv utan det går till mina vänninor genom testamente.

Låter fett, ser inget problem med att dö ensam.
Citera
2025-12-05, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag tror ditt ratio är ganska rimligt, jag har försökt att uppskatta det tidigare och landat på att ungefär 5% av alla män är potentiellt farliga för kvinnor. Och du har rätt, det är inte bara de bruna som är giftiga. Många bruna är jättebra.

Dock så är i alla fall fyra av de fem giftiga ganska lätta att identifiera. Om du väljer bort potentiella partners med missbruksproblem, antisociala personlighetsstörningar eller tidigare anmälningar för våldsbrott så har du nog sållat bort fyra av de fem farliga.

Skulle du sedan ändå ha oturen att gänga dig med en våldsam man som inte uppfyllt någon av riskfaktorerna så är det ganska enkelt att hinna lämna i tid. Det är uppenbart för alla utanför förhållandet vilken typ snubben är men sen var det det där med logik vs känslor... "Han har lovat att ändra sig" "Det var mitt fel" etc etc..
Dels tror jag att du behöver läsa på lite om normaliseringsprocessen, dels om att en våldsutsatt löper störst risk att bli dödad när denna försöker lämna.
Sedan kan det finnas barn, husdjur och annat som försvårar att lämna. Samt svårigheter för många att veta var de ska ta vägen när de lämnar, särskilt om de också utsatts för ekonomiskt våld och har skulder, vilket är väldigt vanligt. En hel del av dessa män är också väldigt uppsökande.

Nä jag tror jag struntar i hela godisskålen. Det är det logiska valet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in