2025-11-27, 11:07
Medlem
searchfunctions avatar
Jag behöver förslag på tandtråd med bygel. Jag har prövat i stort sett alla som jag sett på apotek och mataffär ("plackers"). Dessa har ofta en tjock lite luden tråd som går sönder ca 1-2 gånger per omgång så det går åt 3 st varje dag.

Jag har även använt Ekulf Betweeners och de var verkligen suveräna. stark och så tunna att de går emellan två tänder som ligger snett mot varandra, inget mellanrum att tala om.
Jag beställde så att de skulle räcka ett helt år men sen vid en beställning så hade något hänt. Tråden gick av för lätt. Lossnade från bygeln, den satt inte fast ordenkligt.
Tänkte att jag kanske haft otur med min beställning så beställde igen. Samma skit igen. Jag frågar deras support, de säger att de har åtgärdat problemet.
Okej, så jag går igenom skiten och beställer nytt. Okej, bättre. Men inte alls den kvalitén på tråden som det var förut. Denna är svag och går sönder, fastnar mellan tänderna. För helvete.

har svårt för att hitta en bygel som inte är platt, som har en smal stark tråd.
Så någon som har förslag?
Citera
2025-11-27, 11:10
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Köpte såna från biltema. Dom tycker jag är bra, har inte gått sönder en enda än iaf. Har du testat dom?
Citera
2025-11-27, 11:25
Medlem
Varför kör du inte med TePe EasyPick i stället. Fullständig hållbarhet. Finns i olika storlekar. EAsyPick, inte den vanliga med borst.
Citera
2025-11-27, 13:02
Medlem
searchfunctions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Varför kör du inte med TePe EasyPick i stället. Fullständig hållbarhet. Finns i olika storlekar. EAsyPick, inte den vanliga med borst.
Nu var det länge sedan jag prövade sådana men många av mina tänder kom den helt enkelt inte emellan. Fast då var det antagligen inte exakt EAsyPick jag prövade utan något liknande. Sammanfattat så har dessa sakerna helt enkelt inte varit på min radar.

Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Köpte såna från biltema. Dom tycker jag är bra, har inte gått sönder en enda än iaf. Har du testat dom?
Just ekulfs betweeners? Nä, har bara beställt från Ekulf på nätet. Skulle de vara bättre på biltema?
Eller menar du bara tandtrådsbygel generellt, nej har inte prövat någon från biltema.
https://www.biltema.se/hem/personvar...ack-2000034091
Denna? Ser ut som de jag prövat från apotek & mataffärer och brukar inte hålla så bra för mig.
Citera
2025-11-27, 13:05
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
Just ekulfs betweeners? Nä, har bara beställt från Ekulf på nätet. Skulle de vara bättre på biltema?
Eller menar du bara tandtrådsbygel generellt, nej har inte prövat någon från biltema.
https://www.biltema.se/hem/personvar...ack-2000034091
Denna? Ser ut som de jag prövat från apotek & mataffärer och brukar inte hålla så bra för mig.
Menade tandtrådsbygel generellt. Vit vanlig bygel med tråd emellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in