2025-11-25, 22:44
Medlem
MATochLIVSMEDELs avatar
När barn springer omkring och fiser är min uppfattning att vuxna ofta säger något i stil med "prutta gör man på toaletten".

Men är det någon vuxen som pruttar på toaletten? Säg att man ligger i soffan och kollar på en film och måste fjärta. Är det någon som reser sig, går in på toaletten, ev drar ner byxorna och pruttar?

Också, om man pruttar på toaletten, pruttar man på själva toaletten eller bara "rakt ut"?

Vad är psykologin bakom detta?
Citera
2025-11-25, 22:48
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MATochLIVSMEDEL
När barn springer omkring och fiser är min uppfattning att vuxna ofta säger något i stil med "prutta gör man på toaletten".

Men är det någon vuxen som pruttar på toaletten? Säg att man ligger i soffan och kollar på en film och måste fjärta. Är det någon som reser sig, går in på toaletten, ev drar ner byxorna och pruttar?

Också, om man pruttar på toaletten, pruttar man på själva toaletten eller bara "rakt ut"?

Vad är psykologin bakom detta?

Har man en sambo eller fru, gör man givetvis inte detta. Allt annat är drängbeteende. Visst, man slappnar av inför och omkring sin partner efter några år, men vill man hålla liv i det, visar man lite stil.
Senast redigerad av PiffEllerPuff 2025-11-25 kl. 22:55.
Citera
2025-11-25, 22:48
Medlem
vemsfels avatar
Att man håller sig om det är andra i omgivningen som inte uppskattar varken ljud eller lukt och därför går på toaletten och gör det hör väl till normalt hyfs om du inte fördrar Indien där man skiter på gatan. Man sätter sig på toaletten och klämmer lite, när man ändå är där s.a.s. och därför lika gärna kan försöka lite.
Citera
2025-11-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Har man en sambo eller fru, gör man givetvis detta. Allt annat är drängbeteende. Visst, man slappnar av inför och omkring sin partner efter några år, men vill man hålla liv i det, visar man lite stil.
Jag brukar vända röven bort från frugan i alla fall (bättre än inget tänker jag).

Men det brukar lösa sig av sig själv nu för tiden. Varje gång jag går och pinkar så genererar pressandet (för att gå igång kisseriet) automatiskt en fis. Som en liten munter bonus.
Citera
2025-11-25, 22:58
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jag brukar vända röven bort från frugan i alla fall (bättre än inget tänker jag).

Men det brukar lösa sig av sig själv nu för tiden. Varje gång jag går och pinkar så genererar pressandet (för att gå igång kisseriet) automatiskt en fis. Som en liten munter bonus.

Förvisso. Men odören infinner ju sig i alla fall? Men du kanske tillhör en av de vars gaser luktar midsommarblomster? ;-)

I min värld är det iaf big no no, precis som att man inte ligger utslagen likt ett sjölejon och gräver sig konstant i skrevet eller rapar högt (för att det är funny).
Citera
2025-11-25, 22:59
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:

Du kanske bör kolla upp varför du behöver pressa så du skiter på dig när du ska kissa.

Jag går inte på toa för att fisa som Magdalena Ribbing, men gör det inte heller framför frugan. Släpper ut dem i smyg när hon minst anar och när jag är för mig själv.
Citera
2025-11-25, 23:05
Medlem
BlaBalks avatar
Citat:
Har man en sambo eller fru, gör man givetvis inte detta. Allt annat är drängbeteende. Visst, man slappnar av inför och omkring sin partner efter några år, men vill man hålla liv i det, visar man lite stil.
Ditt kursiverade inte antyder att du alltså inte går på toaletten och fiser, vilket är förfarandet som du fetat i citatet.

Själv brukar jag undvika att fisa i just soffan, om jag har illaluktande mökar för stunden, men annars går det ju an. Och jag är gift och allt sådant... Finner lite att den där typen av finkänslighet blev överflödig efter första barnet.
Skulle aldrig få för mig att kliva ur sängen för att fisa på toaletten istället för där jag ligger. Hur mycket toffel kan man vara i sitt eget hem, utan att kalla sig inneboende?
Citera
2025-11-25, 23:09
Medlem
Citat:
Förvisso. Men odören infinner ju sig i alla fall? Men du kanske tillhör en av de vars gaser luktar midsommarblomster? ;-)

I min värld är det iaf big no no, precis som att man inte ligger utslagen likt ett sjölejon och gräver sig konstant i skrevet eller rapar högt (för att det är funny).
Nej, de doftar för de mesta inte midsommaräng.. och jag får hålla med om att det egentligen är lite sunkigt. Jag får nog försöka bättre mig på denna punkt framöver!

Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Du kanske bör kolla upp varför du behöver pressa så du skiter på dig när du ska kissa.

Jag går inte på toa för att fisa som Magdalena Ribbing, men gör det inte heller framför frugan. Släpper ut dem i smyg när hon minst anar och när jag är för mig själv.
Haha, har du aldrig varit på en offentlig toalett? Där släpps det väder för det vilda när gubbarna ska pinka Men ja, man har ju blivit lite orolig nu när man måste upp två gånger per natt för att pinka (men de gör inte "fingret i röven" längre när man fyllt 40).

Smart teknik att portionera ut det ljudlöst! Det hon inte vet om har hon inte ont av.
Citera
2025-11-25, 23:17
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBalk
Ditt kursiverade inte antyder att du alltså inte går på toaletten och fiser, vilket är förfarandet som du fetat i citatet.

Själv brukar jag undvika att fisa i just soffan, om jag har illaluktande mökar för stunden, men annars går det ju an. Och jag är gift och allt sådant... Finner lite att den där typen av finkänslighet blev överflödig efter första barnet.
Skulle aldrig få för mig att kliva ur sängen för att fisa på toaletten istället för där jag ligger. Hur mycket toffel kan man vara i sitt eget hem, utan att kalla sig inneboende?

My bad. Syftade på att jag inte släpper väder (och har aldrig gjort) inför någon sambo eller flickvän. Jag går alltid på toaletten eller ut på balkongen om nöden kräver.

Tja, alla är olika. Beror även på vart i förhållandet man befinner sig. Har det gått över till att främst vara av platonisk art (vilket ofta sker förr eller senare), har jag mer förståelse för det. Men jag och min särbo skulle aldrig släppa väder inför eller intill varandra.
Citera
2025-11-25, 23:18
Medlem
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Nej, de doftar för de mesta inte midsommaräng.. och jag får hålla med om att det egentligen är lite sunkigt. Jag får nog försöka bättre mig på denna punkt framöver!

Haha, har du aldrig varit på en offentlig toalett? Där släpps det väder för det vilda när gubbarna ska pinka Men ja, man har ju blivit lite orolig nu när man måste upp två gånger per natt för att pinka (men de gör inte "fingret i röven" längre när man fyllt 40).

Smart teknik att portionera ut det ljudlöst! Det hon inte vet om har hon inte ont av.

Ja, gör ett försök. Tajma det med att du ska hämta en frukt eller fylla på vinglaset, så känns det inte lika "drygt" att lämna soffan. ;-)
Citera
2025-11-25, 23:34
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Kan bli en SBD (silent but deadly) om du ätit någon skämd mat från arabhaket.
Citera
2025-11-25, 23:45
Medlem
outback4s avatar
Det är dom tysta fisarna som luktar död råtta, dom högljudda fisarna är som len honung i baken
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in