Citat:
Ursprungligen postat av
amorphic
Tack. Är lite nojjig främst över kameran, verkar ju som de gjorde en rejäl uppdatering i och med iPhone 14 pro. Hmm, är det någon skillnad i praktiken för random mobil-snapshots mellan v12 och v14pro och uppåt?
Kameran i 12pro, blev en rejäl uppdatering. Iphone uppdaterar ju sin kamera i varje ny modell, har gjort i de mer moderna. Men jag ställer mig ytterst tveksam till om en vanlig regular person med normala behov har någon egentlig användning av det. Kameran i 12pro, är grym, både foto och video. En ung person på 12-14 har knappast behov av mer. Det sitter nog mer i huvudet, att kamerorna är så in i vassen mycket bättre, och som regel tar ju vanligt folk bara simplare bilder (som vi eventuellt redigerar) och filmar kortare klipp, kanske även låtar på konserter och dylikt. Då är 12pro mer än tillräcklig. Men visst, har du obegränsad budget, köp senaste Iphone? Men jag skulle inte säga att det är värd det, kontra priset.
Den främsta skillnaden på kameran mellan Iphone 12pro och Iphone 14, är att det blir lite bättre bilder i mörkt och skumt ljus. Dock kostar Iphone 14 2000kr mer begagnat (men i det närmaste nyskick) än Iphone 12pro i nyskick. Bortkastade pengar, enligt mig.