Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Ett fredsavtal med Israel ger 100 procent trygghet. Du kan ju fråga Jordanien och Egypten om Israel följer fredsavtalen.
Jag trodde du var emot en palestinsk stat. Inte mycket möjlighet för ett fredsavtal då.
Citat:
Du och andra anhängare av våldtäktshundarteorin vill inte ha fred för hur skulle ni då få utlopp för ert judehat.
Du älskar verkligen den där mossadhundsteorin du hittat på.
Citat:
Jag står som alltid på fredens sida. Frågan om Judéen och Samarien måste lösas vid förhandlingsbordet. Till skillnad från dig ser jag att båda parter har legitima anspråk på olika områden i territoriet. Men du vill inte ha en förhandlad lösning. Du vill ha Israels utplåning.
Jag vill, som du väl vet eftersom jag skrivit det många gånger, ha ett civiliserat Israel som håller sig inom sina internationellt erkända gränser. Att du talar om "Judea och Samarien" gör klart att du inte vill acceptera någon palestinsk stat och då kan heller inte blir fred.
Det finns en liten grupp infödda judar som kan ha några anspråk på Västbanken, alla invandrare har det inte. Och notera att den som hävdar deras anspråk då också får acceptera att palestinierna som fördrevs eller fick sin mark stulen har samma rätt att få tillbaka den inne i Israel.
Citat:
Israel tillsätter inte palestiuntias ledare, men de har möjlighet att avsätta dem genom våld. Din åsikt är alltså att Israel borde ha dödat Abbas. Som vanligt väljer du våldet.
Jag förstår att för dig med din IDF-bakgrund är det bara mord som gäller för att bli av med en ledare. Annars kunde ju Israel släppa Marwan Barghouti som anses vara den palestinier som skulle ha bäst chans att vinna ett val.
Varför kan moderna sionister aldrig skriva"Palestinier" utan måste hitta på öknamn? Inser ni inte hur illa det ser ut? Bryr ni i er inte i er övertygelse om er egen förträfflighet?