2025-11-27, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
förmodligen naturliga orsaker då han hittades vid upplåsning.

Så månha svåra multisjuka alkoholister som tas in för " tillnyktring".
Ett under att inte fler dör i leverciros, aspirerar, esophagusvaris som brister i cellerna.
Poliser har dålig sjukdomskunskap.
Citera
2025-11-27, 16:52
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubenberg
Så månha svåra multisjuka alkoholister som tas in för " tillnyktring".
Ett under att inte fler dör i leverciros, aspirerar, esophagusvaris som brister i cellerna.
Poliser har dålig sjukdomskunskap.

Du tas inte in på "tillnyktring" på en klass 1. Förstår inte hur du menar i ditt inlägg - absolut kan man ju ha haft en beroendeproblematik tidigare som sätter fysiska spår i kroppen, men här låter det som att du menar att ett fyllo sätts på Kumla utan vidare?
Citera
2025-11-27, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
Att inte ha ronderande personal som faktiskt kollar läget fysiskt under natten på en anstalt som Kumla är helt galet.

Tro det eller ej men jag har varit intagen i fyllecell och höll på att dö av alkoholförgiftning. Som tur var upptäcktes det i tid och ambulansen kom, minns inte mer än så mer än att jag höll på att dö.
Citera
2025-11-27, 21:26
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Tro det eller ej men jag har varit intagen i fyllecell och höll på att dö av alkoholförgiftning. Som tur var upptäcktes det i tid och ambulansen kom, minns inte mer än så mer än att jag höll på att dö.

Beklagar det du varit med om, men vad har det med klass 1r att göra?
Citera
2025-11-27, 21:32
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Beklagar det du varit med om, men vad har det med klass 1r att göra?
undrar faktiskt jag med.
Citera
2025-11-27, 22:32
Medlem
FrokenSnusks avatar
Citat:
Jag skulle absolut inte tro att det är vanligt förekommande, men det här är en trovärdig användare som du citerar, och jag har också fått information från mina anhöriga bakom murarna att KV:s "säkerhetsrutiner" går att kringgå, och att det sker en hel del som inte "skall förekomma egentligen".

Så att säga att något är "omöjligt" är nog en överdift.
Den bild du fått från anhöriga stämmer inte alls med hur inlåsning faktiskt går till på en anstalt. Vid inlåsning öppnar personalen matluckan och kollar att du är i rummet. Ser de dig inte så går de in och kontrollerar själva. Saknas någon stoppas inlåsningen tills personen är hittad. Så att gömma en annan intagen i rummet över natten är i praktiken inte möjligt på en klass 1-anstalt om rutinerna följs.
Citera
2025-11-27, 23:02
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnusk
Den bild du fått från anhöriga stämmer inte alls med hur inlåsning faktiskt går till på en anstalt. Vid inlåsning öppnar personalen matluckan och kollar att du är i rummet. Ser de dig inte så går de in och kontrollerar själva. Saknas någon stoppas inlåsningen tills personen är hittad. Så att gömma en annan intagen i rummet över natten är i praktiken inte möjligt på en klass 1-anstalt om rutinerna följs.
matluckan? så du menar internen redan är inlåst före inlåsningen?

Det där låter mmer som rutinerna på ett säkerhetshäkte än en anstalt du, eller vilken anstalt talar du om specifikt?
Citera
2025-11-27, 23:42
Avstängd
Vem var det? Någon kändis?
Citera
2025-11-28, 00:33
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnusk

Nej, jag misstror dig inte. Men det jag, och flera användare i tråden, påtalat är ju just det faktum att rutinerna INTE alltid följs.
Citera
2025-11-30, 22:13
Medlem
Citat:
Nej, jag misstror dig inte. Men det jag, och flera användare i tråden, påtalat är ju just det faktum att rutinerna INTE alltid följs.

Från en fd plit på en hög klass 2:a - finns slarvande rötägg överallt eller folk som slarvar överlag med rutinerna.

Utifrån min erfarenhet är det otroligt svårt att gömma någon inne i rummen - men kommer aldrig säga aldrig.

Nu vet inte jag exakt hur alla andra anstalter har det och hur deras rutiner ser ut, men anstalten jag jobbade på ville alltid ha ett svar från samtliga i rummet (vid dubbelbeläggning) för att säkerställa att rätt person(er) va i rummet 😬

Men ja, misstag/slarv kan ske överallt då vi endast är människor
Citera
2025-12-01, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morpheus247
Så gott som alla fängelser är dubbelbelagda , vissa 100 procent . Absolut inte klass 3, dem var sist med singelceller i stor utsträckning .
En singelcell kan det utpressas o sprängas för i alla klasserna idag .
Man tvingas helt enkelt bort den intagna med hot o gör det med efterföljande till den som håller i taktpinnen har cellen

Tror du syftar på isoleringscell vilket är något helt annat...
Citera
2025-12-01, 17:25
Bannlyst
Citat:
Du tas inte in på "tillnyktring" på en klass 1. Förstår inte hur du menar i ditt inlägg - absolut kan man ju ha haft en beroendeproblematik tidigare som sätter fysiska spår i kroppen, men här låter det som att du menar att ett fyllo sätts på Kumla utan vidare?

Det kan hända om du anses farlig på fyllan, men kontroll var 15min på denna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in