Citat:
Ursprungligen postat av
ThereGoesRabbit
Nej, jag misstror dig inte. Men det jag, och flera användare i tråden, påtalat är ju just det faktum att rutinerna INTE alltid följs.
Från en fd plit på en hög klass 2:a - finns slarvande rötägg överallt eller folk som slarvar överlag med rutinerna.
Utifrån min erfarenhet är det otroligt svårt att gömma någon inne i rummen - men kommer aldrig säga aldrig.
Nu vet inte jag exakt hur alla andra anstalter har det och hur deras rutiner ser ut, men anstalten jag jobbade på ville alltid ha ett svar från samtliga i rummet (vid dubbelbeläggning) för att säkerställa att rätt person(er) va i rummet 😬
Men ja, misstag/slarv kan ske överallt då vi endast är människor