Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-24, 11:10
Avstängd
Staffesmurfsons avatar
Hejsan jag behöver/måste ha en Rolexklocka men jag har en budget på 2534 kr vad finns på marknaden kan maximalt sträcka mig till 3000 kr ni som kan marknaden har ni tips? Har sonderat den en längre tid men inte hittat något har ni tips?
Citera
2025-11-24, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staffesmurfson
Hejsan jag behöver/måste ha en Rolexklocka men jag har en budget på 2534 kr vad finns på marknaden kan maximalt sträcka mig till 3000 kr ni som kan marknaden har ni tips? Har sonderat den en längre tid men inte hittat något har ni tips?

Finns nog inte.
Misstänker att skrotkostnaden på en Rolex är högre än 3000 eftersom skrotet troligen kan användas i nån form som reservdel (och därmed har ett värde).
Citera
2025-11-24, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Han har också klockor dynamodrift men den brukar strejka efter ett halvår.

Det var min poäng. Mekaniska ur av bra kvalitet kostar några kronor. Jag gissar att från 1000-2000-nånstans så får man en kopia med ett ordentligt Seiko-urverk. Men nån expert kanske kan pinpointa priset mer exakt...

Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
UTMÄRKT KVALITET.

Mja. Men säkert duglig för vardagsanvändning utan att man behöver vara orolig för skador.
Bara de som kan klockor ser skillnad, och de är ändå ytterst få...
Citera
2025-11-24, 12:35
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Hejsan jag behöver/måste ha en Rolexklocka men jag har en budget på 2534 kr vad finns på marknaden kan maximalt sträcka mig till 3000 kr

De billigaste Rolex på chrono24 brukar ligga på ca 20-25.000kr.

Då får du en sliten 1960 tals 34mm Air King med tveksam servicehistorik.

Värt pengarna nja ? Köp hellre en ny Seiko Pressage eller Tissot Gentleman och dessutom får du pengar över.
Citera
2025-11-27, 11:05
Medlem
Driver du?

1. Det finns INGEN Rolex för de småslantarna om du inte stjäl en själv.
2. INGEN måste ha en Rolex.

Vid svårighet repetera ovan tills det går in.
Citera
2025-11-27, 11:14
Medlem
Citat:

För 5000:- får du en "Rolex" 1:1 från Kina. Med box och papper.
Citera
2025-11-27, 11:14
Medlem
Trolling...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här