2025-11-24, 23:28
Medlem
void-exes avatar
27 år på jorden och ändå verkar han vandra mellan lager av verkligheten, där kartor bara är illustrationer och tiden ett flytande begrepp.
Citera
2025-11-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Han går väl en bit och åker sedan hem och knegar ett tag, för att sedan åka tillbaka till där han var.

Det finns jobb i andra länder vet du va? Vore väl ett jävla slöseri med tid och pengar att hålla på resa hem iett iett..
Citera
2025-11-25, 01:09
Medlem
Drozds avatar
Imponerande onekligen. Men han har bara gått knappa 6 km per dag i snitt (med många avbrott såklart), så det det känns lite överdrivet att spendera hela 27 år på detta äventyr.

Men hatten av ändå...
Citera
2025-11-25, 02:33
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Alltså jag reser ju en hel del. Bara inte sådär extremt.
Det är väl bättre att fascineras av en sådan här person än typ någon tönt som skriver hela dagarna på facebook eller någon som blivit rik på att "av misstag" "råka" schabbla ut en hemporrvideo på nätet som kändisarna gör.

Absolut, men nu jämför du äpplen och fisringar.

Cool snubbe, visst, men all media runt och all clickbait om en karl som vandrar runt hela jorden är bara falskt.

Han åker till ett land, spatserar runt lite grann, sen får en sponsrad, antagligen business class, flygning hem. Sen kör han så ett tag. En sponsrad attention whore.
Citera
2025-11-25, 22:19
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Absolut, men nu jämför du äpplen och fisringar.

Cool snubbe, visst, men all media runt och all clickbait om en karl som vandrar runt hela jorden är bara falskt.

Han åker till ett land, spatserar runt lite grann, sen får en sponsrad, antagligen business class, flygning hem. Sen kör han så ett tag. En sponsrad attention whore.

Tror faktiskt den här killen är annorlunda. Alltså han började ju med detta 1998. Då fanns knappt sociala medier.
Han skaffade sig första surfplatta 2017. Innan dess tror jag kan körde helt utan digital utrustning.
Den här mannen är av en annan sort än det mediahoreri vi sett senast årtiondet.
Citera
2025-11-25, 22:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Han missade hela Internet-eran? Eller anpassade han sig efter teknikens utveckling?

Jag förstår det som att plattan han skaffade 2017 är då han blev digital.
Känns inte som att han gjort detta för att andra skall se det utan för att det var en sak han ville uppleva.

Det är ju det som är ett sådant skämt idag. Ingen gör något för sakens skull. Alla gör saker för att någon skall se att de gör det och ibland gör de inte ens det utan bara skapar illusionen av att de gör något.
Citera
2025-11-25, 22:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Han dök upp även på min youtubefeed igår. Jag blev omedelbart skeptisk, men det verkar som om det kan vara sant, men dock med en hel del avbrott i promenaden av olika skäl, där han sen har fortsatt där han var.

Står en hel del på wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Karl_Bushby

Bl.a. gjorde han ett långt uppehåll i samband med ingång i Ryssland då han istället valde att åka till Mexico och bo där i några år. Sen fick han bara gå igenom Ryssland 90 dagar i sträck för att därefter lämna i 90 dagar, osv.

Intressant.
Men ändå. Det finns inget som säger att man måste vara i rörelse varje vaken minut. Om inte annat så är det imponerande hur mycket han måste upplevt.
Citera
2025-11-26, 12:47
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Tror faktiskt den här killen är annorlunda. Alltså han började ju med detta 1998. Då fanns knappt sociala medier.
Han skaffade sig första surfplatta 2017. Innan dess tror jag kan körde helt utan digital utrustning.
Den här mannen är av en annan sort än det mediahoreri vi sett senast årtiondet.

Ok, kanske du vet mer, med tanke på ditt nick....

Men, han började 1998. Han har alltså inte klarat att vandra runt jorden på snart 30 år. Det hade man kunnat gjort tre gånger på samma tid, eller 6 om man kortar på. Sen visst, kanske ingen annan gjort det? Det låter jag vara osagt men han är en sponsrad snubbe som spatserar lite här och där när det passar, inget annat.
Citera
2025-11-26, 13:01
Medlem
27 år , vad är rekordet då?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem