2025-11-24, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Han går väl en bit och åker sedan hem och knegar ett tag, för att sedan åka tillbaka till där han var.

Måste ju gå till på det viset. Båt/flygresor över haven kostar pengar. Och inte minst, passet han har måste förnyas vart femte eller vart tioende år.
Citera
2025-11-24, 15:14
Avstängd
Paris24s avatar
Jordens omkrets bredaste stället är 4000 mil. Man kan gå 1 mil på 1-2 timmar. Att gå "jorden runt" tar minimum 4000 timmar, om man går 6h per dag tar det knappt två år. Jag tycker han idlar? Egentligen en luffare, med vision.

Finns en kul film på nätet med en svensk tjej som cyklade jorden runt och filmade. Jag tror det tog drygt 2 år. Det trevligaste stället hon var på var kring Iran och Irak, så oväntat.
Citera
2025-11-24, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Upptäckte detta i flödet.
https://www.youtube.com/watch?v=aJVyUwKhH5k

En brittisk man började vandra när han var 29 år gammal år 1998.
Han skall vandra runt hela jorden.
Han har alltså lagt större delen av sitt vuxna liv på detta.

Intressant tycker jag. Förstår inte riktigt hur han försörjer sig, men ett sådant liv är säkert lika bra som något annat. Förmodligen bättre. Tänk alla upplevelser.

Vad tycker du om mannens livsstil?
Är det något du skulle velat göra?
Vad väcks det för frågor hos dig?

Hade jag varit rik kanske jag rent av hade gjort samma sak, men kanske inte under så många år.

Cool kille.
Då har han sätt en hel del. Kan tänka mig att Ryssland var ganska fräckt. Mycket skog, vodka och pansarvagnar.

Bättre sätt att spendera sin tid på än hur de flesta andra gör det.
Citera
2025-11-24, 15:32
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veloce
Måste ju gå till på det viset. Båt/flygresor över haven kostar pengar. Och inte minst, passet han har måste förnyas vart femte eller vart tioende år.
Det är ganska fascinerande med människor som tvärsäkert vet hur det "måste gå till", utan att ha satt sig in i saken ett jävla dugg.

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jordens omkrets bredaste stället är 4000 mil. Man kan gå 1 mil på 1-2 timmar. Att gå "jorden runt" tar minimum 4000 timmar, om man går 6h per dag tar det knappt två år. Jag tycker han idlar? Egentligen en luffare, med vision.
Man går inte långt i 10 km/h och till och med ett litet barn fattar att det är omöjligt att gå ett varv längs jordens omkrets.
Senast redigerad av HobbyHitler 2025-11-24 kl. 15:37.
Citera
2025-11-24, 15:51
Medlem
TheKhurgans avatar
Jävligt coolt.
Skönt med människor som går sin egen väg. Bokstavligen i det här fallet.
I ett annat liv hade jag velat göra samma sak.

Fatta den friheten. Du bara är. Och upplever saker. Nice.
Citera
2025-11-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Jag har också en teori: han åker hem och knegar å käkar chips i soffan framför TVn. Åker tillbaka och vandrar. Åker hem och äter chips å knegar. Reser tillbaka och vandrar. Käkar chips. Vandrar.

Jag läste något om detta för ett tag sedan och det är typ så det gått till. Vissa år har han inte gått något på sin tänkta sträcka. Nån gång blev det problem med visum och massa fördröjning så han var hemma länge då.
Citera
2025-11-24, 17:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Okej, så tror jag att din autism gjorde att du missade lite av vad min poäng var med det då.
Jag är inte autistisk och nej, du skrev inte något särskilt finurligt inlägg med innehåll mellan raderna utan glömde koppla in hjärnan när du skrev.

Att jag då utgick ifrån att du är en unge med internet, innebär inte att jag saknar mentaliseringsförmåga, det hade du förstått om du åtminstone försökt använda huvudet andra gången du skrev. Dvs om du inte bokstavstolkat, hade du förstått att du uttrycker dig som om du är född 2005.

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Man undrar lite hur Altavista tappade bollen. Samma sak med Firefox. Jo jag vet att det fortfarande finns!

Skulle vara intressant att veta hur han klarar av ett liv som är mer normalt när han levt på ett helt annorlunda sätt.
Som de flesta andra undrar jag också om hans ekonomi.
Ja jag vet inte. Ibland upplever vi något som bättre. Minns inte ens själv varför jag gick över till Google

Hatar Bing som jag omigen får som webbläsare trots ändrade inställningar, avinstallationer etc.

Det är likt ett muterat virus Microsoft hela tiden tvingar på en, ändå misslyckas de konkurrera med Google.
Citera
2025-11-24, 17:19
Medlem
slagskotts avatar
Extraordinärt utfört, ingen kommer göra om det.
Enorm av galaktiskt perspektiv i viljekraft
Citera
2025-11-24, 18:18
Medlem
måste innebära vissa risker inte så kul att bli sjuk i en del länder
kom att tänka på de 2 unga tjejerna som liftade genom mellanöstern
de ville bevisa att det inte var farligt att lifta där som tjej
dröjde inte många dagar innan de blev våldtagna rånade ock dödade
Citera
2025-11-24, 19:47
Moderator
HelgeBuks avatar
Han dök upp även på min youtubefeed igår. Jag blev omedelbart skeptisk, men det verkar som om det kan vara sant, men dock med en hel del avbrott i promenaden av olika skäl, där han sen har fortsatt där han var.

Står en hel del på wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/Karl_Bushby

Bl.a. gjorde han ett långt uppehåll i samband med ingång i Ryssland då han istället valde att åka till Mexico och bo där i några år. Sen fick han bara gå igenom Ryssland 90 dagar i sträck för att därefter lämna i 90 dagar, osv.
Citera
2025-11-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Jag läste något om detta för ett tag sedan och det är typ så det gått till. Vissa år har han inte gått något på sin tänkta sträcka. Nån gång blev det problem med visum och massa fördröjning så han var hemma länge då.
Ganska uppenbart när man tittar på klippet som länkats i tråden. Om man tänker efter, vill säga..
Citera
2025-11-24, 23:11
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Upptäckte detta i flödet.
https://www.youtube.com/watch?v=aJVyUwKhH5k

En brittisk man började vandra när han var 29 år gammal år 1998.
Han skall vandra runt hela jorden.
Han har alltså lagt större delen av sitt vuxna liv på detta.

Intressant tycker jag. Förstår inte riktigt hur han försörjer sig, men ett sådant liv är säkert lika bra som något annat. Förmodligen bättre. Tänk alla upplevelser.

Vad tycker du om mannens livsstil?
Är det något du skulle velat göra?
Vad väcks det för frågor hos dig?

Hade jag varit rik kanske jag rent av hade gjort samma sak, men kanske inte under så många år.

Cool kille.

Han missade hela Internet-eran? Eller anpassade han sig efter teknikens utveckling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in