2025-11-23, 19:25
Medlem
Är detta en säker och seriös bank? Nackdelar?
Citera
2025-11-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontoid
Så vitt jag märkt är det en säker och seriös bank. Har kort och sparkonto som används mest för resande.
Saknar lite bankiga möjligheter som swish och räkningsbetalningar men det har jag en annan bank till.
Citera
2025-11-23, 19:59
Medlem
Samma nackdelar som alla andra svenska banker. De tar gärna emot dina pengar utan frågor men när du ska börja ta ut blir det ett jävla gnäll
Citera
2025-11-23, 20:11
Medlem
pn222jws avatar
Som kreditkortsbank är dom helt okej.
Citera
2025-11-23, 20:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Ok. Av egen erfarenhet funkar dock kortet lite dåligt. Det är svårt att blippa. Men i övrigt det är gratis och de ger ju 101 kr gratis till nya kunder. Så inget att klaga på.

Hade jag dock miljoner skulle ja väl inte placera dom hos Northmill bank.
Citera
2025-11-23, 21:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Du väljer väl själv vart du placerar dina miljoner eller är det någon som tvingar dig placera dom på Northmill bank ?

Nej men det var ju frågan. Hur väl litar du på denna bank! Det är ju för lite att man om man nu hade miljoner att placera dom där. Ditt jävla fån.
Citera
2025-11-24, 00:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Northmill bank sällar sig väl till de alternativ som med insättningsgaranti ger en fast sparränta om minst 2,75 procent om man tycker att det är bra. Hoist är ju ett bättre alternativ i det avseendet.
Citera
2025-11-24, 01:20
Bannlyst
Det är väl Nordeas fulbank. Innan inflation och räntan steg ca 2020 då kunde du få ett blankolån från Nordea med 3 % ränta. Ville man ha lånet, då tog de kreditupplysning för att se att du kunde betala. Northmill erbjöd istället minst 7 % ränta, men vill ta kreditupplysningen innan de erbjuder en ränta, för då kan på så sätt uppskatta din IQ. Låg lön, inga fastigheter, ingen bil, ingen bostadsrätt o.s.v. betyder låg IQ så då ger de dig en hög ränta på över 10 %. Om du tjänar bra, äger fastighet o.s.v. då fattar de att du är smart och har koll på saker så då erbjuder de en lägre ränta för de fattar att de aldrig får dig som kund om de erbjuder samma ränta som för idioter.

Ta inte lån. Har du inte råd, då är prylen inte för dig. Spara tills du har råd. Lån är för idioter.
Citera
2025-11-24, 04:59
Medlem
Jag tycker det är bästa banken, gratis kort plus bra sparräntor samt inga valutaväxlingavgifter vid uttag/köp utomlands
Citera
2026-01-25, 22:19
Medlem
Ukko-Kokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontoid

Northmill har kraftigt försämrat räntan. Jag upptäckte precis att de har sänkt sparräntan på kortkontot med 50%.

Jag kan inte se att Northmill har meddelat mig om räntesänkningen. Jag kan dock inte utesluta att infon finns i något av Northmills många mejl. De spammar nämligen ut mejl om att man skall låna pengar av dem. Till låg ränta...

Är det någon som har blivit informerad om räntesänkningen?

På vilket sätt i så fall?
Citera
2026-01-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ukko-Kokko
Northmill har kraftigt försämrat räntan. Jag upptäckte precis att de har sänkt sparräntan på kortkontot med 50%.

Jag kan inte se att Northmill har meddelat mig om räntesänkningen. Jag kan dock inte utesluta att infon finns i något av Northmills många mejl. De spammar nämligen ut mejl om att man skall låna pengar av dem. Till låg ränta...

Såg det också men inget mail om det utan finns i deras inloggade läge under dokument vill jag minnas jag såg det.

Deras andra konto sänktes från 2.2% till 2% så jag fortsätter med det ist för kortkonton, vilket i sig generellt är bättre men räntan utbetalas 1gång per år ist för månadsvis
Citera
2026-01-26, 19:47
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukko-Kokko

Har inte tänkt på det men jag är myndig nog att hålla koll själv

Har även jag sett det sluttande planet och kommer nog omfördela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in